Rozwój Internetu niesie za sobą kolosalne zmiany w wielu sferach codziennego życia. Już pierwsze spojrzenie na ekran smartfona tuż po przebudzeniu pozwala dowiedzieć się, jaka temperatura panuje za oknem. Mnogość dostępnych aplikacji, pomocnych przy podejmowaniu praktycznie każdej aktywności, czyni życie łatwiejszym, pomaga zaoszczędzić czas, a w wielu przypadkach także pieniądze.

Ludzie używają aplikacji do monitorowania swojej aktywności sportowej, np. biegania czy jazdy na rowerze. Jest to przydatne do obserwowania swoich postępów oraz planowania kolejnych działań, daje także możliwość rywalizowania z innymi o najlepszy wynik. Dlaczego nie wykorzystać takich możliwości do pomocy w konkurencji, jaką jest wyścig o klientów swojego przedsiębiorstwa?

Zdobywanie klienta poprzez reklamę w Internecie

Kampanie Adwords dają możliwość ulokowania swoich słów kluczowych w najbardziej interesujących miejscach w sieci. Jest to udogodnienie dla firmy, ponieważ zyskuje ona gwarancję że jej oferta zostanie pokazana osobom, które poszukują informacji, są zainteresowane konkretną usługą czy produktem. Jest to rozwiązanie znacznie bardziej skuteczne i nowatorskie, niż np. wieszanie kartki na osiedlowej tablicy ogłoszeń.

Z drugiej strony, użytkownicy rozpoczynają poszukiwania mając pewien zarys informacji, określona rzecz wzbudza ich zainteresowanie, ale często nie mają jeszcze całkowicie sprecyzowanych oczekiwań.

Kampanie Google pozwalają klientowi uzupełnić wiedzę poprzez wskazanie mu alternatywnych ofert, zarówno pod kątem parametrów, trwałości i jakości danego produktu, cen oferowanych przez różnych wykonawców, jak i obecnych w mediach społecznościowych opinii i rekomendacji innych użytkowników. Jest to również powód, dla którego właściciele witryn powinni dawać możliwość umieszczania treści przez odwiedzających, ale to już temat na inny artykuł.

Kampanie Adwords w sklepie internetowym

Przykładem instytucji, która może z sukcesem skorzystać z dobrodziejstw systemów Google, jest sklep internetowy. Należy jednak zaznaczyć, że tego typu kampania stanowić powinna część całej strategii prowadzącej do zajęcia jak najlepszej pozycji w Internecie.

Optymalizacja struktury kodu strony internetowej, zadbanie o przejrzystość graficzną, zapewnienie satysfakcjonującego klienta serwisu, skorzystanie z jak najlepszej platformy do prowadzenia sklepu bądź opracowanie własnej – to tylko część zadań, które trzeba wykonać, by kampanie Google mogły ostatecznie przynieść oczekiwany efekt.

Gdy witryna zawiera wszystkie potrzebne treści, klient może bez trudu odnaleźć na niej interesujące informacje, a system składania zamówień nie budzi zastrzeżeń, można podjąć działania mające na celu sprowadzenie klientów na stronę i zwiększenie sprzedaży przedsiębiorstwa. Mimo, jak się z początku wydaje, pewnego stopnia złożoności, Google stara się aby każdy mógł świadomie wykorzystać możliwości ich systemu reklamowego.

Kampanie Adwords – sposoby rozliczania reklamy

Jedną z możliwości uiszczania opłaty jest ustalenie określonej stawki za każdy tysiąc wyświetleń (CPM), dzięki czemu uzyskuje się gwarancję że klienci zobaczyli określoną reklamę. Jest to przydatne rozwiązanie dla budowania wizerunku i rozpoznawalności marki, natomiast nie zawsze oznacza to bezpośrednie i natychmiastowe zwiększenie sprzedaży. Z pewnością natomiast ugruntowuje pozycję firmy na rynku, pozwala przetrzeć szlaki i dotrzeć do świadomości – być może – przyszłych klientów, co może być ważne przy prowadzeniu sklepu internetowego. Innymi sposobami rozliczania są CPC lub CPA.

Zakładają one opłatę za każde kliknięcie lub pozyskanie, więc w tym wypadku koszt ponosi się jedynie gdy klient jest na tyle zainteresowany by odwiedzić witrynę lub złożyć zamówienie. Kolejnym ważnym aspektem działalności sklepu internetowego będzie określenie grupy docelowej. Każdy sklep posiada swój profil działalności i adresuje ofertę do ściśle określonego grona klientów.

W Internecie, po włożeniu pewnego wysiłku i skorzystaniu z dostępnych narzędzi, można przeanalizować strukturę odwiedzających pod względem wieku, zainteresowań, płci itp. Kampanie Google można kierować do swojej wyselekcjonowanej grupy, unikając bezsensownego reklamowania np. sprzętu do sportów ekstremalnych w grupie emerytów albo akcesoriów do opieki nad małymi dziećmi pośród bezdzietnych studentów.

Opisywane powyżej możliwości Adwords to jedynie część spośród wszystkich dostępnych. Jak w każdej dziedzinie życia, również tutaj stopniowe pogłębianie wiedzy i testowanie nowych rozwiązań przynosić będzie coraz lepsze efekty, zbliżając do upragnionego końcowego sukcesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ