Głównym celem każdej działalności jest zdobycie klientów i pozyskanie wartościowych leadów sprzedażowych. Klasyczne formy reklamy (masowe mailingi, zimne telefony, banery typu FF na portalach adresowanych do wszystkim itp.) nie spełniają już obecnie pożądanych rezultatów w takim stopniu, jak byśmy oczekiwali. Odbiorcy zobojętnieli na atakujące ich zewsząd reklamy. Dlatego też należy szukać nowych dróg marketingowych i sposobów na zdobycie leadów.
- Korzyści wynikające z Inbound marketingu
- Metodologia Inbound w marketingu
Korzyści wynikające z Inbound marketingu
W jaki sposób to osiągnąć? Wykorzystując strategię Inbound marketingu. Metoda „marketingu przychodzącego” pozwala na budowę długotrwałej relacji z odbiorcami i tworzenie eksperckiego wizerunku firmy. Klient staje się aktywnym uczestnikiem procesu budowy świadomości marki, dostarczającej mu wielu (nie tylko materialnych) korzyści. Inbound marketing kreuje przy tym naturalne zaufanie odbiorcy do przedsiębiorstwa jako specjalisty w danej branży, a nie tylko podmiotu oferującego usługi czy produkty.
Metodologia Inbound w marketingu
Wspomniana metoda składa się z trzech głównych elementów. Najpierw należy skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta i zainteresować go firmą i jej ofertą, np. poprzez dostosowane do niego, personalizowane reklamy, blogi, video czy kanały social media. Następnie należy stopniowo budować zaangażowanie odbiorcy, wykorzystując narzędzia takie jak lead flow, personalizowany e-mail marketing, boty automatyczne, właściwe zarządzanie leadami, dedykowane landing page, czaty, webinary czy automatyzacja działań marketingowych. Końcowym efektem strategii jest wypracowanie trwałej relacji z klientem i uzyskanie obopólnego zadowolenia, zarówno po stronie odbiorcy, który czerpie od firmy korzyści (nie tylko w postaci produktu czy usługi, ale np. wiedzy zdobywanej z eksperckich artykułów), jak i przedsiębiorstwa, które zyskało lojalnego klienta.
Metodyka „marketingu przychodzącego” opiera się na wprowadzeniu istotnych innowacji w różnych obszarach firmy: sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Chcąc w pełni czerpać z tej strategii, należy tak ją opracować, by skutkowała budowaniem pozytywnej wartości marki na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta, również po dokonaniu przez niego transakcji. W tym celu dobrze jest wykorzystać profesjonalną platformę, np. HubSpot, pozwalającą zarządzać kompleksowo działaniami usługowymi, sprzedażowymi i marketingowymi, zapewniając tym samym wielokanałowe relacje z odbiorcami. Działy te powinny ze sobą czynnie współpracować, aby zachować wspólną koncepcję działania.
Strategia Inbound marketing to polecane rozwiązanie dla osób poszukujących skutecznych sposobów pozyskiwania leadów sprzedażowych, klientów oraz budowy długotrwałych relacji z nimi. Warto ją wykorzystać w swojej firmie.