komputer-notatki-firma-praca

Jak odnieść sukces w marketingu?

Reklama w Sieci stała się koniecznością dla większości firm na rynku. Można ją łączyć z działaniami tradycyjnymi, takimi jak spoty radiowe czy telewizyjne, ale także skupić się jedynie na marketingu w Internecie. Co zrobić, by przyniósł on oczekiwany skutek?

Ogromny wybór

Każdy, kto zainteresował się tematyką marketingu wie jak wiele opcji jest do wyboru. Najczęściej mówi się oczywiście o prowadzeniu profili na portalach społecznościowych. To doskonałe rozwiązanie, szczególnie wtedy gdy zależy nam na komunikacji z klientami. Social Media pozwalają bowiem na szybki kontakt z konsumentem. Możemy powiadomić o nowym produkcie w ofercie, pochwalić się sukcesem firmy, czy po prostu poinformować o bieżących wydarzeniach w przedsiębiorstwie. Dobrze zaplanowane i unikalne treści pozwolą przyciągnąć potencjalnych klientów i w konsekwencji mogą zachęcić do konwersji. Oprócz standardowych działań na Facebook’u warto wykorzystać także reklamę Google AdWords i pozycjonowanie. Obydwa działania mają na celu zwiększenie obecności naszej firmy w wyszukiwarce. Dzięki prawidłowo poprowadzonej kampanii AdWords link do strony WWW, którą chcemy wypromować znajdzie się tuż nad wynikami organicznymi. Inaczej jest w przypadku pozycjonowania. Trwa ono dłużej i zazwyczaj jest bardziej skomplikowane, ale z pewnością warto się na nim skupić. Prawidłowo poprowadzone może wprowadzić naszą stronę, do tak zwanego TOP 10.

Inne opcje

Bardzo popularne stało się także nawiązywanie współpracy z tak zwanymi twórcami opinii. Influencer marketing, bo o nim mowa, może mieć znaczący wpływ na zwiększenie przychodów naszej firmy. Podstawą jest oczywiście dobre zaplanowanie działań i współpraca z osobą powiązaną z naszą branżą. Przykładowo bloger motoryzacyjny będzie bardziej wiarygodny pisząc o narzędziach niezbędnych do naprawy auta, niż o najmodniejszych w tym sezonie jeansach. Influencerów możemy poszukać sami, jednak bezpieczniej jest zlecić to profesjonalistom, takim jak adnext.pl.

Marketing w Sieci daje nam mnóstwo możliwości, warto więc wykorzystać choć niektóre. Dostosujemy je do naszych potrzeb oraz budżetu, jaki jesteśmy w stanie wydać na ten cel i cieszmy się uzyskanym efektem.

Katarzyna Leśniewska

Katarzyna Leśniewska

Ekspertka w dziedzinie social media z pasją do budowania zaangażowanych społeczności online. Prowadzi szkolenia z zakresu efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie. Prywatnie miłośniczka sztuki współczesnej i jogi.

Artykuły: 198

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *