Pokusa dotycząca pozycjonowania technikami nieetycznymi lub na pograniczu zasad Google jest silna – niskie koszty i szybki wzrost pozycji w wyszukiwarce… ale czy warto? Musimy pamiętać, że w miarę rozwoju zarówno wyszukiwarek, jak i samej branży SEO zmieniają się także zasady rządzące wynikami wyszukiwania. Kiedyś osiągnięcie dobrych pozycji było znacznie prostsze, dzisiaj – ze względu na kontrolę użyteczności strony dla użytkowników – pozycjonowanie wymaga znacznie większego nakładu czasu, a niekiedy także środków finansowych. To, co dawniej było dozwolone i niekaralne, aktualnie może przynieść dużo szkód dla naszej witryny, co w przypadku stron firmowych przekłada się także na zablokowanie niezwykle istotnej sfery reklamy naszego biznesu. Warto zatem być na bieżąco i wiedzieć jakie działania są zabronione, a które mogą przynieść korzyści.

Czym jest White Hat?

White Hat SEO określa pozycjonowanie etyczne, zgodne z regulaminami wyszukiwarek. Taka optymalizacja strony i pozycjonowanie ma na celu poprawienie jej użyteczności oraz legalne pozyskanie linków. Działania White Hat SEO prowadzą do zbudowania witryny o wysokiej reputacji i zwiększenia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Korzystanie z technik White Hat wiąże się zatem z brakiem ryzyka gwałtownej utraty pozycji strony.

Do najpopularniejszych działań White Hat SEO zaliczamy:

  • tworzenie ciekawych i unikalnych treści,
  • kampanie reklamowe zgodne z regulaminem Google,
  • budowę treści ukierunkowaną na realnego odbiorcę, a nie na roboty,
  • prowadzenie działań marketingowych, które wiążą się z korzyścią dla użytkowników, np. tworzenie i publikowanie wartościowych artykułów sponsorowanych.

Czym jest Black Hat?

Black Hat SEO jest odwrotnością pozycjonowania etycznego. Metody pozycjonowania Black Hat nie spełniają wytycznych określonych w regulaminie wyszukiwarki. Takie działania często przynoszą efekty pozycjonowania w bardzo krótkim czasie i wiążą się z minimalnym nakładem środków, ale w dłuższej perspektywie mogą spowodować negatywne efekty – po pewnym okresie następuje szybki spadek pozycji i utrata zaufania dla domeny. Korzystanie z nielegalnych technik pozycjonowania zwiększa ryzyko wykluczenia z indeksu, czyli otrzymania kary od wyszukiwarki, a co za tym idzie – braku widoczności w Internecie.

Wśród najczęściej stosowanych technik Black Hat SEO wymieniamy:

  • tworzenie treści tylko pod pozycjonowanie – prezentowanie innej treści strony użytkownikom, a innej robotom,
  • przesycenie strony słowami kluczowymi, które nie mają większego związku z treścią witryny (tzw. keyword stuffing),
  • korzystanie z systemu wymiany linków,
  • kupowanie linków,
  • spamowanie w katalogach i na forach dyskusyjnych,
  • tworzenie tzw. stron doorway – budowanie stron wyłącznie dla celów Black Hat, na których zamieszcza się linki do pozycjonowanej witryny.

Jaki jest klucz do sukcesu?

Aby skutecznie wykorzystywać metody pozycjonowania, należy ciągle być na bieżąco i ściśle monitorować poczynania Google. Liczne zmiany zachodzące stale w branży SEO powodują, że pojawiają się pytania o to, jakie metody pozycjonowania są aktualnie skuteczne i na jakie elementy w obrębie budowy i działania strony należy zwrócić szczególną uwagę. Aby znaleźć odpowiedź na te i inne pytania, warto sięgnąć po pomoc doświadczonych użytkowników forum o zarabianiu w Internecie. Dzięki radom forumowiczów możemy odpowiednio wypozycjonować stronę, która będzie cieszyć się trwałą popularnością wśród użytkowników i generować wymierne korzyści.

Więcej informacji o metodach pozycjonowaniu strony i innych przydatnych rzeczach dowiesz się na http://make-cash.pl/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ