Reklama cyfrowa stale ewoluuje, aby zapewnić jeszcze bardziej spersonalizowane doświadczenie użytkownika na każdym urządzeniu, z którego korzysta. Marketing efektywnościowy jest definiowany jako typ działań reklamowych, których celem jest wywołanie konkretnej akcji.

Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy nastąpi określone działanie, jak pozyskanie użytkownika lub sprzedaż. W obliczu dynamicznych zmian w zachowaniach użytkowników oraz innowacji technologicznych, ten model reklamy jest dzisiaj priorytetowym dla przedsiębiorstw chcących optymalizować relacje z klientem. Szerokie możliwości personalizacji w wielu kanałach dotarcia do klienta oraz zarządzanie relacjami z klientem (CRM) są dla marketerów narzędziami budowania wartości oraz przewagi konkurencyjnej względem przedsiębiorców niedostrzegających nowych trendów.

Kampanie różnią się między sobą w zależności od postawionych celów i posiadanych danych, pozwalających na optymalizację przekazu. Jednak określenie precyzyjnych celów, koncentracja na użytkowniku, ujęcie w kampanii zarówno urządzeń stacjonarnych jak i mobilnych, pozwoli osiągnąć sukces w reklamie efektywnościowej.

Jakie kroki możesz podjąć w 2016 roku, aby zmaksymalizować wyniki i osiągnąć ROI, jakiego oczekujesz w kampanii?

Oto sugestie Criteo:

Jasno określ swoje cele i pozycjonuj je w kolejności: zdefiniowanie sukcesu jest niezbędne do jego osiągnięcia.Twoje wskaźniki KPI i strategia ustalania stawek zależą od tego, ile jesteś w stanie zapłacić za transakcję dla różnych typów osób odwiedzających witrynę. Pozyskanie nowego klienta będzie droższe niż ponowne zaangażowanie obecnego klienta, więc dostosuj budżet i cele tak, by mieć jeden ROI na każdy typ użytkownika. Ta strategia pozwoli właściwie alokować wydatki na reklamę oraz zidentyfikować docelowy poziom ROI dla różnych typów odbiorców.

Użytkownicy przede wszystkim: najlepsze kampanie medialne nie koncentrują się na placementach, a na użytkownikach. Niedawne badanie Forrester Research pokazało, że marketerzy, którzy zainwestowali w zaawansowane możliwości personalizacji kreacji, zaobserwowali wzrost efektywności działań marketingowych w ostatnich 2 latach. W oparciu o to doświadczenie, planują w dalszym ciągu inwestować w inteligentne rozwiązania, aby wzmocnić konkurencyjność marki i popyt wśród konsumentów.

Przeanalizuj dokładnie posiadane dane, aby wychwycić wszystkie informacje na temat zachowań i ścieżki zakupowej klienta. Oto pytania, na które warto znać odpowiedzi:

  • Jaki jest średni czas pomiędzy pierwszą wizytą na stronie i konwersją?
  • Ile płatnych kliknięć przypada na konwersję?
  • Jaki jest współczynnik odrzuceń na każdym etapie lejka sprzedażowego?
  • Jaka jest średnia częstotliwość zamówień od stałych klientów?
  • Jak wygląda wskaźnik sprzedaży wśród nowych klientów w każdym kanale?

Pamiętaj, że użytkownicy stawiają na mobilność: firmy, których sklepy internetowe są przygotowane na mobilność, zamknęły 2015r. z imponującymi wynikami sprzedaży. Udało im się zamienić wielu użytkowników mobile w klientów. W Polsce udział transakcji mobilnych w handlu eCommerce wyniósł 15% w Q4 2015, a smartfony zostawiły tablety w tyle pod względem zakupów mobilnych. Aby pozyskać konsumenta korzystającego z urządzeń mobilnych, marki powinny realizować strategię marketingową, która spełnia jego oczekiwania i zaspokaja potrzeby na wszystkich urządzeniach.

Personalizacja przekazu niezależnie od urządzenia jest kolejnym ‘must have’ dla firm: konsumenci czują się komfortowo korzystając z wielu urządzeń – laptopów, tabletów i smartfonów – na wszystkich etapach ścieżki zakupowej. Wg najnowszego raportu State of Mobile Commerce, w niemal 40% transakcjach eCommerce w Q4 2015 konsumenci wykorzystali więcej niż jedno urządzenie lub kanał, 37% konsumentów finalizujących zakupy na desktopie, przeglądało wcześniej stronę tego samego sprzedawcy na co najmniej jednym dodatkowym urządzeniu, a konsumenci cross-device, którzy dokonali zakupu z poziomu tabletu, byli najbardziej skłonni do skorzystania z kilku urządzeń na swojej ścieżce zakupowej (aż 43%).Lepsze zrozumienie zachowań konsumentów, sugestii, jakim ulegają i intencji zakupowych, jest kluczem do zaangażowania ich na różnych urządzeniach. Aby odnieść sukces, firmy powinny skupić się na konsumentach i wdrożyć innowacyjne technologie. Co więcej, na każdego unikalnego użytkownika przypada dziś coraz więcej ciasteczek, więc jeśli nie zaplanujesz działań marketingowych zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych, twoje kampanie będądzielone między urządzeniai automatycznie stracą na efektywności.

W 2016 roku marketing efektywnościowy jest normą – klienci oczekują, że marki dotrą do swoich klientów z najbardziej adekwatnymi treściami. Dziś te możliwości pozwalają wyróżnić się na tle innych przekazów marketingowych, ale w przyszłości będą niezbędnym minimum, pozwalającym marce zaledwie na bycie dostrzeżoną na rynku. Powinniśmy jednak pamiętać, że korzyści z personalizacji są obecnie łatwo dostrzegalne, a ryzyko wynikające z ignorowania możliwości marketingu efektywnościowego wzrośnie w najbliższym czasie.

Autor tekstu:
Kamila Pater, Country Manager Poland, Criteo

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ