Pozycjonowanie kojarzy się jednoznacznie z walką o jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania (chociażby w google.pl). Jest to oczywiście prawda, jednak należy zdać sobie sprawę z tego, jak duże ma znaczenie dla potencjalnych obrotów każdego sklepu internetowego.

Podstawą sprzedaży jest dotarcie do Klienta ze swoją ofertą, która nawet najlepsza może nie zostać odnaleziona przez grupę zainteresowanych zakupem osób. Innymi słowy „Jeżeli chcesz zwiększyć dochody – musisz dotrzeć do Klienta.”. Zabiegi kryjące się pod określeniem „pozycjonowanie” dotyczą zarówno marki, jak i produktu. Ogólnie rzecz biorąc, jest to szereg zabiegów mających na celu wyróżnienie i podkreślenie zalet oferowanych przez Ciebie towarów. Olbrzymie znaczenie w tej kwestii ma sposób prezentowania swojej oferty: jakość zdjęć, unikalny i wartościowy merytorycznie opis (sam w sobie jest w stanie znacznie poprawić pozycję sklepu na liście wyszukiwań). Jeżeli zadbasz o te aspekty, masz duże szanse na wykreowanie takiego wizerunku swojego sklepu oraz jego oferty, który nakłoni potencjalnego Klienta nie tylko na jednorazowe, a wielokrotne zakupy.

POZYCJONOWANIE W PIGUŁCE

Obecnie sama obecność w internecie poprzez stworzenie strony „www” nie jest wystarczającym krokiem, by zdobyć nowych Klientów. Jeżeli zależy Ci na zdobyciu nowego rynku zbytu, (niezależnie od oferowanych produktów) musisz zadbać o widoczność swojego sklepu w wynikach wyszukiwania.

Co tak na prawdę kryje się pod określeniem „pozycjonowanie”?

– optymalizacja kodu strony internetowej (sklepu, portalu, bloga),

– usunięcie błędów na stronie, poprawa szybkości jej ładowania,

– stworzenie wersji mobilnej, aby strona była prawidłowo wyświetlana na każdym urządzeniu (PC, smartfonie, tablecie, laptopie),

– zdobycie wartościowych linków ze stron związanych z branżą witryny, która ma być pozycjonowana,

– wypełnienie witryny unikalną i wartościową merytorycznie treścią oraz optymalizacja treści (z naciskiem na słowa kluczowe oraz właściwie ustawienie nagłówków),

– czasem prowadzony jest tzw. „marketing szeptany” na branżowych forach itd. .

Pozycjonowanie stron jest aktualnie jednym z najlepszych sposobów na reklamę swojej działalności oraz produktów w sieci. Trudno sobie współcześnie wyobrazić handel on-line, bez sprawnie działającego działu SEO (niekoniecznie musi znajdować się w strukturach firmy). Bardzo dobrym krokiem jest zlecenie pozycjonowania danego portalu firmie zewnętrznej – pozwala to ograniczyć część kosztów i nie trzeba martwić się o rekrutację na dane stanowisko (oraz wszystko co z nim związane). Paradoksalnie odpowiednio poprowadzone pozycjonowanie i optymalizacja konkretnej witryny, jest znacznie skuteczniejsze niż tradycyjne sposoby dotarcia do Klienta (takie jak reklamy w gazetach, bilbordy, a nawet spoty telewizyjne). Pozycjonowanie przebiega zwykle na określoną ilość słów kluczowych, dzięki czemu po ich wpisaniu przez potencjalnego Klienta, oferta Twojej firmy będzie na samym szczycie listy wyników – co może mieć realny wpływ na znaczne zwiększenie obrotów, dzięki dotarciu i pozyskaniu nowych Klientów. Oczywiście to czy wrócą do Twojego sklepu czy nie, jest zależne od oferty i samej jakości obsługi. Jest jednak o co walczyć – każdy chce wykroić dla siebie możliwie największy kawałek przysłowiowego „tortu”.

Rynek jest pełen bardziej i mniej profesjonalnych firm oferujących swoje usługi w szeroko rozumianym pozycjonowaniu (SEO/SEM), jednak fakt jest taki, że wiele z nich to przypadkowe firmy tworzone jedynie z chęci zysku, bez profesjonalnego zaplecza i umiejętności. Należy zwrócić uwagę, że istnieje szereg zabiegów, których wykorzystanie przekłada się na wpisanie danego portalu na „czarną listę” za stosowanie nieetycznych praktyk. Bardzo łatwo w ten sposób, nie tylko stracić pieniądze płacąc takiemu „profesjonaliście”, ale także zaprzepaścić nawet bardzo dobrze zapowiadającą się domenę. Oczywiście wyjście z takiej sytuacji istnieje, ale jest trudne i czasochłonne, co przekłada się w dalszej perspektywie na znacznie większe koszta. 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKonferencja Digital Marketing, 14-15 luty 2018, Warszawa
MarketingPortal.pl to portal skierowany do wszystkich internautów interesujących się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. W serwisie znajdziemy specjalistyczne artykuły pisane przez ekspertów z różnych dziedzin reklamy internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ