Instagram bardzo szybko zyskuje na popularności, co potwierdza ciągle wzrastająca liczbajego użytkowników.Jednocześnie coraz wyraźniej rysuje się potencjał sprzedażowy tej platformy, która od pewnego czasu zaskakuje także ilością zmian. Jaka przyszłość czeka Instagram i co wynika z wprowadzonych niedawno funkcjonalności?

Ewolucja platformy

Instagram jest coraz istotniejszą platformą społecznościową. Wynika to chociażby ze stale rosnącej liczby użytkowników, których w samej Polsce jest już ok. 2,3 mln.

Instagram – ostatnie zmiany i prognozyNiewątpliwie zauważalna jest ciągła ewolucja platformy. Dla mnie takim przełomowym momentem, (chociaż może nie tak istotnym z punktu widzenia rozwoju całej aplikacji) było wprowadzenie prostokątnych formatów zdjęć. To takie symboliczne przejście z aplikacji przeznaczonej do udostępniania swoich artystycznych zdjęć w formacie charakterystycznym dla aparatów Pentax, do serwisu społecznościowego umożliwiającego dzielenie się codziennością – ocenia Robert Borowski, Junior Performance AnalystCatvertiser.

Stop chronologii

Powyższą tezę potwierdza również zmiana algorytmu prezentowania treści, które będą teraz dopasowywane na podstawie popularności i powiązania autora zdjęcia z użytkownikiem (nie jak do tej pory – na podstawie chronologii publikacji). Instagram zdecydował się na tę zmianę na podstawie przeprowadzonych badań. Okazało się bowiem, że chronologiczne ułożenie postówuniemożliwia dotarcie do zdjęć z największą ilością polubieni oraz tych, które zostały opublikowane przez najbliższych znajomych. Za zmianą przemawia na pewno fakt, że teraz ciężko będzie użytkownikom przeoczyć wartościową treść. Przeciwnicy zmian twierdzą zaś, że Instagram nie będzie już pełnił funkcji real-time, stąd też każdy będzie walczył o „lajki”. Jest to także utrudnienie dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę

angażujące treściUniwersalną i zawsze skuteczną opcją jest tworzenie angażujących i oryginalnych treści i wydaje mi się, że to właśnie do tego powinna nas ta zmiana skłonićradzi Anna Luberska, SocialMedia Manager MintMedia.

Dłuższe filmy

Ostatnią zmianą, jaką zaprezentował Instagram jest wydłużenie filmów – z 15 do 60 sekund. Do tej pory taka możliwość była dostępna wyłącznie podczas płatnych kampanii.Mimo postępującej komercjalizacji, Instagram to serwis przede wszystkim wizualny, a dłuższe filmiki to w końcu jeszcze więcej do zobaczenia i pokazania.

Minutowe video zatrzyma nas na Instagramie na dłużej, dlatego liczę na to, że przede wszystkim marki wykorzystają tę funkcjonalność, aby jak najlepiej pokazać swoje kreatywne oblicze. Ten zabieg sprawia, że użytkownicy nie postawią Instagrama i Snapchata w jednym rzędzieocenia Anna Luberska.

Co dalej?

Wybiórcze prezentowanie treści to również kolejny krok w stronę zachęcenia marek do korzystania z płatnych formatów reklamowych na Instagramie. Ciągle stosunkowo nowa forma promocji spotyka się z coraz większym zainteresowaniem, dzięki wysokiemu współczynnikowi zaangażowania użytkowników względem treści i intuicyjnej formule tworzenia kampanii z poziomu Facebook Ads.

Twórcy aplikacji z pewnością będą chcieli także zachęcić użytkowników i marki do częstszego korzystania z formatu video. Temu mają służyć dodatkowe narzędzia do tworzenia tego typu contentu jak np. Boomerangkomentuje Borowski.

Instagram coraz bardziej upodabnia się do swojego właściciela – Facebooka, to zupełnie naturalna kolej rzeczy. Łatwe przelogowanie się między kontami, reklamy, licznik wyświetleń wideo, to wszystko służy marketerom i temu, aby na Instagramie zarabiać.

Promocja postów? To pewnie tylko kwestia czasu. Należy zaznaczyć, że nie traci on przy tym swojej natury serwisu wizualnego i zamiast wchodzić w buty Facebooka będzie stanowić jego dopełnieniedodaje Luberska.

Jak zatem będzie? Czym znów zaskoczy nas Instagram? Czy rzeczywiście jego celem jest upodobnienie się do Facebooka? Czas pokaże.

Kontakt dla mediów:
Ola Kuśmierz
PR Specialist KnowledgeHub
[email protected] | +48 537 868 399

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCrowdfunding na Facebooku – jak efektywnie pozyskiwać finansowanie?
Następny artykułNajwiększe profile na Instagramie w Polsce – maj 2016
MarketingPortal.pl to portal skierowany do wszystkich internautów interesujących się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. W serwisie znajdziemy specjalistyczne artykuły pisane przez ekspertów z różnych dziedzin reklamy internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ