Umiejętność budowania społeczności jest jednym z najważniejszych zadań marketingu. Bycie częścią większej grupy jest jedną z naszych podstawowych potrzeb, a marketing realizowany w ramach żywej relacji z klientem, zarówno w świecie rzeczywistym, jak i online, jest najskuteczniejszy. Eventy łączą klientów z marką, budując ich zaangażowanie i lojalność. Ponadto łączą klientów ze sobą pozwalając, by budowali własne sieci kontaktów.
Marketing pozytywnych doświadczeń
Żyjemy w czasach, w których niezapomniane doświadczenie klientów liczy się bardziej niż nawet najbardziej oryginalne kampanie reklamowe. Event marketing sprawia, że każdy uczestnik wydarzenia może poczuć się jak Twój najlepszy i najcenniejszy klient. To wykracza daleko poza jego zwykłą satysfakcję z zakupu i buduje prawdziwą lojalność. Możliwość bezpośredniego spotkania się z twórcami produktu, sprawia, że czuje się on głęboko zaangażowany w proces tworzenia danej marki.
Event marketing nie należy do najtańszych form promocji, a organizacja zjawiskowego wydarzenia często wykracza poza możliwości przeciętnej firmy. Dobrym pomysłem jest pozyskanie partnerów lub współtworzenie wydarzenia w ramach większej idei. Nie wszystkie firmy są względem siebie konkurencją. Warto wykorzystać wszelkie punkty styku różnych interesów, by wspólnie zrobić coś naprawdę spektakularnego.
Event na miarę potrzeb klienta
Sukces w marketingu opiera się na uważnym wsłuchiwaniu się w potrzeby klienta. Organizując wydarzenie firmowe, właściciel marki musi zapomnieć o swoim ego i skupić się na dostarczeniu wartości swoim gościom. Skuteczny event to taki, który ma bezpośrednie przełożenie na budowę społeczności i dostarczenie uczestnikom niezapomnianych wspomnień.
Dużą popularnością cieszą się wydarzenia organizowane w związku z pojawieniem się istotnego problemu społecznego. Coraz więcej klientów wybiera odpowiedzialne społecznie marki, które patrzą szerzej poza własne interesy.
Jak mierzyć efekty event marketingu?
Mimo, iż spora część naszego życia przeniosła się do internetu, nadal odczuwamy silną potrzebę budowania relacji w świecie rzeczywistym. Choć event firmowy ma miejsce w ściśle określonym czasie, skutki jego organizacji są długofalowe. Jak sprawić by rezonowały z jak największą liczbą odbiorców? Powierzyć to zawodowcom. Agencja PR nie tylko zatroszczy się o odpowiednią promocję danego wydarzenia, ale także o to, by jego pozytywny wydźwięk pracował na rzecz marki jeszcze przez długie miesiące. Pomiar skuteczności event marketingu nie należy do najłatwiejszych. Same statystyki wydarzenia, czy wzrost sprzedaży nie są wystarczająco miarodajne, dlatego dodatkowo warto mierzyć także statystyki wizerunkowe, np. wzmianki w mediach tradycyjnych i społecznościowych.