Liczne badania pokazują, że szybkie tempo życia i dostęp do nowinek technologicznych skutecznie przenosi życie prywatne do strefy wirtualnej. Czy dotyczy to również szukania miłości i nawiązywania nowych znajomości? Przedstawiamy wyniki badania Mobience, którego przedmiotem było korzystanie z aplikacji mobilnych służących do randkowania.

Popularność aplikacji randkowych

Badanie uwzględnia okres od 5 do 11 października 2015 roku i od 4 do 10 stycznia 2016 roku. Zarówno w jednym, jak i drugim terminie zasięg aplikacji randkowych wyniósł zaledwie 2% wśród użytkowników urządzeń mobilnych. Użytkownicy urządzeń mobilnych skupiają się zatem znacznie częściej np. na rozmawianiu ze znajomymi, podróżowaniu czy robieniu zakupów, niż szukaniu drugiej połówki przez telefon komórkowy lub tablet. Jednak kiedy już decydują się na korzystanie z aplikacji randkowych, robią to średnio przez ok. 12 minut dziennie (13 minut i 10 sekund w październiku, 10 minut i 17 sekund w styczniu,), co daje lepszy czas, niż np. korzystanie przez tę samą grupę z popularnego Messengera czy Instagrama.

Gdzie się randkuje?

Aplikacją, z której poszukujący miłości korzystają najczęściej, jest Badoo. To niezwykle szybko rozwijająca się sieć społecznościowa, służącą poznawaniu nowych ludzi i nawiązywaniu znajomości. Konta założyło tam już ponad 297 milionów ludzi na całym świecie. Mimo, że w Polsce ta i podobne aplikacje uzyskują zaledwie 2% zasięgu łącznie, to w ciągu 1 tygodnia w październiku, jej użytkownicy spędzili tu prawie półtorej godziny (01:28:55). Inne aplikacje, jak np. Tinder czy Sympatia, nie cieszą się większym zainteresowaniem. Tinder, to wśród wszystkich użytkowników Badoo, zaledwie 6% zasięgu, Sympatia – 3%.

Grupa randkowiczów – oprócz korzystania z aplikacji służących do nawiązywania nowych znajomości i poszukiwania pokrewnej duszy, korzysta także z Facebooka (77%), Messengera (74%), przeglądarki Chrome (62%) i YouTube’a (49%).

Wnioski

Aplikacje randkowe nie są tak popularne, jak mogłoby się wydawać. Ich zasięg to tylko 2% tygodniowo i nie zmienia się na przestrzeni miesięcy. Użytkownicy spędzają na korzystaniu z nich ponad 10 minut dziennie, a najpopularniejszą jest Badoo.

Takie i podobne informacje, które można uzyskać przy pomocy badania Mobience, mogą okazać się przydatne dla marketerów, planujących kampanie reklamowe związane np. z Walentynkami. Są również w stanie pomóc samym użytkownikom aplikacji randkowych w zlokalizowaniu tych aplikacji, z których korzystanie wiąże się z największą szansą na nawiązanie nowych relacji.

Źródło: materiały prasowe Spicy Mobile

ZOSTAW ODPOWIEDŹ