Komunikatory: ile czasu im poświęcamy?
Coraz więcej czasu spędzamy na korzystaniu z urządzeń mobilnych: ok. 25% to aktywność podejmowana w aplikacjach preinstalowanych, 50% w aplikacjach instalowanych. Część z tej aktywności stanowi korzystanie z komunikatorów. Które z nich pochłaniają więcej czasu, a których używa największe grono odbiorców? Przedstawiamy wyniki badania Mobience.
Dzień wypełniony wirtualnymi rozmowami
Pod lupę w badaniu wzięto 7 mobilnych komunikatorów, zarówno tych, których komunikacja opiera się na zdjęciach, jak i samym tekście: Messenger, WhatsApp, Viber, Snapchat, Instagram, GG i Skype.
Z których komunikatorów korzysta najwięcej osób?
Snapchat znalazł się na końcu sztafety, jeżeli weźmiemy pod uwagę jego miesięczny zasięg, który wynosi 6%. Pierwsze miejsce należy do facebookowego Messengera, z którego korzysta 51% użytkowników urządzeń mobilnych. Na kolejnych miejscach pod względem zasięgu znalazł się Skype (19%), Instagram (12%), WhatsApp (11%), GG (9%) i Viber (8%).
Więcej nie znaczy dłużej
Duże zasięgi, jakimi cieszą się poszczególne komunikatory, nie zawsze przekładają się na czas im poświęcany. Zgodnie z wynikami, średni dzienny czas spędzany na korzystaniu z poszczególnych aplikacji wynosi od 2 minut i 30 sekund (Messenger) do 10 minut i 24 sekund (Snapchat). Co ciekawe, dużą ilość czasu pochłania korzystanie – z wydawać by się mogło – zapomnianego GG. Wierni fani tego komunikatora korzystają z niego na urządzeniach mobilnych przez 7 minut i 11 sekund dziennie, zostawiając tym samym w tyle rozmowy przez Vibera (05:15) czy wspomnianego Messengera (02:30).
Ciekawy jest również wynik komunikatora WhatsApp, gdzie użytkownikowi komunikacja zajmuje ponad 7 minut. Jest to czas porównywalny z komunikacją mobilną poprzez GG (07:11). Instagram również okazuje się być bardziej angażującą aplikacją od Messengera (02:30) – użytkownik poświęca jej prawie 6 minut dziennie.
Pomimo dostępnych narzędzi komunikacji w smartfonach takich, jak połączenia i SMS-y, dużą popularność zyskują komunikatory. Można zauważyć trend odchodzenia od tradycyjnego modelu komunikacji. Oczywiście może to być też podyktowane kosztami – z komunikatorów korzystamy bezpłatnie. Oprócz tego użytkownik wybranych komunikatorów (Instagram, Snapchat) ma możliwość komunikacji się na szerszą skalę. Wysyłają zdjęcie na Instagramie dociera do większej liczby użytkowników, np. do wszystkich znajomych – podsumowuje Małgorzata Wołejko z firmy Spicy Mobile.
*Dane pochodzą z aplikacji badawczej Mobience, udostępnionej przez agencję Spicy Mobile. Aplikacja służy lepszemu poznaniu zasad kierującymi środowiskiem urządzeń mobilnych. Użytkownicy bezpłatnie instalując aplikację na swoim telefonie/tablecie, dołączyli do panelu badawczego, mając tym samym realny wpływ na rozwój Internetu.
Materiały prasowe
Spicy Mobile
www.spicymobile.pl