Pozycjonowanie strony internetowej – od czego zacząć? Jak poprawić widoczność strony w Google?
Pozycjonowanie strony internetowej to dziś właściwie podstawa, jeśli dana firma, chce wyróżnić się w sieci na tle ogromnej konkurencji. Zadbanie o jak najlepszą pozycję w wyszukiwarce może znacząco wpłynąć na ruch na stronie, a tym samym wzmocnić rozpoznawalność marki i przyczynić się do większego zainteresowania usługami lub produktami. Od czego więc zacząć pozycjonowanie strony internetowej?
Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?
Pozycjonowanie strony internetowej ma na celu zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania (bizzit.eu), można zrobić to za pomocą działań, biorących pod uwagę algorytmy wyszukiwarki. Dotyczą one zawartości i działania strony, a także jej popularności w Internecie. Chodzi m.in. o unikalne treści, optymalizację kodu, responsywność, szybkość ładowania strony, liczbę stron z odnośnikami do witryny itp.
Pozycjonowanie strony – od czego zacząć?
Pozycjonowanie strony internetowej warto zacząć od audytu. Jest to pogłębiona analiza witryny, biorąca pod uwagę czynniki rankingowe Google. Oceniany jest kod strony, jej struktura, zawartość, profil linkowy i widoczność w wyszukiwarce. Audyt SEO wskazuje mocne i słabe strony witryny, dzięki niemu można wdrożyć odpowiednie działania, które pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie. Na taką analizę warto zdecydować się w kilku przypadkach: na etapie projektowania strony internetowej, kiedy działania SEO nie przynoszą efektów lub kiedy prace pozycjonerskie zostały przejęte przez inną agencję.
Optymalizacja strony internetowej
Kolejnym krokiem jest optymalizacja strony internetowej. Zakłada ona wdrożenie zaleceń audytu SEO. Najczęściej skupia się ona na kwestiach technicznych, eliminowane są wszelkie błędy, niepotrzebne znaczniki, optymalizowany jest kod. Wprowadzane są działania istotne nie tylko z punktu widzenia wyszukiwarek, ale także UX, czyli User Experience.
Optymalizacja dotyczy także treści, powinna być ona dopasowana pod kątem SEO. Chodzi o unikalne teksty, nasycone frazami, atrakcyjne pod względem wizualnym dla internautów, z zastosowaniem hierarchii nagłówków. Zaleca się, by na stronie prowadzić bloga. Wyszukiwarka docenia witryny, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Takie teksty to nie tylko wartość dla samego pozycjonowania, to także ukłon w stronę użytkowników, którzy poszukują konkretnych informacji związanych z daną branżą.
Zoptymalizować warto również meta tagi. Chodzi o znaczniki „title” i „description”. Są one widoczne w wyszukiwarce i stanowią odnośnik do witryny. Powinny zawierać frazy kluczowe, a opis również wezwanie „call to action”, czyli zachętę do kliknięcia.
Pozycjonowanie strony – co jeszcze?
Ponadto wpływ na pozycjonowanie ma też pozyskanie odnośników z dobrych jakościowo witryn. To można zrobić przy wykorzystaniu marketingu szeptanego. Warto też zadbać o obecność w social mediach. Nawiązywanie interakcji z użytkownikami zwiększa wiarygodność marki, buduje jej pozytywny wizerunek. Do tego w social mediach możliwe jest publikowanie odnośników do strony, zawierających na przykład artykuły, które będą atrakcyjne i użyteczne dla internautów.