Toyota, Adidas, Coca-cola - znane znaki firmowe

Toyota, Adidas, Coca-cola – znane znaki firmowe

Nieokiełznaną przyrodę oswajały znaki. Współczesne projekty logo, projekty ulotki czy loga dla firmy mają w dużej mierze swoją genezę w irracjonalnych zachowaniach ludzi. Co zaspokaja naszą potrzebę oswojenia wrogiego nam świata. Świata, który zbyt szybko pędzi do przodu i często nie jesteśmy w stanie za nim nadążyć.

Toyota, Adidas, Coca-cola – znane znaki firmowe

O Coca-coli słyszał chyba każdy z nas. Wielu z nas uwielbia smak Coca-coli. Ale czy wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że sukces tej marki to nie tylko cudowny smak napoju? Fakt, trzeba przyznać, że Coca-cola jest orzeźwiająca i smaczna. Nawet mieszkańcy Afryki o tym wiedzą. Tymczasem Coca-cola ma również fenomenalne logo firmowe. Jest ono krótkie, proste, uniwersalne i wiele mówiące. To idealne cechy projektu logo czy projektu ulotki.

Również markę Adidas wyróżniają trzy proste, poziome paski w Logo. Z kolei nazwa tej marki nawiązuje do imienia oraz nazwiska szefa firmy Adolfa Dasslera. To proste, Andy czyli Adolf oraz das, czyli Dassler. Okazuje się, że takie proste rozwiązania bywają najskuteczniejsze. Nazwa Puma jest uniwersalna, gdyż można ją przełożyć bez problemu na wiele języków. Poza tym kojarzy się bardzo miło.

Istotne jest też to, aby nazwa marki oraz logo nawiązywały do stylu życia grupy docelowej, Czyli po prostu do stylu życia klientów zainteresowanych danym produktem. Na przykład logo Pumy przedstawia skaczącą panterę, które to drapieżne zwierzę kojarzy się ze sportowym życiem.

Jakie są rodzaje znaków?

Logo dla firmy może mieć różną formę np. dźwiękową albo graficzną. Fonogram to dźwiękowy znak cechujący się oryginalną kompozycją foniczną. Z kolei logogram to znaki graficzne wyróżniające firmę na tle innych marek. Piktogram to oryginalna myśl wyrażona za pomocą obrazka. Znane są nam np. takie piktogramy jak znaki przeciwpożarowe które mają charakter uniwersalny gdyż są rozpoznawalne na całym świecie.

Czy logo dla firmy jest mi potrzebne

Jeśli masz firmę i pragniesz wyróżnić się na tle konkurencji to nie ma innej rady, musisz postarać się o ciekawe logo. Dobrze jest zatrudnić do tego dzieła profesjonalną firmę, która ma duże doświadczenie oraz oferuje dobry efekt i szybką realizację. Dobry projekt logo daje bardzo dużą szansę na wywarcie świetnego pierwszego wrażenia u konsumentów. Dobre logo pomaga zbudować profesjonalny wizerunek. To także szansa na odzyskanie tożsamości marki. Konkretne logo lub projekt ulotki docierają również do konkretnej grupy docelowej. Powinno więc być dopasowane do cech idealnego klienta. Istnieją bowiem różne typy klientów. Jedni lubią reklamę standardową, inni reagują tylko na nowatorskie oryginalne reklamy. Jeszcze inni są bardzo odporni na manipulację.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij