Odpowiednie zarządzanie kampaniami Google AdWords może przynieść wiele dobrego dla naszej firmy. Często wymaga lat praktyki i doświadczeń. Dlatego warto zlecić ich prowadzenie profesjonalistom. Podpowiadamy, czym kierować się w wyborze agencji.

Czym jest system Google AdWords?

System Google AdWords opiera się na płatnych formach promocji w wyszukiwarce Google, a także w sieciach, portalach i wyszukiwarkach partnerskich. Pozwala docierać do szerokiej grupy internautów i kierować ich ruch na stronę internetową reklamodawcy. Zwiększa szansę na sprzedaż oraz „śledzenie” klienta, który np. porzucił koszyk. To jedna z nielicznych form reklamy, która działa 24h na dobę, pozwala na przeprowadzanie wielu testów i płacenie wyłącznie za efekty. W dodatku, na bieżąco możemy monitorować postępy kampanii, dzięki dostępowi do panelu Google AdWords. Co jednak najważniejsze, system pozwala docierać do potencjalnych klientów wtedy, kiedy są najbardziej zainteresowani naszymi usługami. Kampanie AdWords mogą przybrać formę m.in. reklam graficznych, reklam aplikcji, reklam produktowych, reklam wideo, reklam dynamicznych.

Jaka jest różnica pomiędzy AdWords a wynikami naturalnymi?

Różnice między wynikami pochodzącymi z Google AdWords a wynikami uzyskanymi w sposób naturalny są zwykle widoczne już na pierwszy rzut oka. I choć reklamy AdWords są oznaczane etykietą Sponsorowane czy Reklama, nie przeszkadza to internautom w klikaniu w nie, ponieważ uwagę zwracają przede wszystkim na pozycję w wynikach wyszukiwania, a tutaj przewagę zawsze będą miały reklamy AdWords, które umieszczane są przede wszystkim nad wynikami organicznymi (choć również i pod nimi, co oczywiście ma swoje powody). Użytkownik prędzej kliknie we wszystkie wyniki sponsorowane, które wyświetlą się na pierwszej stronie wyszukiwania niż przejdzie na kolejną stronę. Dodatkową cechą odróżniającą AdWords od wyników naturalnych jest to, że pierwsze działanie jest płatne, drugie natomiast nie – pod warunkiem oczywiście, że w celu jego przeprowadzenia nie musimy nikogo dodatkowo zatrudniać, bo radzimy sobie z tematem pozycjonowania sami.

Rodzaje strategii AdWords

Wśród najczęściej wykorzystywanych strategii AdWords wyróżnia się:

  • kampanie linków sponsorowanych – polegają na umieszczaniu boksów reklamowych (tekstowych lub graficznych – produktowych) w wyszukiwarce Google, tuż nad lub tuż pod wynikami organicznymi. Po kliknięciu w reklamę, użytkownik przechodzi na stronę docelową reklamodawcy;
  • kampanie display – nazywane są również reklamami elastycznymi, ponieważ automatycznie dostosowują się rozmiaru, formatu i wyglądu miejsca, jakie zostało przewidziane na reklamę/ Mogą występować w formie tekstowej, natywnej lub graficznej;
  • kampanie GPS na Gmail – skrót pochodzi od Gmail Sponsored Promotions. Reklama jest kierowana na użytkowników w oparciu o słowa i frazy kluczowe znajdujące się w ich korespondencji;
  • kampanie na YouTube – znane, jako TrueView. To reklamy wideo pozwalające w interaktywny sposób przyciągnąć uwagę naszych potencjalnych klientów, gdy akurat korzystają z serwisu YouTube.

Jak dobrać skuteczną agencję do obsługi AdWords? Na co zwrócić uwagę?

Nauka i zdobycie doświadczenia w kampaniach Google AdWords może zająć naprawdę wiele czasu. Jeśli zależy nam na tym, by już zacząć działać z reklamami, powinniśmy zdecydować się na usługi profesjonalnej agencji, takiej, jak www.pirmedia.pl. Dokonując wyboru, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na:

  • warunki współpracy przewidziane w umowie oraz model rozliczeniowy,
  • doświadczenie branżowe naszego opiekuna klienta,
  • umiejętność przygotowywania wysokiej jakości materiałów (graficznych, tekstowych itd.),
  • dostęp do konta kampanii, który powinieneś otrzymać, by móc monitorować działania,
  • sposób analizowania kampanii,
  • sposób i częstotliwość raportowania efektów pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ