Pozycjonowanie stron WWW – jak się za nie zabrać, żeby działało?

Pozycjonowanie to jedna z najbardziej podstawowych form promocji strony w internecie. Podstawowa, ale zarazem bardzo inna od popularnych form reklamy rozliczanej w zależności od liczby kliknięć lub wyświetleń. Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron WWW i jak się za nie zabrać?

Dlaczego pozycjonowanie stron WWW jest ważne?

Część przedsiębiorców może od pozycjonowania odstraszać fakt, że na jego efekty trzeba poczekać. Nie pojawiają się natychmiast po uruchomieniu kampanii, jak ma to miejsce w przypadku chociażby linków sponsorowanych Google Ads, czy reklam Facebook Ads. Rzecz jednak w tym, że choć na zwrot z inwestycji trzeba czekać, to długofalowo pozycjonowanie ma naprawdę ogromny potencjał. Po prostu trzeba je planować jako proces ciągły, a nie krótkotrwałe działanie.

Pozycjonowanie rozpocznij od ustalenia strategii

Jednym z częstych błędów w prowadzeniu działań SEO są źle dobrane cele. Dlatego już na początku dobrze się zastanów, czy w przypadku Twojej witryny lepiej skupić się na grupie fraz powiązanych z Twoją branżą, czy może na pozyskiwaniu tematycznego ruchu w ramach pozycjonowania szerokiego (czyli nastawionego na dużą liczbę doprecyzowanych fraz).

W pierwszym przypadku upewnij się, ze wybrane słowa kluczowe faktycznie są sensowne. Druga strategia będzie dobra w przypadku na przykład rozbudowanych sklepów internetowych, natomiast niemal nigdy nie sprawdzi się dla małych witryn.

Dopilnuj, by Google wygodnie „chodziło” po stronie

Działania SEO powinny zacząć się od przeprowadzenia audytu strony oraz upewnienia się, że jest ona widoczna dla robotów Google, łatwa do indeksowania, ale też działająca na urządzeniach mobilnych.

W ramach audytu wyszukiwane są słabe i mocne punkty strony internetowej, wskazywane są propozycje wyeliminowania problemów, ale też identyfikowane podstrony, które mogą być szczególnie istotne w trakcie działań z zakresu pozyskania linków.

Co ciekawe, od dłuższego czasu SEO zaczyna zawierać w sobie elementy UX. Niektóre czynniki, takie jak wolne ładowanie się witryny, czy treść przesuwająca się w trakcie wczytywania strony, mogą wpływać zarówno na wyniki SEO, jak i na doświadczenia użytkowników. Naprawa tego typu problemów pozwoli więc upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

Warto przy tym zaznaczyć, iż profesjonalne agencje interaktywne przeprowadzają audyty bardzo dokładnie. Żadne darmowe narzędzie nie zastąpi doświadczenia specjalisty. Właśnie dlatego warto prowadzić pozycjonowanie stron www ze Skuteczni.pl, po prostu od samego początku dbają o podjęcie wszystkich niezbędnych kroków.

Zadbaj o treści

W ramach pozycjonowania warto zadbać o to, aby strona internetowa zapełniła się unikalnymi treściami. Ale nie dowolnymi. Powinny być one dopasowane do oferty, ale tez spełniać wymagania Google i znajdować się na odpowiednich, powiązanych tematycznie podstronach. Co więcej, trzeba pilnować się, aby kilka różnych podstron nie było zoptymalizowanych na te same frazy.

Linkuj z wartościowych miejsc

Optymalizacja jest istotna, ale bez linków Google nie zacznie uważać domeny za istotną. Gdy już wprowadzisz zmiany wynikające z wcześniejszego audytu, zacznij pozyskiwać odnośniki z wartościowych stron. To właśnie one z czasem nadadzą „mocy” Twojej witrynie. Bądź przy tym cierpliwy – liczy się nie tylko jakość linków, ale i rozsądne tempo ich pozyskiwania – zbyt szybkie może okazać się równie złe, jak zbyt wolne.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij