Marketing na Instagramie. Jak wypromować się w sieci?

W zależności od wybranej branży niektórzy decydują się na promocję poprzez Instagram. Dziś zdradzamy, jak prowadzić komunikację na tym kanale, aby była ona skuteczna!

Regularna aktywność

Wiemy, wiemy – regularność brzmi banalnie, ale to jedna z najważniejszych zasad, jeśli chcesz zostać zauważonym na Instagramie. Między innymi regularna publikacja treści oraz wrzucanie angażujących Stories zagwarantuje Ci wzrost wskaźników w górę! W świecie wirtualnym pojawia się naprawdę mnóstwo treści na godzinę. Dlatego tak ważne jest, aby nasze działania były systematyczne i uwzględniały minimum 1 wpis w tygodniu, a najlepiej nawet do 2-3 takich postów.

Jednak niech częstotliwość nie góruje nad jakością publikowanych treści – ta jest najważniejsza!

Atrakcyjna wizytówka profilu

Co widzi nowy potencjalny Klient kiedy wchodzi na Twój profil? Ten moment może być kluczowy, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych Obserwujących. Zadbaj więc o atrakcyjną wizytówkę swojego profilu, na którą składa się: zdjęcie profilowe, opis w BIO, wyróżnione relacje i przykuwający uwagę, spójny feed. Sprawdź, czy wszystkie te elementy zostały opracowane z dbałością o najmniejszy szczegół. Twój profil z tego miejsca powinien wskazywać nie tylko na działalność lub tematy, które poruszasz na kanale, ale także na styl i identyfikację marki.

Własny i oryginalny content

Przykro nam to mówić, ale w przypadku Instagrama nie zajdziesz zbyt daleko, opierając swoje działania tylko i wyłącznie na darmowych lub kupionych zdjęciach. Instagram to miejsce dla tych, którzy tworzą i dodają coś od siebie. Dlatego uwzględnij w swoim planie treści kilka własnych zdjęć lub grafik, które sprawią, że feed nabierze niepowtarzalnego charakteru.

Odpowiednia struktura hashtagów

Hashtagi to nie wszystko, ale z pewnością odgrywają istotną rolę na Instagramie. Pamiętaj, aby nie bawić się w tworzenie nowych hashtagów (chyba że właśnie taki jest cel np. podczas promowania jednorazowej akcji lub serii, którą przeprowadza marka cyklicznie). Więcej o odpowiednim stosowaniu hashtagów pod postem, przeczytasz na naszym blogu.

Dialog, nie monolog

Jeśli będziesz stosować się do powyższych punktów, połowę sukcesu powinieneś mieć za sobą. Tak, połowę, bo nic nie zastąpi dialogu z Twoimi Klientami, o pozostałych użytkownikach nie wspominając. Co przez to rozumieć? Na Instagramie możesz dać się zauważyć nie tylko poprzez publikowanie angażujących treści i zadawanie pytań Obserwującym. Komentuj profile innych osób – jednak jest jeden warunek: rób to szczerze i autentycznie. Wyraź swoją opinię na temat posta, podziel się doświadczeniem lub historią z życia. Jakość w komentarzach jest tak samo istotna, jak na profilu!

Promocja płatna, czyli Instagram Ads

Instagram Ads to rozwiązanie, które może przynieść najszybsze efekty. Jeśli tylko dysponujesz budżetem i możesz pozwolić sobie na płatną promocję konta – nie zwlekaj! UWAGA: w pierwszej kolejności powinieneś zadbać o najwyższą jakość działań, omówionych w poprzednich punktach. Bez tego pieniądze lepiej przeznaczyć pierwszorzędnie na przygotowanie wysokiej jakości contentu. Chcąc mieć pewność co do poprawności przygotowanej reklamy, skorzystaj ze wsparcia profesjonalistów od reklam. Podpowiemy Ci, jak zacząć działać oraz odpowiednio zoptymalizujemy i przedstawimy raport z kampanii.

Chcesz wypromować się na Instagramie, ale nie wiesz, od czego zacząć? Napisz do nas! Mamy doświadczenie w prowadzeniu komunikacji marketingowej na tym kanale w przeróżnych branżach. Podpowiemy, co robić!

Ewa Sobolewska

Ewa Sobolewska

Copywriterka z kreatywnym podejściem do tworzenia treści reklamowych i informacyjnych. Specjalizuje się w storytellingu i kampaniach e-mail marketingowych. Wolny czas poświęca na gotowanie i odkrywanie nowych smaków.

Artykuły: 148

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *