SEO i UX – czego nie może zabraknąć przy pozycjonowaniu e-commerce?

SEO i UX – czego nie może zabraknąć przy pozycjonowaniu e-commerce?

Poprawa UX (User Experience) to działania, które w realnie pozytywnie wpływają na doświadczenia użytkowników strony. Prawidłowo wykonane UX w znacznym stopniu oznacza nie mniej niż dobra obsługa SEO oraz przejrzysty interfejs i struktura strony, dlatego te elementy są ze sobą ściśle powiązane i wspólnie powinny być priorytetem przy poprawie widoczności i użyteczności strony.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation – Software house

Usprawnienie komunikacji między człowiekiem a stroną internetową nie sprowadza się jedynie do budowania różnego rodzaju interfejsów, które coraz to lepiej będą odpowiadały potrzebom użytkowników. Kampanie SEO są silnie powiązane z dobrze wykonanym UX i powodują poprawienie w serwisie procesów przyczynowo-skutkowych, uproszczenie komunikacji oraz sprawienie, że będzie ona bardziej naturalna.

Audyt eCommerce poprawia także odczucia użytkowników

Kompleksowy audyt sprawi, że poziom satysfakcji klientów zdecydowanie wzrośnie. Analiza treści serwisu prowadzi do poprawy prezentacji produktów i usług oraz nawigacji strony. Profesjonalni analitycy wskażą wszystkie wady i uwypuklą zalety serwisu w szczegółowym raporcie. Audyt eCommerce przyczynia się do wzrostu intuicyjności oraz poprawy merytoryki treści strony. Wszystkie te czynniki mają bezpośredni wpływ na atrakcyjność strony dla odwiedzających.

Po zastosowaniu wszystkich porad i realizacji zaleceń zawartych w drobiazgowym raporcie audytu serwis zacznie być odwiedzany przez grupę docelową, odwiedzający pozostaną zaś na stronie znacznie dłużej i znajdą to, czego szukali. Audyt eCommerce to kluczowy element optymalizacji strony internetowej, który bezpośrednio poprawi wyniki osiągane przez nasze kampanie SEO oraz którego nie może zabraknąć przy pozycjonowaniu eCommerce.

Stosowanie kilku metod przyniesie najlepsze rezultaty

W kwestii złożonego audytu strony internetowej mamy do dyspozycji kilka skutecznych metod na przeprowadzenie go. Na początek warto wymienić tzw. „wędrówkę poznawczą”, która polega na tym, co pierwsze przychodzi na myśl przy sprawdzaniu użyteczności serwisu – wcielenie się w rolę użytkownika i testowanie strony z jego punktu widzenia. Jest to najprostszy sposób na uzyskanie informacji dotyczących poprawności procesów oraz działania poszczególnych elementów.

Kolejny sposób, w jaki można przeprowadzić audyt eCommerce to „lista kontrolna”, czyli drobiazgowe sprawdzanie strony, biorące pod uwagę spis precyzyjnie określonych cech oraz wymogów, jakie powinien spełniać serwis. Najlepiej, aby lista została opracowana z dedykacją dla wybranej strony internetowej przez zespół sprawdzonych ekspertów, jednak można skorzystać także z list kontrolnych publikowanych przez powszechne źródła (np. UserFocus).

Kolejna metoda jest najdokładniejsza i zwie się „analizą heurystyczną”. Polega na szczegółowym sprawdzaniu strony pod kątem heurystyk, czyli określonych zasad i wskazówek, które sprawią, że zarówno UX, jak i kampanie SEO staną się skuteczne.

Co powinien sprawdzić kompleksowy audyt?

Analiza ekspercka, przeprowadzana przy użyciu co najmniej dwóch metod, powinna sprawdzić najważniejsze obszary działania serwisu internetowego. Jest to przede wszystkim system nawigacji, który jako pierwszy (wraz ze strukturą strony) wywiera pozytywne lub negatywne wrażenie na użytkowniku.

Kolejnym istotnym obszarem jest użyteczność i czytelność formularzy, za których pośrednictwem użytkownik komunikuje się z obsługą sklepu, zakłada konto lub zamawia produkty oraz usługi. Ostatnie, lecz równie istotne elementy to kompozycja oraz sposób przekazania informacji. Audyt eCommerce wskaże, czy informacje są zrozumiałe oraz, czy ich treść wpisuje się w kampanie SEO prowadzone dla naszego serwisu.

Jakie pozytywne następstwa przyniesie za sobą audyt?

Zastosowanie się do zaleceń i porad wyszczególnionych w precyzyjnym raporcie sprawi, że strona zacznie lepiej funkcjonować we wszystkich sferach. Poprawi się zarówno jej wskaźnik odwiedzin, jak i czas, który użytkownicy spędzą na przeglądaniu zawartości.

Serwis będzie znacznie czytelniejszy, a naturalnym następstwem tego będzie wzrost zamówień wynikający z faktu, iż użytkownicy znacznie szybciej znajdą to, czego potrzebują. Kontynuacją audytu użyteczności e-commerce powinien być kompleksowy re-design strony internetowej oraz ciągła optymalizacji jej treści, które należy adaptować do aktualnych trendów.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij