Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Pozycjonowanie strony: White Hat i Black Hat

Pokusa dotycząca pozycjonowania technikami nieetycznymi lub na pograniczu zasad Google jest silna – niskie koszty i szybki wzrost pozycji w wyszukiwarce… ale czy warto? Musimy pamiętać, że w miarę rozwoju zarówno wyszukiwarek, jak i samej branży SEO zmieniają się także zasady rządzące wynikami wyszukiwania. Kiedyś osiągnięcie dobrych pozycji było znacznie prostsze, dzisiaj – ze względu na kontrolę użyteczności strony dla użytkowników – pozycjonowanie wymaga znacznie większego nakładu czasu, a niekiedy także środków finansowych. To, co dawniej było dozwolone i niekaralne, aktualnie może przynieść dużo szkód dla naszej witryny, co w przypadku stron firmowych przekłada się także na zablokowanie niezwykle istotnej sfery reklamy naszego biznesu. Warto zatem być na bieżąco i wiedzieć jakie działania są zabronione, a które mogą przynieść korzyści.

Czym jest White Hat?

White Hat SEO określa pozycjonowanie etyczne, zgodne z regulaminami wyszukiwarek. Taka optymalizacja strony i pozycjonowanie ma na celu poprawienie jej użyteczności oraz legalne pozyskanie linków. Działania White Hat SEO prowadzą do zbudowania witryny o wysokiej reputacji i zwiększenia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Korzystanie z technik White Hat wiąże się zatem z brakiem ryzyka gwałtownej utraty pozycji strony.

Do najpopularniejszych działań White Hat SEO zaliczamy:

  • tworzenie ciekawych i unikalnych treści,
  • kampanie reklamowe zgodne z regulaminem Google,
  • budowę treści ukierunkowaną na realnego odbiorcę, a nie na roboty,
  • prowadzenie działań marketingowych, które wiążą się z korzyścią dla użytkowników, np. tworzenie i publikowanie wartościowych artykułów sponsorowanych.

Czym jest Black Hat?

Black Hat SEO jest odwrotnością pozycjonowania etycznego. Metody pozycjonowania Black Hat nie spełniają wytycznych określonych w regulaminie wyszukiwarki. Takie działania często przynoszą efekty pozycjonowania w bardzo krótkim czasie i wiążą się z minimalnym nakładem środków, ale w dłuższej perspektywie mogą spowodować negatywne efekty – po pewnym okresie następuje szybki spadek pozycji i utrata zaufania dla domeny. Korzystanie z nielegalnych technik pozycjonowania zwiększa ryzyko wykluczenia z indeksu, czyli otrzymania kary od wyszukiwarki, a co za tym idzie – braku widoczności w Internecie.

SPRAWDŹ:  Czym jest certyfikat SSL?

Wśród najczęściej stosowanych technik Black Hat SEO wymieniamy:

  • tworzenie treści tylko pod pozycjonowanie – prezentowanie innej treści strony użytkownikom, a innej robotom,
  • przesycenie strony słowami kluczowymi, które nie mają większego związku z treścią witryny (tzw. keyword stuffing),
  • korzystanie z systemu wymiany linków,
  • kupowanie linków,
  • spamowanie w katalogach i na forach dyskusyjnych,
  • tworzenie tzw. stron doorway – budowanie stron wyłącznie dla celów Black Hat, na których zamieszcza się linki do pozycjonowanej witryny.

Jaki jest klucz do sukcesu?

Aby skutecznie wykorzystywać metody pozycjonowania, należy ciągle być na bieżąco i ściśle monitorować poczynania Google. Liczne zmiany zachodzące stale w branży SEO powodują, że pojawiają się pytania o to, jakie metody pozycjonowania są aktualnie skuteczne i na jakie elementy w obrębie budowy i działania strony należy zwrócić szczególną uwagę. Aby znaleźć odpowiedź na te i inne pytania, warto sięgnąć po pomoc doświadczonych użytkowników forum o zarabianiu w Internecie. Dzięki radom forumowiczów możemy odpowiednio wypozycjonować stronę, która będzie cieszyć się trwałą popularnością wśród użytkowników i generować wymierne korzyści.

Więcej informacji o metodach pozycjonowaniu strony i innych przydatnych rzeczach dowiesz się na http://make-cash.pl/.

Katarzyna Leśniewska

Katarzyna Leśniewska

Ekspertka w dziedzinie social media z pasją do budowania zaangażowanych społeczności online. Prowadzi szkolenia z zakresu efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie. Prywatnie miłośniczka sztuki współczesnej i jogi.

Artykuły: 198

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *