Czy na druku można oszczędzić?
Wakacje to czas, kiedy spora część firm przymierza się do przygotowania kalendarzy firmowych na rok następny. Za każdym razem pracownicy odpowiedzialni za realizację tego zadania szukają nie tylko najciekawszych pomysłów na estetyczne wykonanie projektu, lecz także dążą do obniżenia kosztów przygotowania materiału. W dobie koronawirusa, kiedy wszyscy stawiają na optymalizację kosztów, temat ten wydaje się jeszcze ważniejszy. Pytamy więc, czy na druku można zaoszczędzić.
- Oszczędności na wyciągnięcie ręki
- Druk cyfrowy zamiast offsetu
- Przyjrzyj się projektowi
Oszczędności na wyciągnięcie ręki
Drukarnia online zamiast drukarni stacjonarnej to jeden z pierwszych ruchów, które warto wykonać, jeśli chce się obniżyć koszty przygotowania plakatów, ulotek, kalendarzy i innych materiałów firmowych. Niezależnie od tego, czy drukujesz kilka, kilkadziesiąt czy kilkaset sztuk danego projektu, na takiej zmianie usługodawcy możesz sporo zaoszczędzić. Drukarnie online działają z reguły na terenie całej Polski, a przy większych zamówieniach oferują bezpłatną wysyłkę. Oferta cenowa takich drukarni jak Drukomat jest w porównaniu z punktami stacjonarnymi często o 20-40% niższa. Warto poświęcić chwilę na przejrzenie ofert dostępnych w internecie, ponieważ stosunkowo niewielkim nakładem sił można znaleźć bardzo atrakcyjną ofertę druku, która pozwoli znacznie zmniejszyć koszty związane z produkcją materiałów.
Druk cyfrowy zamiast offsetu
Druk offsetowy jest bardziej dokładny, precyzyjny, gwarantuje lepsze odzwierciedlenie kolorów. Jego jakość bardzo często skłania firmy do wyboru tej drożej przecież technologii druku. Trzeba jednak pamiętać, że offset jest opłacalny jedynie przy naprawdę dużych nakładach. Co jednak jeśli drukujesz kilkadziesiąt lub kilkaset sztuk kalendarzy lub innych materiałów? Zawsze możesz znaleźć drukarnię, która zagwarantuje ci druk cyfrowy w jakości offsetu. Obecnie dobrej jakości sprzęt pozwala uzyskać naprawdę wysokiej jakości druk bez konieczności ponoszenia przez klienta wysokich kosztów, jakie generuje druk offsetowy. Oczywiście nie każdy druk cyfrowy może konkurować z offsetem, dlatego także tutaj – po raz kolejny – warto poświęcić czas na znalezienie odpowiedniego usługodawcy, który zaproponuje druk kalendarzy w najwyższej możliwej jakości.
Przyjrzyj się projektowi
Wybór drukarni i technologii druku to jedno, natomiast samo przygotowanie projektu to drugie. Bardzo często wysokie koszty druku wynikają nie tylko z wysokich kosztów produkcji, ale nieodpowiedniego przygotowania materiałów. Projektując kalendarze firmowe, zwróć uwagę na odpowiednie wykorzystanie przestrzeni, zaplanowanie dodatkowych stron tak, aby dostępna przestrzeń była właściwie wykorzystana. Bardzo prawdopodobne, że okaże się, że spokojnie z kilku, a czasami kilkunastu stron możesz zrezygnować. Z pozoru to niewiele, natomiast jeśli te kilkanaście stron pomnożysz przez liczbę planowanych do wydruku sztuk kalendarzy, okaże się, że oszczędności wcale nie są takie małe. W przypadku rozmieszczania treści musisz oczywiście zachować czytelny układ. Zwracaj uwagę ma światło między wersami, akapitami i literami. Nie musisz go jednak zostawiać bardzo dużo. Znacznie lepiej przyjęty przez klientów i pracowników zostanie kalendarz o mniejszej objętości, zajmujący mniej miejsca, a jednocześnie posiadający przejrzysty układ. Koniecznie więc postaw na przemyślane rozplanowanie treści, niezagospodarowane miejsca to strata pieniędzy i nie do końca dobry efekt estetyczny. Nie zapominaj także o cenie, jaką generuje często nieuzasadniony wybór większej gramatury papieru.