System Adwords być może jest dla wielu osób nie zrozumiały i trudny do pojęcia, jednak, gdy spróbujemy zrozumieć o co w, tym chodzi, zauważamy w nim zalety, które są dla nas czasami przydatne podczas codziennego korzystania z internetu.

Adwords – co to takiego?

Ogólnie mówiąc Adwords polega na reklamowaniu np. produktów w wyszukiwarce google. Wygląda to mniej więcej tak, że gdy wpisujemy w google jakieś słowa, które bezpośrednio wiążą się z jakimś produktem sprzedawanym w internecie, system sam automatycznie generuje reklamy związane właśnie z tą konkretną rzeczą.

Bardzo często bywa tak, że wraz z reklamą wyświetlana jest najbardziej atrakcyjna cena. Reklamy, które wyświetlane są za pośrednictwem tego systemu najczęściej umieszczane są u góry lub po prawej stronie wyników wyszukiwania. Warto podkreślić, że system oparty jest na modelu PPC, czyli zapłata za kliknięcia w reklamę. Najważniejsze jest to, że pojawia się ona tylko, wtedy, gdy czegoś potrzebujemy.

Ten sposób reklamy jest jak najbardziej skuteczny, gdyż dociera on tylko do osób, które zainteresowane są konkretną ofertą. Dzięki temu znacznie zwiększa to prawdopodobieństwo, że to właśnie w naszą reklamę kliknie potencjalny klient.

Sama obsługa panelu Adwords nie jest trudna, bo wystarczy tylko kilka ruchów myszką, aby uruchomić kampanie, jednak dalsza obsługa może być już problemem w szczególności dla mniej doświadczonego użytkownika.

Jak każde rozwiązanie także i to posiada nie tylko zalety, ale także wady. Co prawda nie jest ich dużo, bo tylko dwie to, jednak może to w jakiś sposób wpłynąć na zniechęcenie potencjalnego użytkownika do korzystania z systemu Adwords.
Tymi wadami są:
– zmienne koszty – należy przez to rozumieć m.in. to, że koszt kampanii określany jest przez naszych konkurentów. Polega to na tym, że jeśli np. my ustawimy stawkę za jedno kliknięcia na 50 gr, a nasz konkurent na 30 gr to wiadomą sprawą jest, że nasza reklama będzie wyżej, natomiast jeśli na „przeciwnik” przyjmie stawkę 1 zł to nasza reklama automatycznie będzie dużo niżej. Najlepiej jest ciągle monitorować reklamy w kampanii Adwords,
– ograniczona ilość znaków – nagłówek reklamy może mieć maksymalnie 25 znaków, natomiast dwie kolejne linie do 35 znaków. Jest to na pewno jakieś ograniczenie, gdyż czasami trzeba sporo się natrudzić, aby wszystko dobrze wymyślić.

Reklama w internecie

Sposobów na promowanie produktów w internecie jest co najmniej kilka. Jednym z nich jest kampania produktowa. Na czym ona polega? Pozwala na promowanie oferty internetowej oraz na znajdowanie bardziej wartościowych klientów. Kampania produktowa Google jest zazwyczaj skuteczna i pozwala na znaczne zwiększenie przychodów w naszej firmie.

Najczęściej miejsca w wyszukiwarce, w których wyświetlane są różnego rodzaju produkty nazywane są reklamami produktowymi. Dlaczego, właśnie tak? Jest tak, ponieważ reklamy produktywne nie są zwyczajnymi reklamami tekstowymi, gdyż wyświetlają one zdjęcie produktu, nazwę sklepu oraz inne informacje, tytuł i cenę danego produktu.
Głównymi zaletami korzystania z kampanii produktowych są:
– większy ruch na stronie – okazuje się, że dzięki kampaniom produktowym klikalność na niektórych stronach wzrasta nawet kilkukrotnie, a dzieje się to zapewne przez to, że tego typu reklama jest skuteczniejsza niż ta klasyczna tekstowa,
– zwiększony zasięg – potencjalny klient jest w stanie zobaczyć więcej reklam danego typu,
– bardziej wartościowi klienci – wiąże się to właśnie z tym, że kampanie produktowe mają w sobie znacznie więcej szczegółów niż klasyczne reklamy tekstowe, dzięki czemu klient jest w stanie odczytać z niej znacznie więcej informacji.

Remarketing, czyli jak przechytrzyć klienta

Istnieje także sposób na to, aby nakłonić naszego klienta do powrócenia np. na naszą stronę. Jest to remarketing statyczny Google. Na czym on polega? Jest to działanie, którego celem jest nakłonienie klienta na to, aby ponownie odwiedził naszą stronę. System remarketingowy zapisuje każdego użytkownika, który odwiedził daną stronę, dzięki czemu później reklamy z jednej witryny widoczne są także na innych stronach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ