Jak zrobić baner reklamowy, który przyciąga uwagę? Praktyczne porady
Przygotowanie odpowiedniego banera reklamowego jest niezbędnym krokiem, jeśli chcemy założyć własną firmę. Chociaż wydawałoby się, że w dobie mediów społecznościowych takie środki przekazu nie przynoszą żadnych efektów, banery reklamowe możemy zobaczyć niemal wszędzie. Powinny one przyciągnąć uwagę przypadkowego przechodnia i zachęcić do skorzystania z naszej oferty. Jak w prosty sposób przygotować rzucający się w oczy baner reklamowy?
Przykuwający wzrok baner reklamowy w 5 krokach
Krok Pierwszy
Projektując baner reklamowy, musimy przede wszystkim pamiętać, że tworzymy go nie dla siebie, lecz dla swoich odbiorców. Dlatego też, unikajmy kierowania się tylko i wyłącznie własnymi upodobaniami. Śledźmy aktualne trendy, inspirujmy się pomysłami konkurencji, a wszelkie pytania kierujmy do doświadczonych znajomych.
Krok Drugi
Wiele osób, tworząc swój pierwszy baner reklamowy, popełnia kategoryczny błąd. Kierując się przekonaniem, że reklama ma przecież za zadanie zwracać na siebie uwagę, wykorzystują połączenia intensywnych kolorów. Faktem jest, że tak przygotowany baner od razu rzuci się w oczy przypadkowego przechodnia, lecz zamiast zachęcić go do skorzystania z naszych usług, efekt będzie zupełnie odwrotny. Świetnym rozwiązaniem jest zestawienie kolorów neonowych z kolorami pastelowymi. Te pierwsze przyciągną zaciekawione oczy, natomiast te drugie lekko przytłumią intensywne barwy.
Krok Trzeci
Pamiętajmy, że przekaz naszego baneru ma być przede wszystkim spójny oraz czytelny. Wystrzegajmy się więc zbyt dużej ilości elementów i postawmy na minimalizm. Skupmy się również na spójności całej reklamy i, dla przykładu, nie umieszczajmy grafiki jabłka, jeśli baner miał traktować o nowej kolekcji damskiej odzieży na jesień. Dobrym sposobem na zainteresowanie potencjalnego klienta naszą ofertą jest zastosowanie techniki Call To Action. Polega ona na umieszczeniu na swoim plakacie słów, zachęcających do podjęcia działań, których celem jest oczywiście skorzystanie z naszych usług. Takie wyrazy to na przykład „Zadzwoń„, „Sprawdź naszą ofertę” czy „Zobacz„.
Krok Czwarty
Baner reklamowy powinien cechować się wysoką jakością i estetycznym wykonaniem. Mogłoby się wydawać, że jest to oczywiste, jednak wiele firm nadal dodaje do swojej reklamy zdjęcia w niskiej rozdzielczości czy niezbyt proste linie. Pomimo powszechnego przekonania, potencjalni klienci łatwo wychwytują wszelkie niedociągnięcia, dlatego projektując baner, zadbajmy o jego jakość. Zwróćmy uwagę na rozmieszczenie poszczególnych elementów, rozmiar czcionki, dopasowanie użytych kolorów, a także rozdzielczość fotografii.
Krok Piąty
Odpowiednio przygotowany baner reklamowy to nie wszystko! Równie ważna, jak estetyka wykonania czy zastosowane środki jest lokalizacja, w której zamieścimy reklamę. Co najważniejsze, powinno być to miejsce, gdzie zaobserwowaliśmy intensywny ruch zarówno pieszych, jak i samochodów. O ile jedna z głównych ulic w naszym mieście jest dobrym wyborem, tak autostrada czy droga ekspresowa już niekoniecznie. Kierowcy spieszący się do pracy czy umówieni na ważne spotkanie, z pewnością nie zdołają zauważyć naszego baneru.