Wiesz jakie korzyści niesie za sobą wdrożenie systemu CRM? Chcesz go mieć we własnej firmie? Wiesz, jaki system wybierzesz? To bardzo dobrze, ale czy wiesz, że system nie będzie spełniał swoich zadań, jeśli nie przekonasz do niego użytkowników, czyli Twoich pracowników? Brak zaufania do systemu to główna przyczyna jego porażki. Musisz sprawić, aby użytkownicy – pracownicy oraz klienci, będą potrafili korzystać z systemu i zdadzą sobie sprawę z jego zalet.

Pokaż jakie są korzyści korzystania z systemu

Po implementacji systemu CRM, nadchodzi czas szkolenia pracowników. Jednak nie wszyscy będą mieli ochotę na naukę. Nie wszyscy też będą zdawać sobie sprawę z możliwości, które niesie nowe narzędzie i po prostu – nie będą chcieli go używać. Czy jest na to jakaś rada?

Użytkownicy będą tym chętniej korzystać z systemu, kiedy zrozumieją jego działanie. Kiedy odpowiedzą sobie na pytanie: jak ten system usprawni moje życie, będą mieli chęć na używanie go. Bez tego żadne szkolenia nie mają sensu. Co z tego, że pracownik będzie wiedział jak obsługiwać system, skoro nie będzie z niego korzystał?

System CRM przyniesie realne korzyści nie tylko Twojej firmie, ale i pracownikom – zautomatyzuje ich pracę i ułatwi codzienne czynności, a Tobie da możliwość obserwacji ich działań i postępów. Jeśli użytkownicy nie zaufają oprogramowaniu, cały proces wdrożenia pójdzie na marne.

 

Zadbaj o to, aby system był prosty i intuicyjny

Systemy CRM są niezwykle pomocne, ale także bywają stosunkowo skomplikowane, zwłaszcza dla osób, które nie miały wcześniej do czynienia z takimi narzędziami. Rada jest bardzo prosta, zadbaj o to, aby system był prosty i intuicyjny. Wszystkie podstawowe funkcje muszą być na widoku. Specjaliści z firmy edrone, która udostępnia najlepszy CRM dla e-commerce radzą, aby odpowiednio spersonalizować oprogramowanie. W końcu nie wszyscy użytkowcy będą korzystać z wszystkich funkcji. Dział marketingu będzie inaczej wykorzystywał system niż dział sprzedaży. Jeszcze inaczej z sytemu będą korzystać klienci. Trzeba mieć to na uwadze już na etapie wdrożenia.    

 

Pokaż pracownikom, że wciąż się liczą

Podczas wdrożenia systemu CRM, niektórzy Twoi pracownicy zapewne odczują pewien dyskomfort. W takiej sytuacji nie trudno pomyśleć, że system ma na celu ich zastąpienie i pozbawienie pracy. A przecież nikt nie lubi czuć się niepotrzebny! Pokaż swojej załodze, że tak nie jest! Zaangażuj ich. Spraw, aby Twoi pracownicy, a przyszli użytkownicy systemu CRM, czynnie uczestniczyli we wdrożeniu. Dzięki temu nie tylko poczują, że stają się częścią większego projektu, ale także będą mieli wpływ na końcowy wygląd oprogramowania i jego funkcjonalność.

Na koniec wyznacz w swojej firmie specjalistę do spraw CRM. Będzie to lider, do którego każdy pracownik lub klient, będzie mógł się zgłosić po porady, wsparcie i instrukcje.

 

Naucz użytkowników korzystania z systemu

Zapewnij użytkownikom pełne wsparcie oraz szkolenie – z tym nie będzie problemu jeśli wybrałeś odpowiedniego partnera wdrożeniowego.

Opracuj plan szkoleniowy, który zostanie podzielony na wstępny trening, podczas którego użytkownicy zapoznają się z podstawami. Dopiero znając podstawy będzie można pomyśleć o pełnym szkoleniu z wykorzystaniem wszystkich bardziej zaawansowanych funkcji. Zadbaj o to, aby użytkownicy korzystali z systemu i ufali mu przy tym.  

 

Aktualizuj swój system

Pamiętaj o tym, że systemy CRM są programami komputerowymi i tak jako one, potrzebują aktualizacji do prawidłowego działania. Aktualizując system, pokażesz też swoim pracownikom, że reagujesz na ich potrzeby. To się tyczy zarówno pracowników jak i Twoich klientów. Jeśli system nie będzie spełniał ich oczekiwań, po prostu nie będę z niego korzystać. Pamiętaj też o tym, że aktualizacja nie może być zbyt nachalna. Bez przerwy wyskakujące okienka z powiadomieniami naprawdę potrafią doprowadzić do białej gorączki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ