Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrza to wedle definicji „reklama umieszczana poza miejscem zamieszkania konsumenta.”. Jakie są jej źródła dotarcia i jak ją rozróżniamy? O wszystkim dowiesz się w tym artykule!

Jak sama definicja wskazuje, głównym celem reklamy zewnętrznej jest dotarcie do konsumentów, a przy tym do twoich potencjalnych klientów, kiedy znajdują się oni poza domem. Jak widzisz pod tę szeroką definicje można podciągnąć ogromną liczbę środków przekazu. Bo na reklamę zewnętrzną złożą się zarówno potykacze, bilboardy, plakaty i banery, a nawet auta oklejone w reklamę. Oczywiście ma ona swoje wady i zalety. Jeżeli chodzi o wady to można wyróżnić 3 największe wady. Pierwszą z pewnością będzie powtarzalność reklam. Często plakaty czy bilboardy mają wtórną treść i nudną formę, jednakże odpowiedni projekt może sprawić, że twoja reklama zabłyśnie na tle innych. Dwie pozostałe wady to wpływ na otoczenie oraz mieszkańców miasta. Reklamy świetlne mogą być bardo uciążliwe dla osób, które mieszkają naprzeciwko takiej reklamy. Istnieje również wiele osób i organizacji, które skutecznie ograniczają pojawianie się nowych reklam w przestrzeni publicznej.

Jakie są z kolei zalety reklamy zewnętrznej? Zdecydowanie największym i niezastąpionym atutem tego typu reklamy jest docieranie z treścią do niezwykle szerokiego oraz bardzo zróżnicowanego grona odbiorców. Jest to przekaz, który dociera do każdego, kto na twoją reklamę spojrzy, dosłownie każdego! Im bardziej ruchliwe miejsce, w którym znajdzie się twoja reklama, tym lepiej reklama zadziała. Drugim plusem jest to, że nie dzieli ona odbiorcy ze względu na zainteresowania, płeć, wiek, zawód czy poglądy, jak robią to reklamy internetowe, ponieważ reklama zewnętrzna jest dla każdego. Ostatnim plusem z pewnością będzie skuteczność. Reklama zewnętrzna działa regularnie i długofalowo. Stale ogląda ją ta sama grupa odbiorców mijających twoją reklamę, w drodze do pracy czy do domu, co doskonale wpływa na budowanie identyfikacji danej marki, i to niewielkim kosztem w porównaniu do reklam w TV czy w Internecie.

Reklama zewnętrzna to z pewnością idealne rozwiązanie dla każdego rodzaju firmy. Dzięki bogatej ilości źródeł reklamy zewnętrznej, można z niej skorzystać już przy niewielkim budżecie. Małe firmy skorzystają z takich nośników jak potykacze, ulotki, czy też plakaty, które pomogą skutecznie wypromować firmę lokalnie. Natomiast duże korporacje o zasięgu globalnym skorzystają na reklamie zewnętrznej budując identyfikację marki na całym świecie.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij