Jak przyspieszyć działanie sklepu na Magento?
Wiele osób zakłada swoje sklepy na platformie Magento i decyduje się na wykupienie dedykowanego hostingu magento. Sklep na platformie Magento można umieścić na dowolnym serwerze. Niemniej jednak wybór firmy, która zajmuje się wdrożeniami Magento od początku do końca jest najlepszy, gdyż jej serwery odpowiadają na wymagania techniczne dla takich sklepów.
Magento hosting – na hostingu nie warto oszczędzać
Nie warto szukać oszczędności na wyborze hostingu, gdyż szybko może się to zemścić. Strona będzie się ładowała zbyt wolno lub w ogóle będą problemy z jej wyświetlaniem. Rodzaj hostingu magento należy oczywiście dopasować do swoich potrzeb, czyli wielkości sklepu i zainteresowania jakie generuje. Oczywiście każdy przedsiębiorca docelowo chce zawierać jak najwięcej transakcji z klientami. Warto zatem wybrać hosting, który oferuje możliwość przetwarzania dość dużej ilości danych.
Jeśli zatem zauważy się znaczny wzrost zainteresowania w swoim sklepie na Magento, a w związku z tym spadek szybkości przesyłania danych należy pomyśleć o zwiększeniu limitu transferu danych. Zatem warto przenieść swoją stronę na serwer, który oferuje transfer bez limitu, dzięki czemu ruch na stronie nie jest sztucznie ograniczany i można się stale rozwijać.
Limit miejsca na serwerze – zwiększaj go w razie potrzeby
Rozbudowany sklep internetowy potrzebuje dość dużej ilości miejsca na serwerze. Jeśli posiada się kilka modułów i prowadzi małą lub średnią firmę, można zdecydować się na hosting z limitem danych. To rzecz jasna bardziej opłacalna pod względem ekonomicznym opcja niż serwery dedykowane, które są najlepszym rozwiązaniem dla dużych sklepów o ogólnopolskim czy nawet międzynarodowym zasięgu, które dziennie mają nie setki, ale setki tysięcy odwiedzin.
Nawet jeśli wybierze się pakiet hostingu magento, można zwiększyć limit, kiedy sklep zaczyna się rozrastać. Oczywiście należy pamiętać o nie umieszczaniu zbyt dużych plików, które spowalniają ładowanie strony i zniechęcają potencjalnych klientów, powodując dużą liczbę tzw. porzuceń, rzutujących na trudności w pozycjonowaniu strony.
Likwidacja błędów na platformie Magento
Zakładając sklep na platformie Magento trzeba go we właściwy sposób skonfigurować, aby mógł działać prawidłowo. Jeśli istnieją rozbudowane katalogi, należy użyć opcji płaskiego katalogu, dzięki czemu do określonego typu encji, czyli reprezentacji obiektów w katalogach, przypisane są wszystkie atrybuty. Niezwykle istotny jest sam proces debugowania, który lokalizuje błąd, a następnie go usuwa. Zatem wykonuje się test, następnie otrzymuje się wyniki, dzięki którym można zidentyfikować przyczynę.
Narzędzie do debugowania pełni tutaj kluczową rolę, gdyż w innej sytuacji trzeba zdać się na intuicję oraz wiedzę. Na samym początku trzeba również sprawdzić wydajność hostingu magento. Być może będzie konieczne skorzystanie z usług profesjonalistów. Mogą oni zaproponować przejście na magento 2 hosting, a tym samym także aktualizację sklepu na platformie Magento.
Magento hosting – optymalizacja sklepu na Magento
Jednym z błędów, który może obniżać widoczność sklepu w wyszukiwaniu jest zduplikowana strona główna. Zatem koniecznie należy sprawdzić czy adres nie występuje pod adres-sklepu.pl/index.php. Są to częste błędy SEO. Przy budowie strony sklepu należy wybrać odpowiedni tytuł sklepu, przy czym musi on jasno i wyraźnie określać czego dotyczy strona. Niezwykle ważną funkcję pełnią również słowa kluczowe.
Duplikaty są tworzone w url, zatem zawierają ścieżkę kategorii, dlatego rozwiązaniem tego problemu jest przekazanie robotom wyszukiwarek adresu url, który jest ważniejszy. Przyśpieszyć ładowanie sklepu można poprzez włączenie opcji plików CSS i JS w jedno. Należy także wyczyścić cache, aby pliki nie ładowały się osobno. Powinny one być zadeklarowane w plikach XML, aby nie zostały dodane do pliku head.phtml. Zatem w takiej sytuacji można udostępniać nawet duże grafiki, a szybkość ładowania strony nie powinna na tym ucierpieć.
Aby sklep działał szybko i sprawnie przede wszystkim należy wykonywać częste aktualizacje, zarówno samego oprogramowania, jak i dedykowanych do niego modułów. Oprogramowanie i hosting powinny być kompatybilne, dlatego aktualizując Magento, dobrze jest wybrać magento 2 hosting.