Zakładając działalność typu e-commerce lub stronę internetową, oferującą usługi w punktach terenowych, reklamujące się w sieci, w jednym i w drugim przypadku trzeba zadbać o widoczność strony. W końcu, jeśli nie ma nas w internecie, to nie istniejemy. Strona założona w darmowym kreatorze to jeszcze nie zbrodnia, wszak przeładowane treścią nie zawsze zachęcają potencjalnych klientów i czytelników. Jednak brak starania o jej pozycję w wyszukiwarce to już prawdziwe biznesowe seppuku. Skoro już wkładasz wysiłek w założenie strony internetowej informującej o twojej działalności, to wypadałoby, aby ktoś poza Tobą ją zobaczył…

Pozycjonowanie stron internetowych – ale o co chodzi?

Jeśli po kilku miesiącach działalności ruch na twojej stronie jest znikomy, albo nie wynikają z niego żadne profity, to znak, że trzeba się zabrać za jej profesjonalne pozycjonowanie. Czym ono tak naprawdę jest? To nic innego jak działania, które mają doprowadzić do tego, że Twoja witryna zacznie być widoczna wysoko w wynikach wyszukiwania w najpopularniejszej wyszukiwarce, czyli Google. Jak to osiągnąć? Samodzielnie raczej sobie z tym nie poradzisz, dlatego trzeba się najpierw zwrócić do firmy zajmującej się optymalizacją SEO stron internetowych i ich pozycjonowaniem. Obie te czynności są ściśle ze sobą powiązane i bez audytu witryny pod kątem technicznym i merytorycznym skuteczne pozycjonowanie nie będzie możliwe.

Optymalizacja strony – na co musisz zwrócić uwagę?

Choć firma świadcząca usługi SEO dokonując audytu sama zwróci Ci uwagę na błędy i niedociągnięcia, którymi trzeba zająć się w pierwszej kolejności, to jednak już teraz powinieneś wiedzieć, jak powinna wyglądać modelowa strona, której pozycjonowanie i wyprowadzenie na czoło listy wyszukiwania będzie łatwiejsze. Przede wszystkim musisz odpowiednio dobrać słowa kluczowe, które będą promować twoją witrynę. Muszą być dopasowane do twojej działalności, a także odbiorcy, do którego kierujesz swoje usługi. Może się bowiem okazać, że pragniesz działać jedynie lokalnie. W takiej sytuacji słowa kluczowe powinny zawierać nazwę miasta, czy też regionu. Trzeba również poznać swoją konkurencję, czyli wpisać wybraną frazę w wyszukiwarce i sprawdzić, jakie firmy znajdują się najwyżej na liście. Lista rozwijalna, a także znajdujące się na dole strony podobne wyszukania pozwolą Ci optymalnie dobrać słowa kluczowe. Teraz musisz już tylko zadbać o to, by pojawiły się one na stronie głównej i podstronach. Ważne, by były one w treść wplecione naturalnie, by tekst od razu nie wskazywał na to, że został stworzony tylko po to, by wypromować stronę. Zatem musisz zadbać o jakość przekazu informacyjnego czy też reklamowego. W przypadku witryn sklepów internetowych bardzo ważne jest również linkowanie wewnętrzne. Tworząc opis kategorii produktów, warto wpleść w niego przekierowanie na podstronę z określonym produktem, na promocji lub sprzedaży którego szczególnie Ci zależy. Oczywiście istotne jest także linkowanie do strony z innych portali, najlepiej branżowych, korespondujących z ofertą. Trzeba również zwrócić uwagę na meta opisy pojawiające się pod linkiem w wyszukiwarce. Ważne jest, by miały zwięzłą treść i zawierały najważniejsze słowa kluczowe. Oczywiście niezwykle istotne jest to, aby strona szybko się ładowała. Ogranicza to ilość osób, które po wejściu na stronę, natychmiast bądź po krótkiej chwili klikają w przycisk „wstecz”, co także odbija się na pozycji strony w wyszukiwarce.

Wszystkie twoje oczekiwania dotyczące celu pozycjonowania powinieneś omówić z pozycjonerem. Pewnie zastanawiasz się, ile kosztować Cię będzie usługa pozycjonowania? Otóż trudno określić cenę z góry, najlepiej, jeśli skontaktujesz się z firmą e-marketingową, w celu dokonania szczegółowej wyceny. Musisz wiedzieć, że ona do niczego Cię jeszcze nie zobowiązuje, niemniej jednak patrząc długofalowo na rozwój swojego biznesu trzeba liczyć się z poniesieniem pewnych kosztów, jeśli chce się być postrzeganym jako profesjonalista w danej branży. Osiągnięcie sukcesu dzięki profesjonalnemu pozycjonowaniu strony jest w zasięgu ręki. Dzięki temu nowi klienci mogą poznać Twoją markę, zbudujesz grono stałych klientów w połączeniu z Google Ads i remarketingiem Google, a także staniesz się znany w swojej branży i Twoje zyski w końcu zaczną rosnąć. Grzechem byłoby nie skorzystać…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here