Pozycjonowanie lokalne – POSTAW NA BIZNES LOKALNY
Chcesz dotrzeć do lokalnych klientów? Zależy Ci na tym, by osoby z konkretnej miejscowości, dzielnicy bądź z całego województwa usłyszały o Twoim biznesie? Widoczność w sieci to podstawa! Warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne i wyprzedzić konkurencję. Poniżej garść informacji. Zachęcamy do lektury!
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest pozycjonowanie lokalne. Jest to szereg działań umożliwiających uzyskanie jak najwyższej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na lokalne i regionalne frazy kluczowe. Dzięki temu możemy dotrzeć do użytkowników, którzy znajdują się w obszarze naszego działania, na przykład do osób mieszkających w konkretnym województwie, mieście, a nawet w konkretnej dzielnicy, jak również do turystów bądź studentów.
Pozycjonowania lokalne ‒ frazy kluczowe
Bardzo istotną kwestią jest dobór odpowiednich słów i fraz kluczowych. W przypadku pozycjonowania lokalnego frazy powinny składać się z opisu / nazwy usługi oraz lokalizacj i być jak najbliższe zapytaniom, wpisywanym w wyszukiwarkę przez użytkowników. Przykładowe frazy to: fryzjer Poznań, kosmetyczka Polanka, restauracja Stary Rynek Poznań, sklep budowlany Warszawa, hotel Kraków, fotograf na wesele Bydgoszcz, stomatolog Osiedle Młodych itd. Warto poświęcić czas do dobranie jak najlepszych w naszym przypadku fraz, a w razie potrzeby skorzystać z pomocy fachowców.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Na czym polega pozycjonowanie lokalne? Tak samo, jak w przypadku pozycjonowania ogólnopolskiego wyróżniamy działania on-site i off-site.
1. Działania On-site
Działania on-site to między innymi optymalizacja kodu strony, unikalne, wartościowe treści, linkowanie wewnętrzne, metadane, optymalizacja prędkości ładowania strony, przyjazne URL.
2. Działania of-site
Tutaj niezmiernie ważna jest dobrze zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma. Dzięki wizytówce użytkownicy będą widzieć informacje o naszej stronie www już z poziomu wyszukiwarki, a to sprawi, że bez problemu sprawdzą, gdzie dokładnie znajduje się nasza siedziba i skorzystają ze wskazówek dotyczących dojazdu. Wizytówka powinna zawierać dokładny adres, dane kontaktowe, opis usług, godziny pracy naszej firmy, zdjęcia.
Inne czynniki czynniki off-site niezwykle ważne podczas pozycjonowania lokalnego to wizytówki NAP ‒ Name, Address Phone, wpisy w katalogach firm, pozytywne opinie dotychczasowych klientów. Warto też postawić na działania w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku czy reklamę Google Ads. Kolejne czynniki to marketing szeptany i wartościowe linki z powiązanych tematycznie domen zewnętrznych.
1ST place ‒ agencja SEO z Poznania
Firmom o różnej wielkości i specyfice działania, które chcą zaistnieć na rynku lokalnym, polecamy jedną z poznańskich agencji, a dokładniej mówiąc, 1ST place. Wymieniona firma od ponad 10 lat zajmuje się pozycjonowaniem lokalnym firm o różnej wielkości i różnej specyfice działania. Zakres usług 1ST Place to zarówno pozycjonowania, jak i działania wspomagające
Podsumowanie
Pozycjonowanie lokalne to szereg działań, dzięki którym możemy dotrzeć do klientów z rynku lokalnego, na przykład z konkretnego miasta czy regionu. W przypadku SEO lokalnego wykorzystywane są frazy zawierające nazwę usługi i lokalizację. Prawidłowo i regularnie prowadzone działania z tego zakresu to droga do większego, wartościowego ruchu, a co za tym idzie, do większych zysków.