Wprowadzenie do remarketingu – zbiór ważnych informacji
Każdy właściciel sklepy internetowego powinien nie tylko zająć się samym procesem sprzedaży, ale także zająć lub chociaż zainteresować zjawiskiem takim jak remarketing i powierzyć jego wdrożenie na swoich stronach internetowych wykwalifikowanym firmom. Remarketing dynamiczny i remarketing statyczny Google oraz kampania produktowa to obecnie najskuteczniejsze formy dotarcia do potencjalnego klienta i podwyższenia zysków w innowacyjny sposób dostosowany do kapryśnego, współczesnego rynku reklamy.
Artykuł powstał we współpracy z firmą AdWordsgroup
Na czym polega remarketing?
Remarketing w największym skrócie polega na powtarzaniu informacji reklamowej klientom, którzy zagościli na chwilę na naszej stronie. Mechanizmy Google AdWords pozwalają na stworzenie kampanii produktowej wyświetlającej się więc ponownie osobom, które nawet przez przypadek zagościły na stronie naszego sklepu. Dzięki powtarzalności reklam można odnotować przywiązanie klienta do marki i jego powrót do jej produktów.
Dzięki wyposażeniu stron w odpowiednie skrypty, tzw. ciasteczka cookie zapisywane są u użytkownika odwiedzającego witrynę. Po opuszczeniu strony sklepu, kiedy użytkownik Internetu przegląda inne strony znajdujące się w sieci reklamowej Google – AdSense – reklamy uruchamiają się automatycznie dzięki plikom cookies mogą spowodować powrót klienta do odwiedzonego wcześniej sklepu.
Remarketing dynamiczny – najmłodsze dziecko Google AdWords
Jednym z ciekawszych i najnowszych narzędzi remarketingu jest remarketing dynamiczny Google pozwalający na wyświetlanie użytkownikom Internetu produktów oglądanych przez nich w sklepie.
System bowiem wykorzystując odpowiedni kod oraz plik Google Merchant Centre wiąże odwiedziny klienta z identyfikatorem danego produktu, dobierając zdjęcia, opisy i cenę i wyświetlając reklamę na szablonach wykorzystywanych w reklamach dynamicznych.
Remarketing dynamiczny jest więc stosowanym narzędziem dla osób oszczędnych, które chcą zaoszczędzić na kreacji promocji swoich produktów. Warto jednak wiedzieć, że nie wszystkie firmy mogą skorzystać z tej formy marketingu , a tylko podmioty posiadające konto w Google Merchant Centre, a więc sprzedające konkretne produkty pakowane i wysyłane do klienta. Reklama tego typu niedostępna jest więc dla firm turystycznych czy innych usług.
Google kampania produktowa – praktyczne narzędzie dla początkujących sklepów
Kampania produktowa pozwala rozpoczynającym dopiero rozpoczynającym swoją działalność sklepom internetowym dobrze wypozycjonować swoją stronę i znaleźć szybko potencjalnych klientów. W praktyce kampania produktowa polega na wyświetlaniu odpowiednich reklam użytkownikowi wpisującemu w wyszukiwarkę Google nazwę poszukiwanego produktu.
Warto przy korzystaniu z tego typu narzędzia sprzedaży pamiętać o spełnieniu kilku warunków: zadbać o dobrej jakości zdjęcia produktów, pogrupować rzetelnie i strategicznie oferowane towary, zadbać o właściwe słowa kluczowe pozwalające na wyszukanie oferty naszego sklepu przez klienta i wreszcie – opisać produkt krótkim na 45 znaków, ale przyciągającym tekstem promocyjnym.
Dzięki właściwie wygenerowanej i wyjątkowo prostej w zarządzaniu Google kampanii produktowej mamy szansę zwiększyć znacząco ruch na stronie, a także otrzymać raporty pozwalające na uzyskanie informacji o konkurencji oraz o skuteczności oferty naszego sklepu.
Prosty, a skuteczny – remarketing statyczny
Remarketing statyczny – najbardziej podstawowe narzędzie internetowego marketingu , cieszy się mimo to dużą popularnością i pozwala na osiągnięcie zadowalających wyników sprzedaży. Bazuje on na informacjach o odwiedzinach na stronach i podstronach sklepu i wyświetla przygotowane wcześniej banery tekstowe lub graficzne na innych stronach odwiedzanych przez użytkownika Internetu.
Jest wyjątkowo korzystny w przypadku wprowadzania jednego głównego produktu lub usługi – na przykład promocji, wyprzedaży lub zniżek i może być z powodzeniem stosowany niezależnie od liczby użytkowników naszej strony. Warto go jednak często zmieniać, budując większą świadomość marki i prezentując różne zalety oferowanego produktu.