Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jakie funkcje musi mieć antywirus dla firm

Jakie funkcje musi mieć antywirus dla firm?

Czy wystarczy mi darmowy antywirus, czy lepiej zainwestować w produkt dedykowany firmom? Co oprócz skanera powinno się w nim znaleźć? Czy potrzebny mi jest VPN i menedżer haseł? Przed tymi pytaniami staje wielu przedsiębiorców na etapie wyboru programu antywirusowego. Oto krótki poradnik co musi się w nim znaleźć by firma była bezpieczna.

Co powinien posiadać antywirus dla firmy:

  1. Skaner, z możliwością zaplanowania zadań oraz ręcznego uruchomienia. Avast dla firm pracuje na jednym z najlepszych skanerów. Jego siłą napędową jest silnik, który powstał we współpracy Avast i AVG. Jest wyjątkowo wydajny i nie spowalnia komputera. Może się też pochwalić bardzo dobrą skutecznością (w testach AV Comparatives wykrył 100% zagrożeń).
  2. Ochrona poczty oraz stron www. Antywirus musi zabezpieczać przed zainfekowanymi załącznikami, wychwytywać fałszywe linki i strony w Internecie oraz blokować śmieci przychodzące na skrzynkę. Warto by monitorował również witryny pod kątem ukrytego złośliwego oprogramowania (takiego jak np. bitcoinminery).
  3. Zabezpieczenie WiFi. Coraz częściej hakerzy dostają się do firmowych zasobów przez słabo chronione routery i sieć. Avast monitoruje stopień ochrony i raportuje użytkownikowi odkryte problemy. Gdyby nastąpił atak hakerski, antywirus go wychwyci i zablokuje.
  4. Ochrona serwerów i zasobów wewnętrznych. Infekcja w sieci wewnętrznej rozchodzi się błyskawicznie, dlatego trzeba ją chronić podwójnie. Avast zabezpiecza środowisko SharePoint, chroni serwery Exchange, a także oferuje firewalla i konsolę do zdalnego zarządzania wszystkimi urządzeniami. Dzięki niej, nawet jeżeli coś dostanie się „do wewnątrz”, można szybko zareagować.
  5. VPN. Praca zdalna staje się coraz popularniejsza, a w niektórych przypadkach jest jedynym sposobem pozyskania specjalistów. VPN tworzy bezpieczne połączenie, które chroni przesyłane dane i pozwala korzystać z zasobów firmy zgromadzonych na serwerach.
  6. Baza danych wirusów. Jest podstawą ochrony, bo do zapisanych w niej przykładów złośliwego oprogramowania porównywane są sprawdzane pliki. Avast dla firm daje gwarancje, że będzie zawsze aktualna. To dzięki automatycznym aktualizacjom oraz feedbackowi od 400 milionów użytkowników, którzy dzielą się podejrzanymi plikami. A to pozwala opracować „szczepionkę” dla innych.
SPRAWDŹ:  Opinie Opineo - możliwość rekomendacji biznesu

Artykuł został przygotowany przez CORE – oficjalnego dystrybutora Avast w Polsce

Katarzyna Leśniewska

Katarzyna Leśniewska

Ekspertka w dziedzinie social media z pasją do budowania zaangażowanych społeczności online. Prowadzi szkolenia z zakresu efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie. Prywatnie miłośniczka sztuki współczesnej i jogi.

Artykuły: 198

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *