Reklama w internecie, pozycjonowanie drukarni, poligrafii - jak

Reklama w internecie, pozycjonowanie drukarni, poligrafii – jak?

Pozycjonowanie drukarni może przysporzyć nieco kłopotów. Nie jest to biznes tak popularny, jak sklepy internetowe z ubraniami czy z wyposażeniem wnętrz, co nie oznacza, że nie można go wypromować. Aby to jednak zrobić, drukarnia musi posiadać stronę internetową i zainwestować w działania SEO/SEM. Jaka więc reklama w internecie przyda się zakładom poligraficznym?

Pozycjonowanie drukarni – od czego zacząć?

Niektóre drukarnie działają jedynie lokalnie i nie mają stron internetowych. Inne z kolei je mają, ale wyglądają one jak relikt poprzedniej epoki. Na wstępie trzeba więc zadbać o atrakcyjną i funkcjonalną witrynę, na której możliwe będzie zaprezentowanie własnych usług. Jest to też niezbędne do reklamowania biznesu w sieci. Pozycjonowanie drukarni, poligrafii wymaga dobrego określenia prac SEO/SEM, na wstępie należy wykonać audyt, który pomoże określić, jakie zmiany są na stronie internetowej niezbędne. Dotyczy to zarówno kwestii technicznych, np. kodu czy szybkości ładowania witryny, jak i tych związanych z treścią na stronie. 

Kolejnym krokiem jest optymalizacja strony internetowej drukarni. Jest to wdrażanie wytycznych, które zostały zasygnalizowane podczas audytu SEO. Optymalizacja to wiele różnego rodzaju prac. Jest to np. poprawa błędów w kodzie, zarządzanie przekierowaniami, responsywność strony, poprawa struktury linkowania wewnętrznego, adresów podstron. 

Istotna jest również optymalizacja treści pod kątem SEO. Dotyczy to publikowanych opisów kategorii, usług. Muszą być one unikalne, atrakcyjne dla użytkownika, powinny też dobrze prezentować się wizualnie, warto pamiętać o stosowaniu różnych nagłówków. Nie bez znaczenia jest też nasycenie frazami. Opłacalne może być również prowadzenie bloga na stronie. Nie są to zresztą jedyne działania content marketingowe, które należy wdrożyć w przypadku reklamowania drukarni. Warto pomyśleć też o artykułach sponsorowanych, które zostaną opublikowane na branżowych serwisach.

Wizytówka Google drukarni

O wizytówkę Google należy zadbać zarówno wtedy, kiedy drukarnia świadczy usługi online, jak i lokalnie. Pozwala to na zaprezentowanie usług zakładu, możliwa jest interakcja z klientami. Konieczne jest na wstępie założenie profilu, podanie danych firmy, jeśli drukarnia ma stronę internetową, warto podać do niej URL, dołączyć zdjęcia. Założenie wizytówki Google nie jest płatne, a zwiększa widoczność firmy w sieci, zatem nie można tego pomijać przy reklamowaniu w internecie. 

Google Ads dla drukarni

W przypadku reklamowania drukarni warto rozważyć jeszcze Google Ads. Są to płatne reklamy w wyszukiwarce Google. Najczęściej wyświetlają się w formie tekstowej nad wynikami organicznymi, choć nie tylko. Google Ads to forma reklamy, która ma wiele zalet. Można ją targetować, zmieniać ustawienia w trakcie trwania, skierować na konkretną lokalizację, jeśli drukarnia działa jedynie w obrębie określonego regionu. Co ważne, uruchomienie takiej reklamy jest właściwie natychmiastowe, szybko mogą też pojawić się efekty. Dla wielu osób zaletą jest również to, że budżet na Google Ads nie musi być duży, można go zresztą w każdej chwili zmodyfikować. 

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij