logo_designer

Dobre logo – sposób na sukces w biznesie

Wielu właścicieli firm wielokrotnie łapie się za głowę tworząc strategię marketingową swojej firmy. Reklama oraz dobra prezencja stają się coraz ważniejsze z wyszczególnieniem istotności social mediów w biznesie.

Dobre logo to nieodłączny element marketingu. Jeden z najważniejszych czynników składających się na sukces i powodzenie naszej działalności. To od niego zależy w jaki sposób będzie postrzegana nasza firma, czy zostanie zapamiętana oraz czy jej odbiorcy będą utożsamiali z nią te wartości jakie chcemy im przekazać.

Co warto wiedzieć projektując nasze logo?

 
Jednym z najważniejszych czynników o których warto pamiętać jest  prostota. 
Logo w charakterze “simple” prezentuje się bardziej profesjonalnie i czytelnie w porównaniu do substytutu ,który jest mocno dynamiczny i abstrakcyjny. W kwestii grafik, które mają definiować naszą działalność najlepiej sprawdza się coś kontrastowego, ale mało skomplikowanego. Przekaz płynący z logo ma przyciągnąć uwagę i trafić do naszego odbiorcy w sposób szybki, nie wymagający dłuższego zastanowienia oraz głębokiej analizy. 

Kolejnym z czynników jest uniwersalność i wysoka jakość. Zależy nam, aby móc wykorzystać nasze logo na różnych nośnikach. Od plakatów, przez banery po wizytówki. Dobrze jest znaleźć pewien graficzny kompromis po to, aby móc wykorzystać je w dowolnym formacie w zależności od naszych upodobań. 

Warto zwrócić uwagę na ponadczasowość. Rozpoznawalne marki, które utrzymują wysoką pozycję na rynku mają od lat to samo logo, które nierzadko z czasem staje się bardziej nośne, aniżeli wcześniej. Zwrócenie uwagi na poszczególne przedsiębiorstwa przodujące w naszej branży daje nam świetną inspirację do stworzenia własnej niepowtarzalnej grafiki. 

Mówiąc o ponadczasowości trudno nie wspomnieć o zapamiętywalności, jako o jednym z kluczowych elementów wartościowego logo. To czy klient zapamięta nasz znak rozpoznawczy jest istotne w kontekście powodzenia naszej działalności. Pod uwagę bierzemy między innymi czy dana osoba spotykając się z potrzebą posiadania określonego produktu weźmie pod uwagę naszą firmę, a także czy będzie rozważała ponowny zakup. Postrzeganie jej jako przedstawiciela w określonej branży jest celem w osiągnięciu stabilnej pozycji na rynku. 

Jasność przekazu to ostatni, ale na pewno nie mało istotny czynnik. Potencjalny odbiorca patrząc na naszą grafikę ma ją utożsamić z wartościami, które chcemy mu przekazać. Jest to jeden z najtrudniejszych etapów projektowania, jednak warto poświęcić mu więcej uwagi początkowo zgłębiając wiedzę w dziedzinie psychologii reklamy.  

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij