Dobre logo – sposób na sukces w biznesie
Wielu właścicieli firm wielokrotnie łapie się za głowę tworząc strategię marketingową swojej firmy. Reklama oraz dobra prezencja stają się coraz ważniejsze z wyszczególnieniem istotności social mediów w biznesie.
Dobre logo to nieodłączny element marketingu. Jeden z najważniejszych czynników składających się na sukces i powodzenie naszej działalności. To od niego zależy w jaki sposób będzie postrzegana nasza firma, czy zostanie zapamiętana oraz czy jej odbiorcy będą utożsamiali z nią te wartości jakie chcemy im przekazać.
Co warto wiedzieć projektując nasze logo?
Jednym z najważniejszych czynników o których warto pamiętać jest prostota.
Logo w charakterze “simple” prezentuje się bardziej profesjonalnie i czytelnie w porównaniu do substytutu ,który jest mocno dynamiczny i abstrakcyjny. W kwestii grafik, które mają definiować naszą działalność najlepiej sprawdza się coś kontrastowego, ale mało skomplikowanego. Przekaz płynący z logo ma przyciągnąć uwagę i trafić do naszego odbiorcy w sposób szybki, nie wymagający dłuższego zastanowienia oraz głębokiej analizy.
Kolejnym z czynników jest uniwersalność i wysoka jakość. Zależy nam, aby móc wykorzystać nasze logo na różnych nośnikach. Od plakatów, przez banery po wizytówki. Dobrze jest znaleźć pewien graficzny kompromis po to, aby móc wykorzystać je w dowolnym formacie w zależności od naszych upodobań.
Warto zwrócić uwagę na ponadczasowość. Rozpoznawalne marki, które utrzymują wysoką pozycję na rynku mają od lat to samo logo, które nierzadko z czasem staje się bardziej nośne, aniżeli wcześniej. Zwrócenie uwagi na poszczególne przedsiębiorstwa przodujące w naszej branży daje nam świetną inspirację do stworzenia własnej niepowtarzalnej grafiki.
Mówiąc o ponadczasowości trudno nie wspomnieć o zapamiętywalności, jako o jednym z kluczowych elementów wartościowego logo. To czy klient zapamięta nasz znak rozpoznawczy jest istotne w kontekście powodzenia naszej działalności. Pod uwagę bierzemy między innymi czy dana osoba spotykając się z potrzebą posiadania określonego produktu weźmie pod uwagę naszą firmę, a także czy będzie rozważała ponowny zakup. Postrzeganie jej jako przedstawiciela w określonej branży jest celem w osiągnięciu stabilnej pozycji na rynku.
Jasność przekazu to ostatni, ale na pewno nie mało istotny czynnik. Potencjalny odbiorca patrząc na naszą grafikę ma ją utożsamić z wartościami, które chcemy mu przekazać. Jest to jeden z najtrudniejszych etapów projektowania, jednak warto poświęcić mu więcej uwagi początkowo zgłębiając wiedzę w dziedzinie psychologii reklamy.