analiza stron internetowych - dlaczego warto

Analiza stron internetowych – dlaczego warto?

Dlaczego warto co pewien czas analizować stronę www? Wyniki takiego badania mogą podpowiedzieć, co warto zmienić, by strona osiągała lepsze wyniki. W przypadku większości stron www mówimy po prostu o jak najlepszej widoczności. Lepsza pozycja w wyszukiwarkach to więcej klientów wchodzących na stronę. Często przekłada się to na rzeczywistą poprawę wyników finansowych firmy.

Jak sprawdzić, czy strona www działa poprawnie?

Często na pierwszy rzut oka strona internetowa wygląda dobrze i działa sprawnie. Istotne są jednak także zagadnienia techniczne, których nie widać bez spojrzenia nieco głębiej. To tam kryją się bowiem mechanizmy działania strony, odpowiedzialne za jej dobrą widoczność. Mówiąc o widoczności mamy na myśli pojawianie się na jak najwyższym miejscu w wyszukiwarce internetowej (np. w Google) na wiele zapytań. Co więcej, czasem kilka drobnych i szybkich poprawek może znacznie poprawić funkcjonowanie strony pod tym względem. Aby znaleźć słabe punkty w stronie, warto przeprowadzić audyt SEO.

Analiza stron internetowych polega na sprawdzeniu ich pod wieloma względami. Chodzi zarówno o treści widoczne na stronie, aspekty techniczne, ale też znacznie więcej kwestii. Warto zacząć od samej struktury strony. Jeśli jest odpowiednio zaprojektowana, a poszczególne kategorie i podstrony mają właściwe linki – siła strony w Google rośnie. Nawet takie “szczegóły”, jak rozmiar obrazków na stronie, mają wpływ na SEO.

Analiza stron internetowych – pozbądź się błędów, przyspiesz stronę i przyciągnij nowych klientów

Każdy właściciel strony chciałby, aby wchodziło na nią jak najwięcej osób. W tym celu strona musi zawierać interesujące treści (lub produkty i usługi, których szukają internauci). Samo to jednak nie wystarczy, gdyż słabo pozycjonowane strony, nawet pomimo wysokiej jakości zawartości nie będą przyciągać klientów. Audyt SEO wskazuje, jakie elementy strony (techniczne, ale także treści) warto poprawić dla lepszych wyników.

Analiza stron internetowych może być wykonana samodzielnie lub przez profesjonalną firmę. Warto jednak zdawać sobie sprawę ze złożoności audytu SEO. Sprawdzając samodzielnie, jaka jest widoczność strony w Google, możemy raczej po prostu nabrać pewności, że ten parametr nie jest najlepszy. Wtedy warto jak najszybciej zgłosić się do firmy z dużym doświadczeniem w zakresie poprawy SEO.

Czy audyt SEO zawsze wygląda tak samo?

W przypadku wykonywania audytu SEO strony warto dokładnie poznać model biznesowy jej właściciela. Innych efektów oczekujemy od SEO w przypadku sklepów internetowych, na inne aspekty zwrócimy uwagę na blogu lub wizytówce. Analiza stron internetowych powinna być więc prowadzona w oparciu o wcześniejsze poznanie oczekiwań danej firmy. Ważne jest też dokładne zbadanie rynku i sposobu funkcjonowania konkurencji w danej branży.

Mimo, że przeprowadzenie audytu SEO dla każdej strony wygląda nieco inaczej, są jednak pewne cechy wspólne. W każdym wypadku badana jest prędkość wczytywania się strony. Istotne jest też to, aby strona była wolna od jakichkolwiek błędów utrudniających jej indeksowanie. Luki bezpieczeństwa także mogą sprawić, że wyszukiwarka nie pokaże danej strony na wysokim miejscu. Głęboko analizowana jest również treść serwisu i jej nasycenie słowami kluczowymi.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij