Dzień Matki w e-mail marketingu

Według najnowszych badań YesLifecycle Marketing, mailingi wysyłane z okazji Dnia Matki zawierające wyrazy nacechowane emocjonalnie mają większy współczynnik otwieralności. Jak zatem ten szczególny dzień jest wykorzystywany w polskim e-mail marketingu?

Emocje na pierwszym miejscu

YesLifecycle Marketing i Persado przeanalizowali ponad 118.000 e-maili wysyłanych w ciągu dwóch tygodni poprzedzających Dzień Matki w 2014 i 2015 roku. Zebrane dane uwzględniały ponad 12.000 tematów wiadomości z 12 branż. Badanie wykazało, że prawie dwie trzecie maili miało w temacie wiadomości co najmniej jeden wyraz, który odnosił się do emocji. Średni współczynnik otwieralności dla tych maili był o 21,5% wyższy niż w przypadku kampanii obojętnych na emocje (10,33 % i 8,50%, odpowiednio dla 2014 i 2015).

W Polsce, w 2015 roku kampanie e-mail marketingowe związane z Dniem Matki rozpoczęły się relatywnie późnobo 10 maja. Święto mam w Polsce kojarzone jest ze złotym czasem dla kwiaciarni a nie sklepów internetowych. Dodatkowo maj jest dość specyficznym miesiącem, ponieważ marketerzy koncentrują się na świętach, które są bardziej lukratywne niż Dzień Matki. Mowa oczywiście o komuniach oraz Dniu Dziecka.

Kampanie nawiązujące do święta mam są najczęściej budowane na emocjach. Mają charakter uświęcający oraz przypominający, że mamy robią wszystko z sercem i są oddane. Wspierają w każdym momencie. Są przedstawiane jako wzorce, bo dzięki ich wytrwałości i poświęceniu budowaliśmy własne życie. Doświadczenie bezinteresownej miłości i beztroskich chwil budują obraz osoby, dla której chcemy najlepiej. Takimi właśnie sloganami bądź obrazami marketerzy chcą dotrzeć do konsumentów.

Dzień Matki – ciekawe przykłady

Nivea na Dzień Matki zdecydowała się na kontrast pomiędzy przeszłością a rzeczywistością. W kampanii zatytułowanej „Nivea- dla mamy zawsze pozostaniesz dzieckiem” odbiorcy odnaleźć mogli rekonstrukcje fotografii z dzieciństwa.

Nivea- dla mamy zawsze pozostaniesz dzieckiem

Bardzo ciekawy pomysł na promocję miała strona ebilet.pl i teatr Capitol. W mailingu „Dzień Matki – nasze propozycje na kulturalny prezent!” znajdowała się informacja, że przy zakupie biletu na spektakl 26 maja, bilet dla mamy jest gratis.

Dzień Matki - nasze propozycje na kulturalny prezent

Popularnymi i przyciągającymi uwagę promocjami są darmowe dostawy lub dołączanie gratisów do zamówienia. Ziaja zdecydowała się na połączenie dwóch. W mailingu „Z okazji Dnia Matki darmowa dostawa i gratisy w Superkoszyk.pl!” sklep oferuje maseczkę, świeczkę oraz darmową dostawę do zamówienia powyżej 50zł.

Z okazji Dnia Matki darmowa dostawa i gratisy w Superkoszyk

Kampanie z okazji Dnia Matki to także okres wielkich przecen. Sprzedawcy prześcigają się w coraz lepszych promocjach na produkty, które będą pasowały do wiosennej szafy. Tytuły mailingów informują nas o rabatach bądź zniżkach, np. Wittchen „Torebki już od 99zł! Sprawdź okazje na Dzień Matki” lub Gomez „-20% LiuJo, LiuJo Jeans, LiuJo Sport, kolekcje Wiosna/Lato 2015 tylko na Dzień Matki w Gomez”.

Torebki już od 99zł! Sprawdź okazje na Dzień Matki

LiuJo, LiuJo Jeans, LiuJo Sport, kolekcje WiosnaLato 2015 tylko na Dzień Matki w Gomez

Dzień Marketerów?

W polskich kreacjach mailingowych na Dzień Matki dominują krzykliwe slogany o zniżkach i promocjach. Czy ten trend ulegnie zmianie? Czy znajdą się firmy, które skutecznie „wyłamią” się z nurtu emocjonalnych przekazów? Przekonamy się już za chwilę przy okazji tegorocznego święta.

Autorem tekstu jest Tomasz Rowiński, Project Manager w Beemail, www.beemail.pl

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij