Niemal każdy sprzedawca i usługodawca stale bądź co jakiś czas podejmuje działania w celu powiększenia zakresu i wolumenu swojej sprzedaży. Menadżerowie, czy trenerzy motywacji mawiają nieraz: „co się nie rozwija, to umiera”. Dla każdego, kto wyznaje podobną postawę, interesującym zagadnieniem będzie reklama w Google Adwords.

Korzystając z tego narzędzia, można niewątpliwie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, a także przedstawić im przedmiot swojej działalności w bardziej szczegółowy i przystępny sposób. Biorąc pod uwagę nieustanne zmiany zachowań konsumenckich, idące w kierunku coraz większej aktywności w Internecie, może to być as w rękawie przedsiębiorcy.

Kiedy reklama Adwords jest szczególnie wskazana?

Opisywana metoda sprawdza się szczególnie dobrze, kiedy wprowadza się do sprzedaży nowy produkt. Jest to związane z opisanym w „tradycyjnym” marketingu cyklem życia produktu. W momencie wprowadzania na rynek, niezbędne jest poświęcenie dużych nakładów czasu, energii i pieniędzy na poinformowanie konsumentów o pojawieniu się danego artykułu czy usługi. Niejednokrotnie towarzyszy temu kampania edukacyjna.

Reklama w Google może z powodzeniem wpisywać się w te działania. Kluczową kwestią do przemyślenia przez inwestora będzie w tym przypadku określenie czasu, po którym chce on osiągać zysk. Zarówno przy dużych nakładach na promocję i dystrybucję, jak i przy oszczędnym wydatkowaniu środków, początkowa faza życia produktu charakteryzuje się przychodami pozwalającymi raczej pokryć koszty, niż cieszyć się niebotycznymi zyskami.

Reklama Adwords jest o tyle przydatnym narzędziem, że pozwala dokładnie monitorować działania klientów. Producent jest w stanie z dużą dokładnością określić ich zainteresowanie (liczba kliknięć), może bez problemu oszacować atrakcyjność towaru (konwersja), a co łaskawszy internauta pozostawi opinię, komentarz bądź wyrazi konstruktywną krytykę. Takie atuty powodują znaczną przewagę tej metody nad tradycyjną formą komunikowania, jak reklama w gazecie, telewizji czy w radio.

Kontynuując, system dostarczany przez Google daje również możliwość kontrolowania nawet pory dnia, podczas której użytkownicy chętniej klikają w daną reklamę. Rozsądne manipulowanie aktywnością w zależności od aktualnego czasu, może w niektórych rodzajach działalności przynieść niespodziewane efekty.

Reklama w Google Adwords, a pora roku

Podobnie jest, jeśli prowadzi się sprzedaż sezonową, związaną z porą roku czy świętami, kiedy przewiduje się wzmożone zainteresowanie danym rodzajem produktu czy usługi. Istnieje grupa dyscyplin sportowych, na które odnotowuje się boom tylko w określonym miesiącach. Przykładem niech będą sporty zimowe, takie jak jazda na nartach, czy na snowboardzie.

Pierwszą rzeczą, jaką miłośnik aktywnego spędzania czasu w białym puchu zrobi po odkurzeniu swojego sprzętu w piwnicy, będzie wpisanie kilku kluczowych fraz w wyszukiwarce Google. Okaże się nagle, że część jego wyposażenia wymaga odnowienia, bądź obiecał on sobie wcześniej dokupić coś jeszcze. Wiosna i lato również będą świetnym czasem na zintensyfikowanie swoich kampanii.

Zmienić będzie należało jedynie narty np. na rower. Takie dostosowanie ofert będzie z pewnością znacznie skuteczniejsze, niż jedna i ta sama całoroczna reklama pt. „Sklep ze sprzętem sportowym”. Innym przykładem takiego zróżnicowania usług i produktów ze względu na porę roku będzie salon kosmetyczny. Gdy za oknem robi się cieplej, a plany wakacyjne wiążą się z perspektywą spędzania czasu na plaży, wzrasta zainteresowanie zabiegami odchudzającymi, depilacją czy ostatecznym rozwiązaniem problemu cellulitu.

Również w tym wypadku reklama Adwords da okazję do poinformowania użytkowników, co konkretnego obecnie salon poleca. Oczywiście ważna jest próba uchwycenia faktycznej potrzeby konsumentów i dostosowania swojej oferty.
Strona internetowa przydatna dla sklepu stacjonarnego?

Statyczne, jednostajne reklamy sklepu czy centrum handlowego to pieśń przeszłości. W dobie wielkopowierzchniowych salonów, oferujących szeroki asortyment towarów, dających nieskończony wachlarz możliwości, kluczem jest dopasowanie się do konkretnych preferencji klienta. Nikogo nie interesuje już sklep, który oferuje „sprzęt agd”. Klient jest doskonale zorientowany czego potrzebuje, nie interesuje go zwiedzanie całego miasta i tournée po sklepach.

Najpierw sprawdzi on w Internecie, czy dany sklep posiada interesujące go dobra. Reklama w Google Adwords będzie tutaj odgrywała ważną rolę. Może się zresztą okazać, że ta skieruje użytkownika wprost do sklepu internetowego, który zadbał o konkretną reklamę w sieci, udziela rabatów na dany towar i posiada atrakcyjne cenowo formy przesyłki…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ