Programy partnerskie są propozycją składaną przez firmy osobom aktywnym online. Przedsiębiorcy poszukują trendsetterów, którzy pokażą swoim czytelnikom jak korzystać z danego produktu, opiszą zalety usługi lub po prostu pokażą się z logo danej marki. W zamian za takie działania promocyjne oferowana jest prowizja lub wynagrodzenie (w zależności od rodzaju zadań). Jeżeli taka współpraca trwa dłużej, a trendsetter aktywnie działa (zachęcając swoich followersów do zakupu określonych produktów lub usług) można mówić o programie partnerskim.

Jakie produkty lub usługi promuje się z wykorzystaniem programów partnerskich?

Właściwie wszystkie. Celem firm jest dotarcie do wybranej grupy docelowej (np. miłośników golfa lub gotowania), która może być zainteresowana daną marką lub ofertą. Najczęściej w ramach programów partnerskich promowane są popularne przedmioty lub usługi takie jak np. noclegi, programy komputerowe, usługi księgowe lub kosmetyki.

Zarówno rodzaj produktu jak i zakres współpracy jest właściwie nieograniczony (warunki są określane w umowie) więc każdy influencer znajdzie coś dla siebie.

Często pojawiają się pytania o bezstronność influencera, zwłaszcza wtedy, gdy firma ma określone odgórnie wymagania dotyczące komunikatu. To tak naprawdę zależy od stron programu partnerskiego. Decyzja o wejściu we współpracę z daną firmą na jej zasadach jest autonomiczna.

Niektórzy trendsetterzy rozwijają przecież swoje kanały z myślą o zarobku, dla innych jest to sposób na dzielenie się swoimi pasjami. Różnorodność programów dostępnych na rynku pozwala wybrać taki, który będzie zgodny z przekonaniami autora, jak również najlepiej dopasowany do jego stylu, częstotliwości i formy publikacji.

Jak wygląda wynagrodzenie związane z programem partnerskim?

Za promowanie i polecanie produktów lub usług trendsetterzy dostają wynagrodzenie w formie prowizji. Najczęściej jest to procent od sprzedaży klientom, którzy dokonali zakupów pod wpływem danego trendsettera. Mogli kliknąć w reklamę na jego stronie lub w link w tekście – recenzji.

Jak rozliczane są takie kliknięcia i skąd wiadomo na czyje konto wypłacić pieniądze?

Programy partnerskie najczęściej są obsługiwane automatycznie. Nikt nie zmusza współpracowników do monitorowania aktywności na stronie, liczby kliknięć lub obliczania ile prowizji się należy. To zadanie dla specjalnego systemu rozliczeń.

Przydziela on każdemu partnerowi link (umieszczany na swojej stronie, promowany w kanale YouTube lub na blogu, Instagramie i FB). Każda osoba, która trafiła do sklepu i kupiła produkt korzystając z niego jest przypisywana jako klient do właściciela linku.

Na podstawie tych kliknięć naliczana jest prowizja. Krótko mówiąc, im więcej kliknięć w dany link zakończonych zakupem, tym większy zarobek.

Program partnerski jest wygodnym sposobem na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Nadal można pisać lub opowiadać o swojej pasji, a jednocześnie co jakiś czas zarobić na tym trochę grosza. Warto spróbować!

___

Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG.

Dowiedz się więcej o CORE – program partnerski

Program partnerski - zarabiaj online!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here