W dobie gospodarki rynkowej każda branża przedstawia przed klientami szeroką paletę dostępnych rozwiązań. Potencjalny konsument może nawet czuć się z początku przytłoczony szeregiem różnorodnych ofert, nie zawsze zdając sobie do końca sprawę ze swoich rzeczywistych potrzeb. Pomocne w podjęciu najlepszej decyzji konsumenckiej okazuje się często poszukiwanie wiadomości w Internecie.

Kampanie reklamowe Google – jak korzystają z możliwości wyszukiwarki?

Można by powiedzieć, że zasób informacji w Internecie jest nieskończony, co pozwala na równie nieskończony research. Wyszukiwarki zarówno pozwalają dowiedzieć się więcej nawet o drobnych szczegółach danego produktu lub usługi, jak i dokładnie sprecyzować, kto będzie je w stanie dostarczyć i jakiej można się spodziewać jakości od danego wykonawcy. Kampanie reklamowe Adwords powstały właśnie po to, by możliwie dokładnie kojarzyć klientów z firmami. Jak sama nazwa wskazuje, chodzi tutaj o konkretne słowa.

Każdy, kto przystępuje do kampanii, ustala zbiór haseł, które według niego będą się cieszyły powodzeniem u klientów. Ci z kolei, kiedy wprowadzą dany tekst do wyszukiwarki bądź odwiedzają strony zbliżone tematycznie, dostają subtelny sygnał w postaci reklamy w Google Adwords.

Mogłoby się wydawać, że jest to układ idealny, tym bardziej, że zarówno wielu przedsiębiorców, jak i konsumentów chwali i docenia ów system. Żeby korzystać z niego w pełni, niezbędne jest jednak zapoznanie się z kilkoma podstawowymi informacjami.

Która reklama wyświetli się częściej?

Kampanie Adwords cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony firm. Od razu więc nasuwa się pytanie: jak sprawić żeby to właśnie moja reklama się tam wyświetlała? Google śpieszy z odpowiedzią, wyjaśniając że za każdym razem, kiedy zostanie uruchomiona wyszukiwarka, obliczany jest ranking danej reklamy. Jak widać, nie wystarczy tylko dołączyć do kampanii.

Żeby osiągnąć sukces, trzeba też określić rozsądną stawkę jaką jest się gotowym zapłacić za kliknięcie. Ustawienie za małej stawki, jak się można domyślić, skutkować będzie brakiem wyświetleń reklamy i, co za tym idzie, brakiem kliknięć. Druga ważna rzecz, to jakość reklam. Brane pod uwagę będzie to, czy reklama i witryna docelowa są przydatne dla użytkowników.

Ocenę swojej reklamy można na bieżąco śledzić oraz wpływać na jej nieustanną poprawę. Trzecia sprawa, to możliwość zawarcia w reklamie dodatkowych informacji, np. danych kontaktowych. Każde takie rozszerzenie wpływa pozytywnie na skuteczność reklamy. Kampanie reklamowe Google posiadają system regulacji budżetu użytkownika. Polega on na tym, że system nie pozwala przekroczyć ilości wyświetleń założonej dla określonego kosztu kampanii.

Warto dodać, że kampanie Adwords wymagają od korzystających również poświęcenia pewnej ilości czasu, np. 30-60 minut tygodniowo, by przeanalizować rezultaty i wprowadzić ewentualne poprawki.

Co grozi za naruszenie zasad?

Kierując reklamę Adwords do strony docelowej, należy pamiętać o podstawowych, obowiązujących zawsze zasadach: nie stosować na niej reklam wielkości całego okna ani wyskakujących okienek, nie odsyłać do „strony w budowie”, nie umieszczać numerów telefonów generujących dodatkowe koszty połączenia itp.

Przed rozpoczęciem reklamy należy zorientować się, które tematy są w pełni dozwolone, które ograniczone, a które całkiem zakazane. Sfery, które poddano ograniczeniom, to np.: promocja alkoholu, hazardu, treści erotycznych, czy produktów niebezpiecznych. Te ograniczenia Google stosuje odpowiednio do przepisów obowiązujących w danym kraju.

Naruszenie zasad, którymi objęte są kampanie reklamowe Adwords, grozi zawieszeniem witryny, odrzuceniem reklamy, zawieszeniem konta itp. W trosce o ogólny wysoki poziom świadczonych usług oraz bezpieczeństwo i komfort pojedynczego użytkownika, Google monitoruje treść reklam i sposób działania uczestników.

Oczywiście od decyzji administratorów można się odwoływać lub naprawiać swoje błędy, ale czy kogoś stać chociażby na chwilowy przestój w wyświetlaniu jego reklamy? Żeby uniknąć większych kłopotów, należy szybko poprawić każdą odrzuconą reklamę bądź zmodyfikować witrynę, co do której Google zgłasza zastrzeżenie.

Warto śledzić na bieżąco dziennik zmian zasad. Ważne jest też regulowanie płatności w terminie, w czym pomaga zaplanowany wcześniej budżet, bowiem każda wartościowa inwestycja wymaga czasu, zanim zacznie przynosić zysk. Podobnie jest w przypadku dającego szerokie perspektywy przedsięwzięcia, jakim jest reklama w Google Adwords.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ