Skuteczny remarketing – jak zachęcić klientów do subskrypcji?
W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszą się biznesy prowadzone online, czyli z wykorzystaniem Internetu. Do biznesów prowadzonych w ten sposób zalicza się między innymi wszelkie sklepy internetowe, osoby tworzące i sprzedające kursy online, a także osoby, które zarabiają na swoim blogu przez pisanie tekstów sponsorowanych.
Każdej osobie, która prowadzi takie swoje miejsce w Internecie zależy na tym, by ze swoimi produktami i treściami dotrzeć do jak największej liczby osób. Czy są jakieś sposoby, które pomagają takim osobom w zdobyciu popularności?
Reklama Google jako sposób na przyciągnięcie klientów
Wielu użytkowników do wyszukiwania informacji o produktach oraz samych produktów wykorzystuje wyszukiwarkę Google. Z tego względu mając sklep internetowy ważne jest odpowiednie pozycjonowanie sprzedawanych artykułów poprzez pisanie odpowiednich opisów produktów. Jednak trochę trwa, zanim roboty Google przemielą treść naszej strony i umieszczą ją na odpowiednim miejscu w wyszukiwarce.
Z tego względu warto na początku zainwestować w reklamę. Reklama Google polega na tym, że nasza strona pojawia się na pierwszym miejscu wyszukiwania po danej frazie kluczowej. Link do naszej strony będzie odpowiednio oznaczony, przez co będzie od razu widoczny dla wyszukującego. W ten sposób można dotrzeć do potencjalnych nowych klientów.
Co to jest remarketing dynamiczny?
Jeśli już zachęcimy potencjalnych klientów do odwiedzenia naszej strony wykorzystując narzędzie reklamy w Google AdWords, to mamy możliwość przypominania o swoim miejscu w sieci. Czy kojarzycie może taką sytuację: odwiedzacie po pierwszy raz sklep internetowy XYZ, a następnie możecie zaobserwować na różnych portalach internetowych reklamy dotyczące właśnie asortymentu firmy XYZ?
To właśnie efekt remarketingu dynamicznego. Wyszukiwarka Google bazując na naszej historii przeglądania witryn internetowych zapisała sklepy, które ostatnio odwiedziliśmy i reklamami przypomina nam o asortymencie, który oglądaliśmy w tym konkretnym miejscu.
Jak to się dzieje?
Nie jest jednak tak, że za chwilę będziemy widzieć reklamę wszystkich produktów wszystkich sklepów internetowych, które odwiedziliśmy w określonym czasie. Aby remarketing dynamiczny zadziałał i był widoczny u odwiedzających stronę użytkowników, to najpierw właściciel sklepu internetowego musi poustawiać odpowiednie funkcje i parametry w panelu reklamy w Google AdWords. Jeśli właściciel sklepu internetowego takich parametrów nie ustawił, to reklamy jego produktów nie będą pojawiać się nam na różnych portalach internetowych.
Ustawienie odpowiednich parametrów w panelu jest bardzo proste, ale warto tutaj kombinować z różnymi rozwiązaniami reklamy. Może się bowiem okazać, że w jednym okresie sprzedażowym reklama zaprojektowana w dany sposób przyciągnie do nas rzesze klientów, a w innym okresie ta sama reklama może spowodować, że użytkownicy nie będą odwiedzali naszego sklepu internetowego. Warto tutaj trzymać rękę na pulsie i dostosowywać reklamę do panujących obecnie trendów i zapotrzebowania.
Jak skutecznie przyciągnąć do siebie klientów?
Aby reklama naszych produktów odpowiednio zadziałała na klientów (odpowiednio, czyli użytkownik powraca na stronę naszego sklepu internetowego i zakupuje interesujący go artykuł) musimy taką reklamę dobrze zaprojektować. Zauważono, że najlepiej w ciągu dnia unikalnemu użytkownikowi pokazywać maksymalnie do pięciu razy reklamę produktów z danego sklepu. Panuje tutaj zasada: im mniej, tym lepiej. Ważne przy tym jest też to, aby ukazywany banner reklamowy za każdym razem był inny.
Dlaczego? Kiedy klient po raz kolejny w ciągu tego samego dnia widzi reklamę określonego internetowego sklepu i zauważa, że banner reklamowy jest taki sam, to nawet nie patrzy na taką reklamę, tylko rzuca na nią okiem i od razu przechodzi do czynności, które planował robić na danej stronie. Klient po prostu zaczyna ignorować taką reklamę, czuje się sfrustrowany tym, że po raz kolejny ogląda to samo, a to już może go zniechęcić do zakupów w danym sklepie internetowym.