Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklama w internecie, pozycjonowanie drukarni, poligrafii - jak

Reklama w internecie, pozycjonowanie drukarni, poligrafii – jak?

Pozycjonowanie drukarni może przysporzyć nieco kłopotów. Nie jest to biznes tak popularny, jak sklepy internetowe z ubraniami czy z wyposażeniem wnętrz, co nie oznacza, że nie można go wypromować. Aby to jednak zrobić, drukarnia musi posiadać stronę internetową i zainwestować w działania SEO/SEM. Jaka więc reklama w internecie przyda się zakładom poligraficznym?

Pozycjonowanie drukarni – od czego zacząć?

Niektóre drukarnie działają jedynie lokalnie i nie mają stron internetowych. Inne z kolei je mają, ale wyglądają one jak relikt poprzedniej epoki. Na wstępie trzeba więc zadbać o atrakcyjną i funkcjonalną witrynę, na której możliwe będzie zaprezentowanie własnych usług. Jest to też niezbędne do reklamowania biznesu w sieci. Pozycjonowanie drukarni, poligrafii wymaga dobrego określenia prac SEO/SEM, na wstępie należy wykonać audyt, który pomoże określić, jakie zmiany są na stronie internetowej niezbędne. Dotyczy to zarówno kwestii technicznych, np. kodu czy szybkości ładowania witryny, jak i tych związanych z treścią na stronie. 

Kolejnym krokiem jest optymalizacja strony internetowej drukarni. Jest to wdrażanie wytycznych, które zostały zasygnalizowane podczas audytu SEO. Optymalizacja to wiele różnego rodzaju prac. Jest to np. poprawa błędów w kodzie, zarządzanie przekierowaniami, responsywność strony, poprawa struktury linkowania wewnętrznego, adresów podstron. 

Istotna jest również optymalizacja treści pod kątem SEO. Dotyczy to publikowanych opisów kategorii, usług. Muszą być one unikalne, atrakcyjne dla użytkownika, powinny też dobrze prezentować się wizualnie, warto pamiętać o stosowaniu różnych nagłówków. Nie bez znaczenia jest też nasycenie frazami. Opłacalne może być również prowadzenie bloga na stronie. Nie są to zresztą jedyne działania content marketingowe, które należy wdrożyć w przypadku reklamowania drukarni. Warto pomyśleć też o artykułach sponsorowanych, które zostaną opublikowane na branżowych serwisach.

SPRAWDŹ:  Rola analizy danych i sztucznej inteligencji w strategii SEO

Wizytówka Google drukarni

O wizytówkę Google należy zadbać zarówno wtedy, kiedy drukarnia świadczy usługi online, jak i lokalnie. Pozwala to na zaprezentowanie usług zakładu, możliwa jest interakcja z klientami. Konieczne jest na wstępie założenie profilu, podanie danych firmy, jeśli drukarnia ma stronę internetową, warto podać do niej URL, dołączyć zdjęcia. Założenie wizytówki Google nie jest płatne, a zwiększa widoczność firmy w sieci, zatem nie można tego pomijać przy reklamowaniu w internecie. 

Google Ads dla drukarni

W przypadku reklamowania drukarni warto rozważyć jeszcze Google Ads. Są to płatne reklamy w wyszukiwarce Google. Najczęściej wyświetlają się w formie tekstowej nad wynikami organicznymi, choć nie tylko. Google Ads to forma reklamy, która ma wiele zalet. Można ją targetować, zmieniać ustawienia w trakcie trwania, skierować na konkretną lokalizację, jeśli drukarnia działa jedynie w obrębie określonego regionu. Co ważne, uruchomienie takiej reklamy jest właściwie natychmiastowe, szybko mogą też pojawić się efekty. Dla wielu osób zaletą jest również to, że budżet na Google Ads nie musi być duży, można go zresztą w każdej chwili zmodyfikować. 

Ewa Sobolewska

Ewa Sobolewska

Copywriterka z kreatywnym podejściem do tworzenia treści reklamowych i informacyjnych. Specjalizuje się w storytellingu i kampaniach e-mail marketingowych. Wolny czas poświęca na gotowanie i odkrywanie nowych smaków.

Artykuły: 148

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *