Czym jest API i jak z niego korzystać?
Znajomość użytkowania API to podstawowa umiejętność, bez której kampania produktowa z pewnością nie ruszy z kopyta. Prawdziwy programista, który reprezentuje poważnego reklamodawce, powinien dysponować rozległą wiedzą w kwestiach interfejsów programowania aplikacji Google AdWords.
Dzięki temu narzędziu osoba zaznajomiona z programowaniem jest w stanie stworzyć kreatywny system zarządzania dużymi i złożonymi zasobami, na których opiera się nasza kampania produktowa. API umożliwia stworzenie aplikacji, która bezpośrednio współpracuje z serwerami AdWords.
Do czego może posłużyć nam interfejs API
Doświadczony programista jest w stanie bardzo szybko zaznajomić się ze sposobami uzyskiwania największego zasięgu skutecznego reklamy w sieci, które udostępnia Google AdWords API. Ten nowoczesny interfejs całkowicie integruje dane AdWords ze stanem magazynowym lub podobnymi danymi w celu intensyfikacji albo wyhamowania określonej kampanii produktowej. Aplikacja stworzona z API AdWords samodzielnie generuje najtrafniejsze słowa kluczowe, a nawet strony docelowe, teksty reklam oraz unikalne raporty.
Błyskawiczne inteligentne analizowanie i zarządzanie reklamą na podstawie stale aktualizowanych danych to nowa jakość w kompleksowej kampanii reklamowej. API tworzone przez Google to najszybciej rozwijające się narzędzie tego typu, co ma swoje odzwierciedlenie w częstotliwości aktualizacji i ogromu społeczności użytkowników.
Profesjonalne zarządzenie reklamą dla ekspertów
Opracowane z pomocą Google AdWords API narzędzia i aplikacje mogą zdecydowanie ułatwić zarządzaniem kontami oraz automatycznie generować stosowne dane dla systemu AdWords. Choć interfejs jest prosty w obsłudze i przejrzysty, korzystanie z niego wymaga pewnej wiedzy technicznej i umiejętności programowania. Mimo to eksperci z Google dołożyli wszelkich starań, by współpracował z najlepiej sprawdzonymi technologiami współczesnego świata IT.
Google AdWords API wspiera stosowanie niemal wszystkich najpopularniejszych języków programowania, m.in .NET, Java, PHP, Python, a nawet Ruby. Dzięki elastyczności tego interfejsu programiści mogą działać z wykorzystaniem swej aktualnej wiedzy, a kampania produktowa nie wymaga już tyle nakładu pracy i środków.
Prostota od samego początku użytkowania
Rozpoczęcie przygody z programowaniem wykorzystującym AdWords API to sama przyjemność, wszystko opiera się bowiem na tym, co posiadamy już na swoim koncie AdWords. Jeśli jest ono aktywne, wystarczy zarejestrować się do systemu tworząc konto zarządzające. Od teraz każda kampania produktowa jest możliwa do pokierowania z użyciem inteligentnego systemu, który automatyzuje najważniejsze aspekty zarządzania i generowania treści reklamowych dla reklam AdWords.
Witryna Google dla developerów udostępnia nie tylko dokumentację oraz samouczki dla początkujących, lecz także całą bibliotekę kliencką, która zawiera wszelkie zasoby konieczne do rozpoczęcia programowania w tym środowisku. Wszystko znajduje się w jednym miejscu i jest przedstawione w wyjątkowo przystępnej formie, z obszernymi instrukcjami oraz grafikami.
Duża społeczność użytkowników i zorganizowana pomoc techniczna
Produkty Google słyną z obszernych dokumentacji, które precyzyjnie opisują najczęściej spotykane przeszkody oraz z rozwiniętych wokół nich zorganizowanych społeczności użytkowników. Grupy dyskusyjne nie tylko pomagają dzielić się swymi spostrzeżeniami i doświadczeniami z innymi, lecz także dają szansę na aktywne branie udziału w dalszym rozwoju interfejsu AdWords API. Tuż po rejestracji i pobraniu biblioteki konsumenckiej z witryny dla developerów zalecane jest zapoznanie się z forum interfejsu API AdWords oraz dołączenie do grupy AdWords API Announcements.
Są to wyjątkowo istotne kroki, ponieważ interfejs stale się rozwija i oferuje coraz to prostsze sposoby na błyskawiczne tworzenie aplikacji oraz narzędzi współpracującymi z AdWords. Wpisy są dodawane nieraz co kilka dni, a środowisko stale wspiera nowe formy i pozwala na tworzenie coraz większej gamy narzędzi, dzięki którym każda kampania produktowa ruszy z kopyta.