Właściciele zarówno większych, jak i mniejszych przedsiębiorstw zastanawiają się często, jak zainwestować pieniądze w działania marketingowe tak, aby odnieść jak najlepsze rezultaty. Wielu z nich decyduje się wyłącznie na reklamę internetową, jednak w większości przypadków jest to błąd, ponieważ dopiero połączenie działań marketingowych w sieci z reklamą stacjonarną daje optymalne efekty. W przypadku tradycyjnej formy reklamy z pomocą przychodzi branża POS.

Czym jest branża POS?

Branża POS zajmuje się wytwarzaniem szeregu różnych materiałów reklamowych wspomagających stacjonarną sprzedaż produktów. Są to narzędzia promocyjne, takie jak regały reklamowe, wyspy czy też mniejsze akcesoria, jak na przykład podajnik grawitacyjny. Opcji jest tu naprawdę wiele i wszystko zależy wyłącznie od kreatywności producenta materiałów POS, jak i od inicjatywy samego przedsiębiorcy. Wyposażony w wiedzę oraz wysokiej jakości materiały POS producent będzie w stanie zrealizować wszystkie, nawet szczególnie niestandardowe życzenia oraz pomysły klienta.

Branża POS rozwija się od lat, ciągle poszukując najlepszych rozwiązań, które pomogą przedsiębiorcy zainteresować potencjalnych konsumentów. Warto zauważyć, że ekspozytory reklamowe odnoszą znaczące sukcesy w miejscach stacjonarnego zakupu, gdzie klienci podejmują tak zwane “decyzje na gorąco” – czyli innymi słowy: decyzje podyktowane impulsem. Z tego powodu materiały POS warto umieszczać zarówno w obrębie sklepu, jak i w jego najbliższej okolicy.

Regały reklamowe – dlaczego warto ich używać?

Regały reklamowe to przede wszystkim przejrzystość ekspozycji. Warto używać ich w przypadku promocji produktu posiadającego sporą konkurencję (nie tylko ogólnie rzecz biorąc na rynku, lecz również w samej przestrzeni sklepowej). Regał reklamowy z reguły jest narzędziem promocyjnym o większych wymiarach – już tylko z tego powodu jest w stanie przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Dobrze zaprojektowany, ukaże najważniejsze atuty oferowanego produktu, a atrakcyjny design zostawi ślad w pamięci klienta, który choć może nie być zainteresowany daną ofertą “tu i teraz”, tak mimo wszystko będzie posiadał rozwiniętą świadomość marki, co wpłynie na jego przyszłe decyzje zakupowe.

Dlaczego warto inwestować w materiały reklamowe POS?

Jak już wcześniej zostało wspomniane, materiały reklamowe POS wspierają podejmowanie “decyzji na gorąco”, które w sposób bezpośredni przekładają się na wyniki sprzedaży. W licznych badaniach nad decyzjami zakupowymi udowadniano, iż umieszczanie różnego typu asortymentu w pobliżu kas sklepowych wpływa na jego zwiększoną sprzedaż. To właśnie ta strefa sklepu bogata jest w decyzje podyktowane impulsem. Sprytny przedsiębiorca może wykorzystać ten fakt, stawiając w tych miejscach przyciągające wzrok ekspozytory reklamowe. Jest to jedna z najczęściej wykorzystywanych strategii marketingowych, która wspierana przez materiały POS przynosi pozytywne rezultaty.

Warto w tym miejscu również zaznaczyć, że atrakcyjny design narzędzi reklamowych branży POS nie tylko wpływa na wzrost sprzedaży, lecz również oddziałuje na zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów. Dobry producent materiałów POS jest w stanie stworzyć narzędzie marketingowe, które nie tylko przyniesie pozytywny efekt sprzedażowy “tu i teraz”, lecz również wpłynie na podejmowane w przyszłości decyzje zakupowe.

W materiały POS warto zainwestować również dlatego, że są one szczególnie ekonomiczną formą reklamy. Branża POS nie wymaga niebotycznych nakładów finansowych, aby móc korzystać z efektywnego narzędzia marketingowego. Może to ucieszyć właścicieli niewielkich przedsiębiorstw oraz takich, którzy dopiero startują ze swoim produktem na rynku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here