Marketing internetowy jest odpowiedzią na aktualne potrzeby oraz oczekiwania konsumentów coraz chętniej skłaniających się ku zakupom z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych, które są zazwyczaj szybsze i tańsze niż te w tradycyjnych sklepach. Nic dziwnego, że firmy szanujące potrzeby klientów oraz dotrzymujące kroku rozwojowi technologicznemu, decydują się na reklamę w Internecie. Na rynku pojawia się coraz więcej agencji SEO, oferujących pozycjonowanie stron internetowych w najpopularniejszej wyszukiwarce – Google. Którą z nich wybrać, żeby współpraca przebiegała pomyślnie?

Czy SEO jest potrzebne?

Zanim o dobrej agencji, najpierw warto uzmysłowić się, dlaczego jej wybór jest tak ważny – to od pracy firmy pozycjonerskiej w dużym stopniu będzie zależał sukces Twojego przedsiębiorstwa. Dobry produkt czy usługa nie wystarczą – potrzeba równie dobrej reklamy.

Czasem łatwiej jest wpisać w wyszukiwarkę internetową „ołówkowa spódnica z zamkiem” i otrzymać w 0,38 sekundy około 1 220 000 wyników niż odwiedzić, chociażby 10 sklepów stacjonarnych, w poszukiwaniu wymarzonej spódnicy. Dobrym porównaniem jest Empik – wszyscy wiedzą, że to jedna z najpopularniejszych księgarni w kraju, a mimo to ich strona internetowa MIESIĘCZNIE odnotowuje kilka milionów wyświetleń. Z punktu widzenia klienta prostszym rozwiązaniem jest wejście na stronie i sprawdzenie dostępności (a także zamówienie) ulubionej książki, filmu czy gry niż jeżdżenie po kilku Empikach w całym mieście i samodzielnym szukaniu wybranej pozycji.

Cechy dobrej agencji SEO

Każdy poważny przedsiębiorca wie, że dobra jakość, szybkość realizacji usług i bardzo niska cena to praktycznie niemożliwe połączenie. Zazwyczaj na dobrze wykonaną usługę składa się mnóstwo czynników, które są warte swojej ceny. Nie należy zatem wierzyć agencjom SEO, które obiecują „efekty w kilka miesięcy” przy nierealnie niskiej cenie na fakturze. przy wyborze firmy SEO do współpracy należy wziąć pod uwagę w szczególności.

Wiarygodność

Jeszcze przed podpisaniem umowy trzeba zweryfikować opinie o agencji SEO i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy firma chce faktycznie Ci pomóc w rozwoju biznesu. Można łatwo to sprawdzić, chociażby przy ustalaniu warunków rozliczenia (np. rozliczanie abonamentowe, na podstawie ruchu bądź konwersji w serwisie) oraz umowy. Jeśli takie warunki są jasne i nakierowane na partnerskie, biznesowe relacje, a umowa zrozumiała, warto rozpocząć współpracę, dzięki której agencja będzie mogła opracować i zrealizować obraną strategię, a Ty zainwestujesz w reklamę, która przyniesie wymierne efekty.

Konsekwencja i systematyczność

Pozycjonowanie to proces, a nie jednorazowe działanie. Agencja SEO powinna wykazywać się systematycznym działaniem – najlepiej potwierdzonym comiesięcznymi raportami. Ważna jest także konsekwencja: plan pozycjonowania opracowany na początku współpracy powinien być wykonany w jak największym stopniu (chyba że zmiany algorytmów Google lub inne czynniki wpłyną na to, że strategię będzie trzeba zmienić). W tej kwestii liczy się także śledzenie i ewentualna szybka reakcja na zmiany oraz bieżące trendy. Profesjonalna agencja SEO będzie na bieżąco informować o zaleceniach i przeprowadzanych zmianach.

Zmysł analityczny i kreatywność

Choć z pozoru to połączenie wydaje się niemożliwe, to jest niezwykle istotne. Zmysł analityczny pozwoli na wykonanie prawidłowej optymalizacji strony internetowej, która będzie obejmować optymalizację on-site (m.in. adresy URL, treści i nagłówki, tytułu oraz pozostałe znaczniki i wartości atrybutów istotne dla robotów indeksujących), jak i działania off-site (m.in. zbudowanie profilu linkowego), natomiast kreatywność przyczyni się do indywidualnego podejścia do zadania i szukania najkorzystniejszych, czasem niestandardowych rozwiązań – korzystnych nie tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla użytkowników m.in. pod kątem UX/UI.

Referencje

Rozwój technologiczny przynosi nie tylko korzystne dla użytkowników rozwiązania, ale również mnóstwo informacji, które czasem mogą przytłoczyć. W takim przypadku warto zdać się na rekomendacje innych osób, które korzystały z usług danej agencji SEO. Pozytywne referencje od znanych przedsiębiorstw dla firmy pozycjonerskiej są potwierdzeniem umiejętności oraz profesjonalizmu tej agencji. Znane i duże przedsiębiorstwa nie mogłyby pozwolić sobie na wystawienie opinii niewiarygodnym agencjom SEO. Dobrym przykładem budowania referencji i opinii, które są następstwem starań nakierowanych na kształtowanie widoczności serwisu i zachowaniu partnerskich relacji jest Grupa TENSE. Odpowiednie podejście do klienta i doświadczenie sprawiają, że można opracować trafną strategię i realizować ją z myślą o biznesie klienta.

Zrób krok dalej

Jedną z dość nietypowych porad w wyborze dobrej agencji SEO będzie między innymi wyjście poza utarte schematy. Nie tylko SEO, ale również działania wykonywane poza stroną są niezwykle ważne. To dzięki nim można zbudować przyjazny profil linkowy, jak również zwiększyć świadomość marki oraz kreować pozytywny wizerunek w oczach użytkowników. Przy wyborze agencji SEO warto zatem wziąć pod uwagę, czy firma zajmuje się także obszarem:

  • Mediów  społecznościowych;
  • Kampanii PPC;
  • Google Moja Firma;
  • Bloga.

Pamiętaj, że tu chodzi o Twój biznes – musisz wiedzieć, że znalezienie agencji SEO będzie wymagało również Twojego czasu i poświęcenia: chociażby na porównanie ofert.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułArtykuły tematyczne, czyli jak wspomóc content marketing?
MarketingPortal.pl to portal skierowany do wszystkich internautów interesujących się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. W serwisie znajdziemy specjalistyczne artykuły pisane przez ekspertów z różnych dziedzin reklamy internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ