Sklep internetowy odniesie sukces wtedy, gdy zadbamy o przyciągnięcie do niego klientów. Co zrobić, by nasz sklep internetowy był popularny? O czym należy pamiętać, a o czym lepiej zapomnieć? Podpowiadamy!

Pozycjonowanie

Klienci trafiają do nas poprzez wyszukiwarkę Google. Co to oznacza? Że im wyżej w jej wynikach będziemy, tym lepiej dla naszego portfela. Okazuje się, że większość ruchu na naszej stronie pochodzi z wyszukiwarek. Internauta wpisuje w wyszukiwarkę interesującą frazę, która kieruje go na naszą stronę, albo i nie.

Dobre pozycjonowanie strony powinno być dla nas priorytetem, gdy prowadzimy sklep internetowy. Nasze produkty mają być znane i lubiane, by dobrze się sprzedawać. Nie będą spełniały tych kryteriów, jeśli nikt ich nie zobaczy.

Warto zainwestować w porządne pozycjonowanie strony. W wielu firmach płacimy za efekty, które z pewnością będą zadowalające. Strony pozycjonowane są poprzez teksty SEO, jak i specjalne linki. To wszystko sprawia, że nasza fraza zapewnia nam pierwsze miejsce w wyszukiwaniach.

Do pozycjonowania wybierzmy firmę, której polityka jest jasna. Bywa, że niektóre firmy dla szybkich efektów naginają regulamin. Co to daje? W rezultacie nasza strona jest bardzo wysoko, a potem spada na sam dół. Co gorsza, często skutkuje to koniecznością rejestrowania nowej domeny. Jest to szczególny dramat, gdy nasza marka stała się już rozpoznawalna. Nie da się ukryć- w takim przypadku naprawdę strzelamy sobie w stopę.

Pozycjonowanie to nie jest usługa, na której mądrze jest oszczędzać. Wręcz przeciwnie – lepiej zainwestować tyle, ile jest konieczne i cieszyć się z wymiernych efektów. Bo te będą, nawet prędzej, niż później.

Social media

W social mediach należy zaistnieć. Warto docenić ich moc i poprzez nie świadomie promować swoją markę. Konto na facebooku to absolutna podstawa. Dobrze promować się także na takich witrynach jak: Twitter, Google +, Linkedin, Tumblr, Instagram, czy Snapchat, w zależności od tego, do jakiego klienta docelowego chcemy trafić.

Nasz kanał w mediach społecznościowych służy do budowania naszego wizerunku i nawiązywania kontaktu z klientami. W ten sposób tworzymy wokół siebie społeczność. Musimy pamiętać, że ową społeczność musimy do siebie czymś przyciągnąć. Same zdjęcia produktów z lakonicznym komentarzem to nuda, której nikomu nie będzie chciało się śledzić.

Nasze działania w social mediach muszą mieć określoną strategię. W tym przypadku liczy się dobra oprawa wizualna, jak i ciekawe treści. Co szczególnie lubią odbiorcy? Konkursy, ciekawostki, cytaty, infografiki i zdjęcia zza kulis. To coś, na czym możemy budować naszą markę i wizerunek- i to z powodzeniem!

Wybierzmy kanał social media, który pasuje do naszej marki. Może to być portal ze zdjęciami, czy Snapchat, jeśli naszym klientem jest bardzo młody odbiorca. Najlepiej przed tym dokonać dokładnego researchu i ustalić strategię marketingową. W taki sposób nasze działania będą przynosiły większe efekty. Co jak co, ale działanie po omacku w budowaniu marki to głupota, za którą możemy długo płacić. A uwierzcie- to naprawdę się nie opłaca. Ani teraz, ani nigdy.

Estetyka sklepu

Sklep internetowy powinien wyróżniać się estetyką. Zdjęcia produktów powinny być zachęcające, jak i przedstawiające detale. W ten sposób internauta poczuje się prawie tak, jakby oglądał dany produkt w sklepie stacjonarnym. Im lepiej sfotografowany i zaprezentowany produkt, tym lepiej. Tej zasady powinien trzymać się każdy, kto tworzy własny sklep internetowy.

Drugą niezwykle istotną kwestią są opisy produktów. Muszą przedstawiać one najważniejsze informacje o produkcie, ale i całą jego specyfikację, w zależności od branży, w której działamy. Do tego celu warto zatrudnić dobrego copywritera, który napisze interesujące i konkretne opisy produktów do naszego sklepu.

Połączenie zdjęć ze sprzedażowym profesjonalnym tekstem to patent na dobrą stronę internetową, na którą chce się wchodzić.

Strona internetowa sklepu powinna być także responsywna. Nasi klienci dokonują zakupów online także za pośrednictwem telefonu, czy tabletu. Nasza strona powinna zatem wyglądać dobrze na każdym ekranie. Intuicyjny interfejs, przejrzystość i łatwość poruszania się- to podstawowe wytyczne, które muszą być spełnione przez naszą stronę. W innym przypadku klient szybko się zniechęci i odpuści sobie zakupy u nas. Nie da się ukryć, że to jeden z najgorszych scenariuszy.

Podsumowanie

Sklep internetowy może przynosić duży zarobek, jeśli pamiętamy o odpowiedniej promocji i zasadach prezentowania produktów. W Internecie pierwsze wrażenie to tylko kilka sekund, które dzieli nas od momentu naciśnięcia x w prawym górnym rogu. Przyciągnięcie klienta to działanie zgodne z duchem czasu, ale i filozofią maki. Odbiorcy lubią marki, które są spójne i o nich dbają. Konkursy, ciekawy content, dopracowane detale- to zapewni nam popularności i przysporzy wielu klientów. Tylko pamiętajmy, by nigdy nie osiadać na laurach, bo szybko odczujemy tego negatywne skutki. W Internecie rządzi stała zmiana, dlatego trzeba trzymać rękę na pulsie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ