Pozycjonowanie lokalne 2022 – jak się wyróżnić?

Pozycjonowanie lokalne 2022 – jak się wyróżnić?

Jeżeli prowadzisz swoją firmę i nie obce są ci metody jej promocji online, na pewno spotkałeś się z takim terminem jak pozycjonowanie lokalne przez agencję SEO. Odnosi się ono do działań SEO ukierunkowanych na lokalne rynki, w obrębie jednego miasta, gminy, powiatu lub województwa (np. w obrębie Warszawy, Poznania czy Torunia albo nawet malutkiego Mielna). Czy lokalne SEO ma przewagę nad pozycjonowaniem globalnym? Oczywiście, że odpowiedź morze brzmieć tak! Biorąc pod uwagę efektywność i szansę znalezienia potencjalnych klientów dla różnego rodzaju firm, a także trafienie dokładnie w grupę osób poszukujących naszych usług właśnie z obrębu danego miasta – pozycjonowanie lokalne wydaje się najlepszą propozycją. Dlaczego?

Dla kogo lokalne wyniki wyszukiwania są istotne?

Aby lepiej zobrazować, jak działa lokalne seo, wyobraźmy sobie warsztat samochodowy działający w mieście Świętoszówka. Jest to niewielki serwis, który dopiero zaczyna działalność i poszukuje klientów, między innymi w sieci. Oczywiste jest, że z tego typu usług będzie korzystać zazwyczaj lokalna społeczność, w zasięgu ok. 10 km od warsztatu. Nie ma zatem potrzeby, aby taka firma decydowała się na kosztowne pozycjonowanie globalne, mając wtedy do pokonania olbrzymią konkurencję, co przy ograniczonych w tym przypadku budżetach, jest praktycznie nieosiągalne. Kiedy jednak skupimy się na lokalnych wynikach wyszukiwania, szansa dotarcia do klientów lokalnych wielokrotnie się zwiększa.

Czego wymaga od nas lokalne SEO?

Im większa jest konkurencja na lokalnym rynku i w naszej branży, tym więcej uwagi trzeba poświęcić pozycjonowaniu. Od czego jednak powinniśmy zacząć, aby mieć pewność, że nasze wysiłki nie pójdą na marne?

Optymalizacja strony internetowej

To zawsze jest pierwszym krokiem. Żeby rozpocząć pozycjonowanie regionalne, należy zadbać o swój warsztat. W tym przypadku będzie nim strona internetowa, która powinna być prawidłowo zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki Google, ale również potencjalnego klienta. Jakie warunki taka strona powinna spełniać, by pozycjonowanie lokalne miało szanse się udać?

  • Responsywnośćstrony RWD to takie strony, które automatycznie dostosowują swój wygląd do wielkości wyświetlacza, skalując lub wyłączając wybrane elementy. Poprawia to komfort użytkowania strony, a także zwiększa jej wartość w oczach wyszukiwarki.
  • Treści na stronie — każde pozycjonowanie lokalne, (zobacz np. pozycjonowanie na Toruń) wymaga tego, by znajdowały się na niej unikalne, rozbudowane i merytoryczne treści związane zarówno z proponowaną ofertą jak i samym miastem – Toruniem, Warszawą lub Świętoszówką. Można je przygotować samodzielnie, jak również zlecić ich napisanie profesjonalistom, czyli copywriterom.
  • Dostępność — warunkiem udanego pozycjonowania lokalnego jest wysoka dostępność strony. Odpowiada za to szybki i niezawodny hosting, umiejętnie dobrana nazwa domeny. Wpadający w pamięć i łatwy do zapamiętania i zapisania adres www to duży krok naprzód na drodze której celem jest pozyskiwanie klientów.
  • Optymalizacja techniczna – właściwa struktura strony, wewnętrzne linki, przyjazne adresy URL, przekierowania, ulepszenia w kodzie, metatagi i wiele innych technicznych rzeczy – tutaj też przyda się doświadczony specjalista lub agencja SEO

Odpowiednia optymalizacja strony internetowej w wielu przypadkach może być czasochłonna. Nie należy jednak jej bagatelizować lub pomijać, ponieważ to właśnie dobrze zoptymalizowana strona jest tym, co będzie napędzać nowe odwiedziny i przyciąga nowych klientów.

Obecność w mapach Google i działania zewnętrzne

SEO lokalne w dużej mierze opiera się na Google Maps. Nie tylko zaawansowani użytkownicy często przeglądają internetową mapę swojego miasta. Mogą w ten sposób znaleźć lub wyznaczyć najlepszą drogę dojazdu do określonego punktu, jak również dowiadują się o nowych firmach, które powstały w ich okolicy. Oczywiście chcąc w pełni korzystać z takich możliwości, potrzebna będzie wizytówka Google. I tu pojawiają się pewne wątpliwości. Jak wykorzystać wizytówkę w Google do promowania witryny? Czy nie będzie ona konkurencją do firmowej strony www? Po pierwsze wizytówka automatycznie jest wyświetlana w organicznych wynikach wyszukiwania. Po drugie, jej posiadanie pozwala ją edytować i wymieniać informację wraz ze zdjęciami. Po trzecie, dzięki usłudze Google Moja Firma, użytkownicy mogą dodawać oceny i opinie dotyczące twojej działalności, które następnie stają się publiczne.

Opinie warto także zbierać z innych serwerisów, np. Opineo, Oferteo, Facebook, stron typu Yellow Pages i podobnych.

Dopracowane sklepy internetowe

W wielu branżach istnieje możliwość sprzedaży online, która niestety nie zostaje w pełni wykorzystana. Wbrew pozorom, nawet warsztaty samochodowe mogą z niej korzystać, oferując swoim klientom zakup usług i pakietów usług przez internet. Posiadanie sklepy online jest wielką przewagą w pozycjonowaniu lokalnym, w zdecydowany sposób ułatwiając klientowi skorzystanie z wybranych usług. Ogranicza to konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych, upraszczając cały proces zamówienia i dając właścicielowi firmy natychmiastowy zastrzyk gotówki w postaci zapłaconej usługi.

Geolokalizacja wyników wyszukiwania

Kiedy prowadzisz lokalny biznes, liczysz się z tym, że będzie z niego korzystać lokalna społeczność. Tak samo uważa Google, dlatego dla zapytań lokalnych zawęża wyniki wyszukiwania do tych, które najbardziej dotyczą konkretnej lokalizacji. Aby twoja strona znalazła się w tych wynikach, musisz zadbać o odpowiednie frazy kluczowe w tekstach, ale także o prawidłowy adres firmy, wyświetlający się także w wizytówce Google. Adres jest jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania lokalnego i powinien mieć takie samo brzmienie we wszystkich miejscach, w których się pojawi. Dochodzi do tego również nazwą firmy oraz telefon tworząc razem tzw. mechanizm NAP – czyli Name Adress Phone – wprowadzony przez Google algorytm mający na celu sprawdzać spójność danych w różnych miejscach dla naszej firmy – a w efekcie jej istnienie i wiarygodność. 

ELementów pozycjonowania lokalnego jest oczywiście więcej, ale wymienione wyżej rzeczy to dobry start dla naszego biznesu – warto od czegoś zacząć.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij