Najlepsze darmowe programy do obsługi sklepu internetowego
Każdy z prężnie działających sklepów internetowych posiada zaplecze systemowe, umożliwiające korzystanie z szeregu opcji. Osoby rozpoczynające działalność tego typu często zastanawiają się nad zleceniem przygotowania dedykowanego rozwiązania. Ciężko jednak przewidzieć prędkość rozwoju biznesu oraz to, jakie opcje mogą się przydać w przyszłości.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation
Barierą bywa też koszt dedykowanych systemów. Rozsądnym rozwiązaniem wydaje się więc skorzystanie z darmowo dostępnych programów, stworzonych do prowadzenia handlu w internecie. Sklep na Magento, PrestaShop, OpenCart, a może Quick.Cart?
Jak szeroki asortyment zamierzam oferować?
Ważnym czynnikiem, decydującym o wyborze platformy do prowadzenia sklepu będzie wielkość asortymentu. Planując sprzedaż wielu różnych produktów, podzielonych na poszczególne podgrupy i kategorie, trzeba uwzględnić możliwości techniczne systemu.
Opcje, polegające na wprowadzaniu odrębnych rabatów dla danej grupy produktów, to bezcenne udogodnienie dla przedsiębiorstwa oferującego szeroki asortyment. Świetnie w tym zakresie spisują się sklepy na Magento. Bardziej szczegółowa specyfikacja dostępna jest pod tym adresem: http://auroracreation.pl/uslugi/sklepy-internetowe.
Administrator może dzięki swojemu panelowi prowadzić w ramach tego systemu nawet kilka sklepów. By sprawnie obsłużyć duże wolumeny danych, niezbędne będzie wykupienie mocnych serwerów. W innym wypadku, serwis może w miarę rozrastania się zacząć działać coraz wolniej. Na przeciwnym biegunie znajdują się osoby, które planują tworzenie niewielkiego sklepu i dalekie są od poszerzania asortymentu.
Jeżeli właściwości danej branży pozwalają odnosić sukces rynkowy, sprzedając jedynie kilka rodzajów produktów, a przedsiębiorca nie planuje zwiększenia zakresu proponowanych artykułów, dobrym rozwiązaniem będzie np. Quick.Cart. Posiada on znacznie mniejsze wymagania techniczne (serwerowe) od pozostałych platform.
Bezpieczeństwo w sieci priorytetem
Dostępne powszechnie platformy do prowadzenia sklepu internetowego powinny oferować rozsądne zabezpieczenia, chroniące dane użytkowników i firmy. Bezpieczeństwo transakcji to rzecz, na którą obecnie niemal każdy zwraca uwagę. Dzieje się tak ze względu na spektakularne doniesienia medialne, dotyczące włamań hakerskich i wycieku różnego rodzaju danych w Internecie. W biznesie e-commerce ten temat również jest często poruszany.
Obecnie, największym zaufaniem przedsiębiorców cieszy się sklep internetowy Magento. Platforma ta spełnia aktualne standardy bezpieczeństwa, a na rynku działa wiele podmiotów, oferujących audyty w tym zakresie. Pozwalają one sprawdzić, czy w systemie firmy nie ma tzw. „dziur”. Warto co jakiś czas zlecić taką usługę zewnętrznej firmie, by móc spać spokojnie.
O bezpieczeństwo użytkowników troszczą się również twórcy innych plaform, publikując regularnie aktualizacje bezpieczeństwa. Prowadząc sklep na tej platformie, warto korzystać z pomocy specjalistów we wdrażaniu wspomnianych aktualizacji. Przeciętny użytkownik może bowiem popełnić błędy w tym zakresie i narazić siebie oraz swoich klientów.
Z jakich opcji chcę korzystać prowadząc sklep?
Przed podjęciem decyzji o wyborze platformy do prowadzenia sklepu internetowego warto zapoznać się z dostępnymi w różnych systemach opcjami. Sklepy na Magento posiadają wbudowany system służący do wsparcia pozycjonowania SEO. Jeżeli ma się w planach zdobywanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach, warto wziąć ten aspekt pod uwagę.
Posiadając w swoim asortymencie produkty – „perełki”, na których opiera się swoją sprzedaż, należy uwzględnić możliwość tworzenia osobnych szablonów dla tychże filarów funkcjonowania sklepu. Podobnie jest w kwestii zarządzania rabatami i promocjami.
Magento daje wiele możliwości manipulowania tymi najbardziej powszechnymi narzędziami używanymi w handlu. Dane gromadzone przez tę platformę można również sprawnie łączyć z innymi bazami, np. stworzonym wcześniej firmowym systemem CRM.
Tego typu zabieg może wymagać pomocy wykwalifikowanego specjalisty, którego można jednak bez problemu znaleźć w branży. Wdrożenie takiego rozwiązania może dawać potężne efekty, jeżeli chodzi o obsługę stałych klientów.