Jak zaangażować swoją społeczność w social mediach marki?
Budowanie wizerunku i utrzymywanie stałych relacji z klientami jest miarą sukcesu firmy. Osiągnięcie tych celów bardzo ułatwia umiejętne prowadzenie social media swojej marki. Oto kilka kroków, dzięki którym można skutecznie zbudować interakcję w sieci.
Po pierwsze – dostosuj platformę do targetu
Portale społecznościowe mają swoją charakterystykę, a przez to również grupę najchętniej korzystających z nich osób. Dokonanie gruntownego researchu pozwala na podjęcie działań marketingowych na wybranej platformie. Sprawdź, jak radzi sobie najbliższa konkurencja i zrealizuj kampanię sięgającą krok przed nią. Poznaj częstotliwość i pory odwiedzin w social mediach przez Twoją grupę docelową i właśnie wtedy publikuj treści. Pozwoli to na skuteczne zaangażowanie odbiorców w content, jaki dla nich przygotowujesz.
Po drugie – zachęcaj do wyrażania opinii
Dla niektórych firm nie liczy się to, co inni myślą, najważniejsza jest sprzedaż. Takie podejście nie zapewni długofalowych zysków i raczej spowoduje problemy w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Każda licząca się marka chce doceniać zdanie klientów i reagować na opinie. Prowadzenie social media jest w tym przypadku niezbędne, bo właśnie tam ludzie wyrażają często swoje emocje i dzielą się spostrzeżeniami. Bądź w nich obecny i żywo interesuj się tym, co konsumenci piszą o firmie.
W tym momencie może pojawić się obawa o negatywne głosy. Takie z dużym prawdopodobieństwem się pojawią, jednak nie należy się nimi przesadnie martwić. Umiejętny przedsiębiorca potrafi przekuć fake newsy, plotki, a nawet złośliwe komentarze na swoją korzyść. Potrzebna jest do tego odrobina kreatywności, śmiałości i szybkiego podejmowania działań. Osoby obserwujące reakcję przedsiębiorcy mogą zostać zachęcone do skorzystania z oferty, widząc, jak dana firma traktuje niezadowolonych Klientów.
Po trzecie – realizuj customizację
Przygotowanie oferty pod kątem konkretnych potrzeb jest niesamowicie wiarygodne. Pokazuje, że przedsiębiorca zna swojego klienta i chce zapewnić mu dokładnie to, czego potrzebuje. Wykorzystaj do tego social media i zapraszaj do skorzystania z prezentowanych tam ofert. Posługuj się mailingiem i personalizuj zapytania. W ten sposób klient dostrzeże indywidualne podejście marki do jego potrzeb.
Po czwarte – organizuj akcje specjalne
Nic tak nie przykuwa uwagi grupy docelowej, jak coś niestandardowego. Stali odbiorcy zazwyczaj bardzo dobrze znają ofertę firmy. Postaraj się ich zaskoczyć. Przydaje się do tego prowadzenie social media, gdzie możesz publikować nowości i informować o przedpremierowych wydarzeniach. Nagradzanie osób, które wyrażają swoje opinie, również jest świetnym sposobem na zbudowanie zaufania i utrzymanie grona klientów. Zwiększa się w ten sposób zaufanie, można liczyć na wierność dotychczasowych odbiorców.
Oczywiście prezentowane powyżej kroki są jedynie kilkoma spośród stale kreowanych wartości w budowaniu relacji. Zajmują w nich jednak najwyższe miejsca i są sprawdzone przez największe marki. Warto więc z nich w pełni korzystać.