Zastanawiasz się nad właściwym sposobem zwiększenia popularności swojej witryny w Internecie? Nie chcesz wyrzucić pieniędzy w błoto na usługę, której nie potrzebujesz? Oto opis podstawowych wad i zalet obu sposobów zaistnienia w wynikach wyszukiwania oraz próba analizy tego, w jakich sytuacjach warto ich użyć.

Zalety Google AdWords

Rzeczą najbardziej oczywistą i często przeważającą na rzecz wyboru kampanii Google AdWords jest natychmiastowy wynik, jaki dostajemy. Na efekty nie musimy czekać tygodniami lub miesiącami, a aktywność klientów zacznie się zwiększać od razu po uruchomieniu kampanii. Jeśli reklama miałaby okazać się nieskuteczna i nikt przy jej pomocy nie trafiałby na stronę, nie poniesiesz żadnych kosztów, ponieważ płaci się jedynie za kliknięcia odbiorców.

Kampanie AdWords cechuje też duża elastyczność i łatwa kontrola nad nimi. Twoja reklama może wyświetlać się przez określony czas, w określonych godzinach. Równie szybko, jak widoczne powinny być efekty, możemy kampanię wstrzymać lub edytować. Nie wymaga to poświęcania dużej ilości czasu – w przeciwieństwie do działań pozycjonerskich. Daje to też możliwość dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej, gdy np. z racji świadczonych usług wiemy, kiedy mogą być one najczęściej poszukiwane. Kampanię dostosować można także do określonego obszaru, co przydatne jest w przypadku firm działających lokalnie lub w kilku krajach.

Zalety pozycjonowania

Działania wykonywane przez pozycjonerów dają przede wszystkim trwalszy efekt. Reklama nie musi gwarantować popularności witryny także po jej wyłączeniu. Pozycjonując stronę internetową, działamy nie tylko na samą pozycję, lecz też zwiększamy świadomość naszych odbiorców. Jeśli podchodzimy do pozycjonowania i optymalizacji w sposób kompleksowy, to nie tylko podnosimy naszą pozycję w wynikach wyszukiwania, lecz zyskujemy wartościowe treści oraz poprawiamy jakość samej strony internetowej. Unikamy też negatywnych odczuć, jakie mogliby mieć niektórzy klienci, którzy widząc, że coś jest reklamą, automatycznie temu nie ufają i pomijają to. Zyskujemy na autentyczności i wiarygodności naszych działań w Internecie.

Pozycjonowanie jest więc działaniem nastawionym na trwalsze budowanie wizerunku niż na konkretny, możliwy do zmierzenia w łatwy sposób efekt. Z tego też powodu warto zostawić tę pracę specjalistom i nie brać się za nią, gdy nie wiemy nawet, od czego by zacząć. Warto jednak pamiętać, że na komfort rozpoznawalności niemal bez wykonywania żadnych działań promocyjnych, mogą pozwolić sobie jedynie potentaci rynkowi. Raz osiągnięta pozycja w wynikach wyszukiwania nie jest nam przypisana na stałe. Pomimo, że pozycjonowanie daje bardziej trwałe wyniki niż AdWords, to nie znaczy to, że są one na tyle trwałe, że po pierwszych sukcesach można zaniechać dalszych działań pozycjonerskich.

Co powinienem wybrać?

Na to pytanie nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Żadna z opisanych metod nie jest lepsza lub gorsza od drugiej. Stwarzają nieco inne możliwości i obydwie będą przydatne, w zależności od potrzeb Twojej strony internetowej. Wzajemnie się też uzupełniają. Warto bowiem przemyśleć, czy jest sens pozycjonować podstronę z produktem o charakterze sezonowym, co nie znaczy, że nie możemy skorzystać z usług pozycjonera, jeśli chodzi o całą witrynę. Nie podchodź więc do sprawy na zasadzie „płacę, więc wymagam”, lecz dokładnie przeanalizuj, czego Ci potrzeba. Przede wszystkim jednak, pomyśl o wyborze prawdziwych fachowców w opisanych działaniach, a z pewnością nie pożałujesz pieniędzy wydanych na AdWords i pozycjonowanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ