Czym jest pozycjonowanie strony i dlaczego warto o nim pamiętać?
Pozycjonowanie strony to termin bardzo powszechny w e-marketingu, jednak nadal nie zawsze jest traktowany z należytą uwagą. Dlaczego warto zmienić to podejście i zająć się SEO na poważnie? Jakie korzyści możemy z tego mieć, gdy wdrożymy zasady SEO na swojej stronie?
1. Co to jest pozycjonowanie?
2. Jak działa pozycjonowanie?
3. Co zrobić aby poprawić SEO na stronie internetowej?
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie strony, znane także pod skrótem SEO (ang. search engine optimization) to szereg działań mających na celu wywindowanie strony w wynikach wyszukiwania Google lub innych wyszukiwarek. Jeżeli zależy nam na dotarciu do jak największej ilości potencjalnych klientów, w naturalny sposób będziemy chcieli aby nasza witryna pojawiała się możliwie jak najwyżej listy odpowiedzi na frazę, jaką ktoś wpisze w pole wyszukiwania. Aby to zrobić potrzebujemy skorzystać z kilku narzędzi, dzięki którym nasza strona stanie się przyjazna dla algorytmów wyszukiwarki, jak i również dla samych odwiedzających.
Jak działa pozycjonowanie
Tak naprawdę SEO nie jest jednorodnym procesem – na jego wyniki składa się wiele drobniejszych rzeczy, które dopiero połączone dają najlepszy efekt. Pierwszą i najważniejszą rzeczą, o jakiej musimy pamiętać, jest transparentność designu oraz płynność działania strony. Można to osiągnąć za pomocą przejrzenia i poprawienia kodu strony, wykorzystywania najnowszych rozwiązań do jej budowania, a także skorzystania lub zaprojektowania nowoczesnego, przejrzystego szablonu graficznego. Kolejnymi etapami pozycjonowania jest link building oraz umieszczanie rzetelnych, wartościowych treści zawierających określone słowa kluczowe – frazy, pod którymi chcemy się znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Co zrobić aby poprawić SEO na stronie internetowej
Jeżeli chcemy poprawić stan naszej witryny, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić jej audyt SEO. Dzięki temu dowiemy się jakie są nasze mocne i słabsze strony, a także będziemy w stanie lepiej rozdysponować budżet na pozycjonowanie, dzięki czemu osiągniemy lepsze wyniki. W sytuacji, gdy sami nie znamy się na działaniach marketingowych, dobrym pomysłem będzie zatrudnienie specjalisty który pomoże nam poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Warto również nawiązać współpracę z wprawnym copywriterem lub agencją kreatywną, która dostarczy nam treści do umieszczenia na stronie. W ten sposób nie tylko poprawimy pozycję na liście haseł, ale również sprawimy, że ilość organicznych (nie opartych na reklamie) wejść znacznie się zwiększy.