Najlepsze darmowe programy do obsługi sklepu internetowego

Każdy z prężnie działających sklepów internetowych posiada zaplecze systemowe, umożliwiające korzystanie z szeregu opcji. Osoby rozpoczynające działalność tego typu często zastanawiają się nad zleceniem przygotowania dedykowanego rozwiązania. Ciężko jednak przewidzieć prędkość rozwoju biznesu oraz to, jakie opcje mogą się przydać w przyszłości.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation

Barierą bywa też koszt dedykowanych systemów. Rozsądnym rozwiązaniem wydaje się więc skorzystanie z darmowo dostępnych programów, stworzonych do prowadzenia handlu w internecie. Sklep na Magento, PrestaShop, OpenCart, a może Quick.Cart?

Jak szeroki asortyment zamierzam oferować?

Ważnym czynnikiem, decydującym o wyborze platformy do prowadzenia sklepu będzie wielkość asortymentu. Planując sprzedaż wielu różnych produktów, podzielonych na poszczególne podgrupy i kategorie, trzeba uwzględnić możliwości techniczne systemu.

Opcje, polegające na wprowadzaniu odrębnych rabatów dla danej grupy produktów, to bezcenne udogodnienie dla przedsiębiorstwa oferującego szeroki asortyment. Świetnie w tym zakresie spisują się sklepy na Magento. Bardziej szczegółowa specyfikacja dostępna jest pod tym adresem: http://auroracreation.pl/uslugi/sklepy-internetowe.

Administrator może dzięki swojemu panelowi prowadzić w ramach tego systemu nawet kilka sklepów. By sprawnie obsłużyć duże wolumeny danych, niezbędne będzie wykupienie mocnych serwerów. W innym wypadku, serwis może w miarę rozrastania się zacząć działać coraz wolniej. Na przeciwnym biegunie znajdują się osoby, które planują tworzenie niewielkiego sklepu i dalekie są od poszerzania asortymentu.

Jeżeli właściwości danej branży pozwalają odnosić sukces rynkowy, sprzedając jedynie kilka rodzajów produktów, a przedsiębiorca nie planuje zwiększenia zakresu proponowanych artykułów, dobrym rozwiązaniem będzie np. Quick.Cart. Posiada on znacznie mniejsze wymagania techniczne (serwerowe) od pozostałych platform.

Bezpieczeństwo w sieci priorytetem

Dostępne powszechnie platformy do prowadzenia sklepu internetowego powinny oferować rozsądne zabezpieczenia, chroniące dane użytkowników i firmy. Bezpieczeństwo transakcji to rzecz, na którą obecnie niemal każdy zwraca uwagę. Dzieje się tak ze względu na spektakularne doniesienia medialne, dotyczące włamań hakerskich i wycieku różnego rodzaju danych w Internecie. W biznesie e-commerce ten temat również jest często poruszany.

Obecnie, największym zaufaniem przedsiębiorców cieszy się sklep internetowy Magento. Platforma ta spełnia aktualne standardy bezpieczeństwa, a na rynku działa wiele podmiotów, oferujących audyty w tym zakresie. Pozwalają one sprawdzić, czy w systemie firmy nie ma tzw. „dziur”. Warto co jakiś czas zlecić taką usługę zewnętrznej firmie, by móc spać spokojnie.

O bezpieczeństwo użytkowników troszczą się również twórcy innych plaform, publikując regularnie aktualizacje bezpieczeństwa. Prowadząc sklep na tej platformie, warto korzystać z pomocy specjalistów we wdrażaniu wspomnianych aktualizacji. Przeciętny użytkownik może bowiem popełnić błędy w tym zakresie i narazić siebie oraz swoich klientów.

Z jakich opcji chcę korzystać prowadząc sklep?

Przed podjęciem decyzji o wyborze platformy do prowadzenia sklepu internetowego warto zapoznać się z dostępnymi w różnych systemach opcjami. Sklepy na Magento posiadają wbudowany system służący do wsparcia pozycjonowania SEO. Jeżeli ma się w planach zdobywanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach, warto wziąć ten aspekt pod uwagę.

Posiadając w swoim asortymencie produkty – „perełki”, na których opiera się swoją sprzedaż, należy uwzględnić możliwość tworzenia osobnych szablonów dla tychże filarów funkcjonowania sklepu. Podobnie jest w kwestii zarządzania rabatami i promocjami.

Magento daje wiele możliwości manipulowania tymi najbardziej powszechnymi narzędziami używanymi w handlu. Dane gromadzone przez tę platformę można również sprawnie łączyć z innymi bazami, np. stworzonym wcześniej firmowym systemem CRM.

Tego typu zabieg może wymagać pomocy wykwalifikowanego specjalisty, którego można jednak bez problemu znaleźć w branży. Wdrożenie takiego rozwiązania może dawać potężne efekty, jeżeli chodzi o obsługę stałych klientów.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij