Według najnowszych badań YesLifecycle Marketing, mailingi wysyłane z okazji Dnia Matki zawierające wyrazy nacechowane emocjonalnie mają większy współczynnik otwieralności. Jak zatem ten szczególny dzień jest wykorzystywany w polskim e-mail marketingu?

Emocje na pierwszym miejscu

YesLifecycle Marketing i Persado przeanalizowali ponad 118.000 e-maili wysyłanych w ciągu dwóch tygodni poprzedzających Dzień Matki w 2014 i 2015 roku. Zebrane dane uwzględniały ponad 12.000 tematów wiadomości z 12 branż. Badanie wykazało, że prawie dwie trzecie maili miało w temacie wiadomości co najmniej jeden wyraz, który odnosił się do emocji. Średni współczynnik otwieralności dla tych maili był o 21,5% wyższy niż w przypadku kampanii obojętnych na emocje (10,33 % i 8,50%, odpowiednio dla 2014 i 2015).

W Polsce, w 2015 roku kampanie e-mail marketingowe związane z Dniem Matki rozpoczęły się relatywnie późnobo 10 maja. Święto mam w Polsce kojarzone jest ze złotym czasem dla kwiaciarni a nie sklepów internetowych. Dodatkowo maj jest dość specyficznym miesiącem, ponieważ marketerzy koncentrują się na świętach, które są bardziej lukratywne niż Dzień Matki. Mowa oczywiście o komuniach oraz Dniu Dziecka.

Kampanie nawiązujące do święta mam są najczęściej budowane na emocjach. Mają charakter uświęcający oraz przypominający, że mamy robią wszystko z sercem i są oddane. Wspierają w każdym momencie. Są przedstawiane jako wzorce, bo dzięki ich wytrwałości i poświęceniu budowaliśmy własne życie. Doświadczenie bezinteresownej miłości i beztroskich chwil budują obraz osoby, dla której chcemy najlepiej. Takimi właśnie sloganami bądź obrazami marketerzy chcą dotrzeć do konsumentów.

Dzień Matki – ciekawe przykłady

Nivea na Dzień Matki zdecydowała się na kontrast pomiędzy przeszłością a rzeczywistością. W kampanii zatytułowanej „Nivea- dla mamy zawsze pozostaniesz dzieckiem” odbiorcy odnaleźć mogli rekonstrukcje fotografii z dzieciństwa.

Nivea- dla mamy zawsze pozostaniesz dzieckiem

Bardzo ciekawy pomysł na promocję miała strona ebilet.pl i teatr Capitol. W mailingu „Dzień Matki – nasze propozycje na kulturalny prezent!” znajdowała się informacja, że przy zakupie biletu na spektakl 26 maja, bilet dla mamy jest gratis.

Dzień Matki - nasze propozycje na kulturalny prezent

Popularnymi i przyciągającymi uwagę promocjami są darmowe dostawy lub dołączanie gratisów do zamówienia. Ziaja zdecydowała się na połączenie dwóch. W mailingu „Z okazji Dnia Matki darmowa dostawa i gratisy w Superkoszyk.pl!” sklep oferuje maseczkę, świeczkę oraz darmową dostawę do zamówienia powyżej 50zł.

Z okazji Dnia Matki darmowa dostawa i gratisy w Superkoszyk

Kampanie z okazji Dnia Matki to także okres wielkich przecen. Sprzedawcy prześcigają się w coraz lepszych promocjach na produkty, które będą pasowały do wiosennej szafy. Tytuły mailingów informują nas o rabatach bądź zniżkach, np. Wittchen „Torebki już od 99zł! Sprawdź okazje na Dzień Matki” lub Gomez „-20% LiuJo, LiuJo Jeans, LiuJo Sport, kolekcje Wiosna/Lato 2015 tylko na Dzień Matki w Gomez”.

Torebki już od 99zł! Sprawdź okazje na Dzień Matki

LiuJo, LiuJo Jeans, LiuJo Sport, kolekcje WiosnaLato 2015 tylko na Dzień Matki w Gomez

Dzień Marketerów?

W polskich kreacjach mailingowych na Dzień Matki dominują krzykliwe slogany o zniżkach i promocjach. Czy ten trend ulegnie zmianie? Czy znajdą się firmy, które skutecznie „wyłamią” się z nurtu emocjonalnych przekazów? Przekonamy się już za chwilę przy okazji tegorocznego święta.

Autorem tekstu jest Tomasz Rowiński, Project Manager w Beemail, www.beemail.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDom produkcyjny F25 dla nowej kampanii Allegro
Następny artykułŚwiadomy język sprzedawcy
MarketingPortal.pl to portal skierowany do wszystkich internautów interesujących się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. W serwisie znajdziemy specjalistyczne artykuły pisane przez ekspertów z różnych dziedzin reklamy internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ