Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Ranking aplikacji turystycznych

Ranking aplikacji turystycznych

Aplikacje turystyczne znane i lubiane? A czy wykorzystywane? Firma Spicy Mobile zmierzyła się z tematem i oto kilka ciekawych wniosków na podstawie badania Mobience. Kategoria aplikacji turystycznych obejmuje szeroką grupę aplikacji: niektóre zawierają informacje o miejscach wartych odwiedzenia, polecanych trasach narciarskich, hotelach, inne służą wyznaczeniu, zaplanowaniu trasy. Które z nich cieszą się największą popularnością?

Polacy on road

Jak wynika z badania Mobience, na pierwsze miejsce wśród aplikacji turystycznych wysunęły się aplikacje nawigacyjne i komunikacyjne. W pierwszej piątce znalazły się: E-podróżnik.pl, zawierający rozkłady jazdy ponad 600 przewoźników, Bilkom oraz BlaBlaCar, łącząca kierowców z pasażerami. Na kolejnych pozycjach w rankingu popularności należy wymienić Nawigację Play i Navigation. Pozostałe aplikacje turystyczne, np. te umożliwiające wyszukiwanie hoteli, rezerwację miejsc, poznawanie opinii o miejscach i hotelach, przewodniki turystyczne – znalazły się na niższych pozycjach w rankingu.

Ranking aplikacji turystycznych
Ranking aplikacji turystycznych

Co ważne – zasięg aplikacji turystycznych w miesiącach przedwakacyjnych i wakacyjnych jest porównywalny. Użytkownicy chętnie korzystali z nich zarówno w czasie wakacji, jak i w poprzednich 4 miesiącach. Oznacza to, że użytkownicy nieustannie korzystają z aplikacji przy planowaniu podróży – zarówno własnymi środkami transportu, jak i komunikacją miejską. Badanie Mobience dowodzi także, iż popularność topowych aplikacji nie idzie w parze z czasem korzystania. Aplikacje nawigacyjne uzyskały wyższe czasy korzystania przypadające średnio na użytkownika, niż te dotyczące transportu. Dzieje się tak, ponieważ do sprawdzenia połączeń autobusowych nie potrzeba więcej niż kilku minut, natomiast nawigacja bywa uruchomiona nawet przez kilka godzin podróży.

zasięg aplikacji turystycznych
Zasięg aplikacji turystycznych

Podsumowanie

Popularność aplikacji nawigacyjnych i komunikacyjnych może świadczyć o poszukiwaniu przez użytkowników tych rozwiązań, z których mogą korzystać na co dzień, a nie tylko raz w roku, przy okazji urlopu. Dodatkowo, aplikacje łączące kierowców, którzy jadą w tym samym kierunku może również świadczyć o większej otwartości użytkowników mobilnych na nowo poznane osoby i poszukiwanie sposobów na obniżenie kosztów podróżowania.
Dzięki podobnym rankingom, możemy lepiej definiować zachowania użytkowników mobilnych oraz ich potrzeby. Przekłada się to nie tylko na lepsze dopasowanie komunikatu do grupy docelowej, ale większe zaangażowanie w przekaz oraz realizację założonych celów promocji przez odbiorców reklamy.

SPRAWDŹ:  5 pomysłów na nietypową reklamę swojej firmy

Źródło: materiały prasowe Spicy Mobile

Katarzyna Leśniewska

Katarzyna Leśniewska

Ekspertka w dziedzinie social media z pasją do budowania zaangażowanych społeczności online. Prowadzi szkolenia z zakresu efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie. Prywatnie miłośniczka sztuki współczesnej i jogi.

Artykuły: 198

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *