Czy kampanie Adwords sprawdzą się w każdej firmie?
Nie ma w biznesie takiego rozwiązania, które w magiczny sposób przynosiłoby oczekiwany efekt dla każdej firmy i w każdych możliwych okolicznościach rynkowych. Jedynie opracowanie długofalowej strategii, która uwzględnia poszczególne sfery działania i poświęca każdej z nich odpowiednią uwagę, będzie nieść ostateczny sukces.
Mimo rosnącej popularności urządzeń mobilnych, towarzyszących ludziom przez całą dobę oraz stałego wzrostu aktywności w sieci (również aktywności związanej z zakupami i poszukiwaniem oraz zamawianiem usług), wiele branż wymaga zastosowania szeregu działań marketingowych i połączenia ich tradycyjnej postaci oraz tej nowoczesnej – internetowej.
Co zrobić, by zwiększyć skuteczność AdWords. Kampanie to nie wszystko
Jedną z rzeczy, które niezmiennie od wielu lat (niezależnie od popularyzacji Internetu i urządzeń mobilnych) stanowią kluczowy czynnik powodzenia danej marki, jest jej poprawna identyfikacja wizualna. Dobrze opracowane logo firmowe oraz schludna i estetyczna kompozycja graficzna wszelkich materiałów związanych z marką, wpływają pozytywnie na jej odbiór przez konsumentów.
Jeżeli chodzi o obecność w sieci, ta prawidłowość będzie się przekładała na dobrze zaprojektowaną stronę WWW. Kampanie AdWords raczej nie przyniosą sukcesu firmie, której witryna została stworzona w 2001 roku i od tamtej pory obecna jest w sieci w niezmienionej postaci.
Biorąc pod uwagę obecnie panujące trendy, dla zapewnienia maksymalnej skuteczności działania, warto publikować responsywne strony, zapewniające komfort wszystkim odwiedzającym, niezależnie od wielkości czy oprogramowania urządzenia, z którego korzystają.
Mało atrakcyjne, nieprzejrzyste strony zniechęcają użytkowników, którzy odbierają takie niedogodności jako brak szacunku do nich, jako do potencjalnych klientów. Można potraktować stronę internetową jako wizytówkę przedsiębiorstwa, a więc jako ważne narzędzie budowania wizerunku całej firmy.
Czy warto stosować remarketing Google?
Jako część długofalowej strategii należy traktować relacje z klientami, którzy korzystali z usług firmy w przeszłości, ale z nich zrezygnowali oraz z takimi, którzy wcześniej pytali o ofertę, jednak – z różnych przyczyn – nie skorzystali z niej. Część z nich wybrała się do konkurencji i tam dokonała zakupu, ale niezadowolona wraca, nadal poszukując.
Inna grupa to osoby, które w zaawansowany sposób zastanawiały się nad skorzystaniem z danego produktu lub usługi, jednak całkowicie porzuciły ten zamiar, a obecnie ponownie chcą się zająć sprawą. Strategie remarketingowe mogą przynieść niespodziewanie korzystne efekty.
Kampanie AdWords pozwalają na kontakt z użytkownikami, którzy odwiedzali wcześniej stronę internetową firmy. Pozwala to klientom przyzwyczaić się do niej, zachować ją skuteczniej w pamięci, buduje w nich świadomość marki i przekonanie o jej zdecydowanej obecności na rynku.
Dostępna jest też metoda polegająca na wyświetlaniu użytkownikom bezpośrednio podstron związanych z konkretnymi produktami lub usługami, które wcześniej oglądali. Jest to duża korzyść, kiedy prowadzi się sklep internetowy – użytkownicy mogą niekiedy nawet dokładnie nie pamiętać, na stronie jakiego sklepu byli, ale za to wiedzą doskonale, który produkt ich interesował.
Remarketing Google obejmuje również wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych bądź w wyszukiwarce, u osób które już odwiedziły witrynę www przedsiębiorstwa, ale nadal poszukują informacji w zakresie danych produktów bądź usług. W sposób sugestywny przypomina im to o obecności firmy na rynku i może wpłynąć na ostateczną, korzystną decyzję zakupową, gdyż – mimo iż za pierwszym razem się nie zdecydowali – dokładne zapoznawanie się z ofertą konkurencji od podstaw mogą uznać np. za zbyt czasochłonne.
Co jeszcze wpływa na skuteczność AdWords? Kampanie lokalne czy ogólnokrajowe?
Z pewnością, na wzrost skuteczności udziału w tego typu kampanii wpłynie określenie zasięgu terytorialnego, w jakim ma być ona prowadzona. Każda firma zna dokładnie obszar, na którym jest w stanie świadczyć usługi bądź sprzedawać produkty. Ważne, by ten obszar uwzględnić również we współpracy z Google.
Całkowitym fiaskiem zakończy się reklamowanie lokalnego serwisu w całym kraju, bądź ograniczenie firmy działającej zdalnie do ogłaszania się jedynie w mieście, w którym mieści się jej administracyjna siedziba.