Czy kampanie Adwords sprawdzą się w każdej firmie?

Nie ma w biznesie takiego rozwiązania, które w magiczny sposób przynosiłoby oczekiwany efekt dla każdej firmy i w każdych możliwych okolicznościach rynkowych. Jedynie opracowanie długofalowej strategii, która uwzględnia poszczególne sfery działania i poświęca każdej z nich odpowiednią uwagę, będzie nieść ostateczny sukces.

Mimo rosnącej popularności urządzeń mobilnych, towarzyszących ludziom przez całą dobę oraz stałego wzrostu aktywności w sieci (również aktywności związanej z zakupami i poszukiwaniem oraz zamawianiem usług), wiele branż wymaga zastosowania szeregu działań marketingowych i połączenia ich tradycyjnej postaci oraz tej nowoczesnej – internetowej.

Co zrobić, by zwiększyć skuteczność AdWords. Kampanie to nie wszystko

Jedną z rzeczy, które niezmiennie od wielu lat (niezależnie od popularyzacji Internetu i urządzeń mobilnych) stanowią kluczowy czynnik powodzenia danej marki, jest jej poprawna identyfikacja wizualna. Dobrze opracowane logo firmowe oraz schludna i estetyczna kompozycja graficzna wszelkich materiałów związanych z marką, wpływają pozytywnie na jej odbiór przez konsumentów.

Jeżeli chodzi o obecność w sieci, ta prawidłowość będzie się przekładała na dobrze zaprojektowaną stronę WWW. Kampanie AdWords raczej nie przyniosą sukcesu firmie, której witryna została stworzona w 2001 roku i od tamtej pory obecna jest w sieci w niezmienionej postaci.

Biorąc pod uwagę obecnie panujące trendy, dla zapewnienia maksymalnej skuteczności działania, warto publikować responsywne strony, zapewniające komfort wszystkim odwiedzającym, niezależnie od wielkości czy oprogramowania urządzenia, z którego korzystają.

Mało atrakcyjne, nieprzejrzyste strony zniechęcają użytkowników, którzy odbierają takie niedogodności jako brak szacunku do nich, jako do potencjalnych klientów. Można potraktować stronę internetową jako wizytówkę przedsiębiorstwa, a więc jako ważne narzędzie budowania wizerunku całej firmy.

Czy warto stosować remarketing Google?

Jako część długofalowej strategii należy traktować relacje z klientami, którzy korzystali z usług firmy w przeszłości, ale z nich zrezygnowali oraz z takimi, którzy wcześniej pytali o ofertę, jednak – z różnych przyczyn – nie skorzystali z niej. Część z nich wybrała się do konkurencji i tam dokonała zakupu, ale niezadowolona wraca, nadal poszukując.

Inna grupa to osoby, które w zaawansowany sposób zastanawiały się nad skorzystaniem z danego produktu lub usługi, jednak całkowicie porzuciły ten zamiar, a obecnie ponownie chcą się zająć sprawą. Strategie remarketingowe mogą przynieść niespodziewanie korzystne efekty.

Kampanie AdWords pozwalają na kontakt z użytkownikami, którzy odwiedzali wcześniej stronę internetową firmy. Pozwala to klientom przyzwyczaić się do niej, zachować ją skuteczniej w pamięci, buduje w nich świadomość marki i przekonanie o jej zdecydowanej obecności na rynku.

Dostępna jest też metoda polegająca na wyświetlaniu użytkownikom bezpośrednio podstron związanych z konkretnymi produktami lub usługami, które wcześniej oglądali. Jest to duża korzyść, kiedy prowadzi się sklep internetowy – użytkownicy mogą niekiedy nawet dokładnie nie pamiętać, na stronie jakiego sklepu byli, ale za to wiedzą doskonale, który produkt ich interesował.

Remarketing Google obejmuje również wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych bądź w wyszukiwarce, u osób które już odwiedziły witrynę www przedsiębiorstwa, ale nadal poszukują informacji w zakresie danych produktów bądź usług. W sposób sugestywny przypomina im to o obecności firmy na rynku i może wpłynąć na ostateczną, korzystną decyzję zakupową, gdyż – mimo iż za pierwszym razem się nie zdecydowali – dokładne zapoznawanie się z ofertą konkurencji od podstaw mogą uznać np. za zbyt czasochłonne.

Co jeszcze wpływa na skuteczność AdWords? Kampanie lokalne czy ogólnokrajowe?

Z pewnością, na wzrost skuteczności udziału w tego typu kampanii wpłynie określenie zasięgu terytorialnego, w jakim ma być ona prowadzona. Każda firma zna dokładnie obszar, na którym jest w stanie świadczyć usługi bądź sprzedawać produkty. Ważne, by ten obszar uwzględnić również we współpracy z Google.

Całkowitym fiaskiem zakończy się reklamowanie lokalnego serwisu w całym kraju, bądź ograniczenie firmy działającej zdalnie do ogłaszania się jedynie w mieście, w którym mieści się jej administracyjna siedziba.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij