pozycjonowanie-stron

Pozycja w rankingu google

Pozycjonowanie ma na celu podniesienie konkretnej strony w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu zwiększa się szansa na kliknięcia użytkowników. Teoretycznie lista wyników wyszukiwania jest bardzo długa, ale w rzeczywistości liczy się wyłącznie ich pierwsza strona. Rzadkością jest, by użytkownik sprawdzał wyniki z drugiej lub kolejnej strony. Właśnie z tego powodu tak ważny jest monitoring pozycji strony oraz podejmowanie działań, które mają na celu podniesienie ich na liście wyników lub utrzymanie aktualnej pozycji.

Historia pozycjonowania

Pojęcie pozycjonowania pojawiło się w latach 90. Do Polski dotarło kilka lat później. To właśnie wtedy pierwsze wyszukiwarki zaczęły się intensywnie rozwijać – w tym prym wiodło Google. Termin SEO, czyli Search Engine Optimization pojawił się w 1997 roku. Pierwsze próby wpływania na wyniki wyszukiwania były dość nieśmiałe. Wydawało się, że algorytmy są nie do przechytrzenia. Później jednak okazało się, że przy umiejętnym i konsekwentnym działaniu można na nie wpłynąć.

Wszystko zależy od algorytmów

Pozycjonowanie to dużo więcej niż sprawdzanie pozycji w Google. Żeby pozycjonowanie było skuteczne, musi być zgodne z tym, co jest wartościowe według algorytmów, które są wykorzystywane przez Google. Mogłoby się wydawać, że w takim razie to tylko trzymanie się wskazówek. Nic bardziej mylnego! Algorytmy są objęte tajemnicą. Nikt ich nie zna (oczywiście oprócz osób, które je opracowują). Nie do końca też wiadomo, kiedy poszczególne algorytmy są uruchamiane i kiedy są zatrzymywane. Google czasami uchyla rąbka tajemnicy, ale to jedynie ułamek wykorzystywanych przez nich metod. Wszystko to ma na celu dostarczanie użytkownikom jak najwyższej wartości. Niestety z racji tego, że algorytmy są nieznane i często się zmieniają to ich opanowanie przez laika jest właściwie niemożliwe. Z tego właśnie powodu warto korzystać z pomocy fachowców. Profesjonalistów, którzy mają już opracowane własne metody działania i ze swoich obserwacji są w stanie określić, co warto robić, by strona miała lepszą pozycję.

Pozycjonowanie stron cena

Pozycjonowanie stron przez fachowców może mieć też różne ceny. Rozbieżności wynikają z tego, jakie działania mają zostać podjęte i w jakim czasie. Pozycjonowanie rzadko daje natychmiastowe efekty. Przy podnoszeniu strony w wynikach wyszukiwania na najbardziej popularne frazy, często potrzeba przynajmniej kilku miesięcy, by zobaczyć efekty. Cennik pozycjonowania jest zależna od tego, co wchodzi w zakres usługi, bo na pozycjonowanie składa się wiele różnych działań – od tekstów zoptymalizowanych pod SEO, poprzez odpowiednie zmiany w kodzie strony, aż po linkowania zewnętrzne i wewnętrzne. Żeby pozycjonowanie było skuteczne powinno też być kompleksowe. To z kolei wpływa na jego cenę. Warto jednak pamiętać o tym, że za wysoką pozycją w Google idą lepsze przychody. Skoro więcej osób trafi na twoją stronę, to więcej osób może stać się twoimi klientami. Właśnie dlatego powinieneś dać sobie szansę na sukces i pozycjonować swoją stronę przy wsparciu fachowców.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij