Komunikatory: ile czasu im poświęcamy?

Coraz więcej czasu spędzamy na korzystaniu z urządzeń mobilnych: ok. 25% to aktywność podejmowana w aplikacjach preinstalowanych, 50% w aplikacjach instalowanych. Część z tej aktywności stanowi korzystanie z komunikatorów. Które z nich pochłaniają więcej czasu, a których używa największe grono odbiorców? Przedstawiamy wyniki badania Mobience.

Dzień wypełniony wirtualnymi rozmowami

Pod lupę w badaniu wzięto 7 mobilnych komunikatorów, zarówno tych, których komunikacja opiera się na zdjęciach, jak i samym tekście: Messenger, WhatsApp, Viber, Snapchat, Instagram, GG i Skype.

Z których komunikatorów korzysta najwięcej osób?

Snapchat znalazł się na końcu sztafety, jeżeli weźmiemy pod uwagę jego miesięczny zasięg, który wynosi 6%. Pierwsze miejsce należy do facebookowego Messengera, z którego korzysta 51% użytkowników urządzeń mobilnych. Na kolejnych miejscach pod względem zasięgu znalazł się Skype (19%), Instagram (12%), WhatsApp (11%), GG (9%) i Viber (8%).

Komunikatory ile czasu im poświęcamy

Więcej nie znaczy dłużej

Duże zasięgi, jakimi cieszą się poszczególne komunikatory, nie zawsze przekładają się na czas im poświęcany. Zgodnie z wynikami, średni dzienny czas spędzany na korzystaniu z poszczególnych aplikacji wynosi od 2 minut i 30 sekund (Messenger) do 10 minut i 24 sekund (Snapchat). Co ciekawe, dużą ilość czasu pochłania korzystanie – z wydawać by się mogło – zapomnianego GG. Wierni fani tego komunikatora korzystają z niego na urządzeniach mobilnych przez 7 minut i 11 sekund dziennie, zostawiając tym samym w tyle rozmowy przez Vibera (05:15) czy wspomnianego Messengera (02:30).

sredni czas

Ciekawy jest również wynik komunikatora WhatsApp, gdzie użytkownikowi komunikacja zajmuje ponad 7 minut. Jest to czas porównywalny z komunikacją mobilną poprzez GG (07:11). Instagram również okazuje się być bardziej angażującą aplikacją od Messengera (02:30) – użytkownik poświęca jej prawie 6 minut dziennie.

Pomimo dostępnych narzędzi komunikacji w smartfonach takich, jak połączenia i SMS-y, dużą popularność zyskują komunikatory. Można zauważyć trend odchodzenia od tradycyjnego modelu komunikacji. Oczywiście może to być też podyktowane kosztami – z komunikatorów korzystamy bezpłatnie. Oprócz tego użytkownik wybranych komunikatorów (Instagram, Snapchat) ma możliwość komunikacji się na szerszą skalę. Wysyłają zdjęcie na Instagramie dociera do większej liczby użytkowników, np. do wszystkich znajomych – podsumowuje Małgorzata Wołejko z firmy Spicy Mobile.

*Dane pochodzą z aplikacji badawczej Mobience, udostępnionej przez agencję Spicy Mobile. Aplikacja służy lepszemu poznaniu zasad kierującymi środowiskiem urządzeń mobilnych. Użytkownicy bezpłatnie instalując aplikację na swoim telefonie/tablecie, dołączyli do panelu badawczego, mając tym samym realny wpływ na rozwój Internetu.

Materiały prasowe
Spicy Mobile
www.spicymobile.pl

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij