Nawet najciekawsza reklama umieszczona w najbardziej atrakcyjnym miejscu, szybko się nudzi. Dlatego firmy reklamowe ciągle poszukują nowych sposobów docierania do klientów. Telebimy i reklamy LED od pewnego czasu zdobywają coraz większe zainteresowanie, szczególnie dzięki możliwości szybkiej zmiany wyświetlanej zawartości. Czy już teraz reklamy LED przyciągają więcej klientów niż jej tradycyjne formy?
Z czego wynika popularność billboardów LED
Strategicznie rozmieszczone ekrany LED to doskonały sposób na dotarcie z wysokiej jakości przekazem informacyjnym i promocyjnym do szerokiego grona potencjalnych konsumentów, którzy mogą przechodzić obok wyświetlaczy w dowolnej liczbie lokalizacji. W przeciwieństwie do standardowych rozwiązań billboardy cyfrowe wykorzystują niezwykle wydajne diody elektroluminescencyjne (LED) do prezentowania wielkoformatowej, pełnokolorowej grafiki, animacji i wideo o jakości telewizyjnej lub kombinacji wszystkich trzech. Ogólnym efektem jest przyciągnięcie i zaangażowanie uwagi osób, tak aby skupiły się na przesłaniu. Badania pokazują, że przeciętny odbiorca jest bardziej skłonny do zapamiętania treści z animowanego billboardu niż statycznej zawartości standardowego billboardu.
Jakie są wady tradycyjnego billboardu?
Stosowanie tradycyjnego billboardu do celów reklamowych ma wiele wad. Jedną z nich jest to, że informacje są statyczne i jak wspomniano powyżej, łatwo je zignorować, całkowicie przeoczyć i szybko zapomnieć o wyświetlanym komunikacie. Inną wadą jest trudność wprowadzania zmian, które są czasochłonne i kosztowne. Stary druk musi zostać usunięty, a nowy billboard wydrukowany i umiejętnie naniesiony. Trzecia wada wynika ze zmienności pogody, która może mieć niekorzystny wpływ na drukowany billboard. Deszcz i wiatr mogą uszkodzić wyświetlacz, a słońce może z czasem powodować jego blaknięcie. Nietrudno zauważyć, statyczny billboard umieszczony w pobliżu billboardów LED budzi znacznie mniejsze zainteresowanie.
Jakie są zalety billboardu LED?
Billboardy LED nadają firmie profesjonalny wizerunek, który może znacząco wpłynąć na postrzeganie marki. Komunikuje długowieczność i poważne zaangażowanie w towary lub usługi. Wyświetlacz LED wzmacnia świadomość marki i rozpoznawalność nazwy wśród przechodniów. Żaden inny rodzaj reklamy nie przyciągnie uwagi użytkownika tak dobrze, jak animowany billboard, zwłaszcza gdy jest umieszczony w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Kreatywne i kolorowe ekspozycje mają większy wpływ na umysł i nastrój. Wreszcie, treść można zmienić w dowolnym momencie w łatwy sposób za pomocą intuicyjnego oprogramowania. Koniec z koniecznością zatrudniania ludzi do wspinania się po drabinach oraz usuwania i zastępowania starych treści.